13

263 10 1
                                    

*Jonas' point of view*

Ik pak mijn mobiel en open whatsapp, ik klik op Isa. Ik type hoi. Maar ik haal het snel weer weg. Toch durf ik het niet te versturen.
Ik ga maar naar de stad.
Ik loop naar de Jamin. Ik koop een zak snoep en begin het op te eten.
Ik loop de winkel uit en loop richting de T-mobile, ik denk dat ik Isa zie lopen, maar dat zal vast niet.
Als ze dichterbij komt zie ik dat het Isa wèl is. Nu pas besef ik wat ik voor doms ik heb gedaan. Ze is samen met Iris. Ik zie dat de beide meiden me zien. Isa kijkt snel weg maar Iris kijkt me boos aan. Opeens staat ze voor me. Ze geeft een klap op mijn gezicht. Ze roept "Karma is a bitch, klootzak!"
Als ze weer een paar meter verder zijn gelopen hoor ik ze hard lachen. Vind ze het leuk... Dat ik het heb uitgemaakt? Ik kijk ze na. Iris kijkt nog even om. Ik loop maar snel weer verder.

Als ik de T-mobile uit ben met een nieuw hoesje van adidas (media) loop ik te appen met Frank, een goede vriend van mij. We spreken af dat ik zo naar hem toe kom. Ik loop richting de fietsenstalling. Ik bots tegen iemand op. "Oh sorry ik lette niet op." zeg ik terwijl ik naar hem of haar omhoogkijk. Ik zie dat het een meisje is van ongeveer 16. "Haha ik ook niet echt." ze is best knap.. Denk ik. "Ik ben Jonas trouwens." "ik ben Brigje." we geven elkaar een hand. Ze heeft mooie groene ogen en prachtig blond haar. Ze glimlacht naar me. "IJsje?" stel ik voor. "Is goed" zegt Brigje.
Als we een ijsje hebben gehaald gaan we samen op een bankje zitten. Ben ik nou verliefd..... Misschien kan ik mijn verdriet van Isa achter me laten door met haar om te gaan......
"Wat is je nummer?" vraagt Brigje. "Mag ik je telefoon eens?" vraag ik voorzichtig. Ze geeft haar mobiel, blijkbaar vertrouwt ze me. Ik voeg mijn nummer toe. "Dankje" zegt ze blozend. We zitten nog een tijdje, we praten over elkaars familie en interesses. Zo praten we nog een tijd verder.
"Oh ik moet gaan, sorry" zegt Brigje "okee geeft niet!" ze staat op en pakt haar tas. "Doeii!!" roept Brigje nog na, ik zwaai.

*Brigje's point of view*

Ik loop uit de Etos en pak mijn mobiel, ik ga Selie appen.
Selie is m'n beste, we kennen elkaar al 10 jaar. Allebei zijn we lid van de 5SOS family, we zijn bijna vanaf het begin fan van 5SOS.
Ik ga ook even op Instagram. Ik bekijk Luke's profiel. En die van Niall Horan. Ik moet lachen, ik zie een grappig filmpje dat Niall naar binnen loop en dat Luke en Calum heel 'emotioneel' gaan doen, het ziet er gewoon heel grappig uit. Opeens loop ik tegen iemand aan. Fuck denk ik. Ik kijk omhoog en meteen denk ik HUNK-ALERT mijn ogen schieten heen en weer. "Oh sorry ik lette niet op." zegt de jongen met zijn heese stem. "Haha ik ook niet echt." ik probeer zo normaal mogelijk te doen. Aaarggh wat heb ik gezegd!! Denk ik bij mezelf. "Ik ben Jonas trouwens." zegt hij en geeft me een hand "ik heet Brigje" ik heb het gevoel alsof ik heel erg aan het blozen ben.
"IJsje doen?" vraagt Jonas. "Is goed." antwoord ik. Als we het ijsje hebben gehaald gaan we ergens op een bankje zitten. Volgens mij ben ik een beetje verliefd... Durf ik hem om zijn nummer te vragen? Ja ik doe het. "Mag ik je nummer?" vraag ik. "Mag ik dan je mobiel eens?" ik geef mijn mobiel aan Jonas en zie dat hij zichzelf toevoegd in mijn contacten. "Dankje" zeg ik een beetje verlegen. We kletsen nog heel gezellig verder. Dan krijg ik een berichtje.

▶Selie
Heeyyyy, zin om langs te kome ik vv me

▶Brigje
Joo is goedddd zie k je zoo X

"Ik moet gaan sorry!" zeg ik "oke geeft niet!" antwoord Jonas.
Wanneer ik op ben gestaan loop ik weg en kijk nog even achterom. "Doeii!!" roep ik nog na.

Ik bel bij Selie aan. "Heey! Ik moet je even wat vertellen." zeg ik meteen als ze open doet. Ik stap naar binnen. "Wat is er gebeurt?!" vraagt Selie nieuwschierig. We lopen naar boven. "Ik heb een best leuke jongen ontmoet." "ooeeehhhh vertel!"
Ik vertel dat ik letterlijk tegen hem opliep. En dat we een ijsje gingen halen. Ik vertel het hele verhaal met een smile op mijn gezicht.
"Fotoo!" schreeuwt Selie bijna. Ik laat zijn whatsapp-profielfoto zien. Nu ik toch bezig ben met whatsapp stuur ik hem meteen een berichtje.

▶Brigje
Heey was gezellig

Even later krijg ik een bericht terug

▶Jonas
Uhmm wie is dit?

▶Brigje
Ik ben Brigjeeee

▶Jonas
Ohh ahaha. Was inderdaad gezellig!!
Mooie profielfoto trouwens.

"OMGOMGOGM KIJK WAT HIJ STUURT!!!" roep ik tegen Selie en ik laat het gesprek zien. "OMG BRIGJE HEEFT SJAHAANSS."
ik geef Selie een klap tegen haar arm en probeer haar boos aan te kijken maar niet veel later liggen we in de slappe lach.
Ik type terug

▶Brigje
Hihi dankje

Even later stuurt Jonas

▶Jonas
Heb je insta?

▶Brigje
Ja jij?

▶Jonas
Ja ik ook ik heet: jonas_nick

▶Brigje
Okey ik heet _brigje_hemmings_ op snapchat heet ik t zelfde, dat je t weet ;)

"Ik heb z'n insta!!!" roep ik terwijl ik nog met mijn mobiel bezig ben. "Stuurdoor!" zegt Selie
Zoals gevraagd, stuur ik zijn naam via whatsapp naar Selie.

▶Jonas
Ik zoek je wel ff op.

Niet veel later krijg ik en volg verzoek en een snapchat verzoek.
Allebei voeg ik ze toe en die van instagram accepteer ik.
Al snel krijg ik allemaal likes en een comment ; mooii

"SELIEEE" "WATTT" "KIJKK!!!" ik laat haar de comment zien en ze begint ze gillen. Ze zingt "Brigje en Jonas zaten in de bus,en toen gaf Jonas Brigje een kus, van je helahelaholala helahelaholala!" ik lig dubbel want ze heeft niet door dat ik het op snapchat heb gefilmd. Ik doe het op de versnel filter en ga helemaal kapot van het lachen.
Ik stuur het filmpje naar Selie. En even later zit zij ook keihard te lachen.

~

Brigje= brigjexhuitema
Selie= @xniallhoranbae

Dun, Dunner, DunstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu