*Isa's point of view*
T was een leuk dagje met Iris, het was best lastig met het eten tussen de middag. Ik heb 1 broodje gezond gegeten, maar dat voelde echt niet goed.
"Isaa, eteen!!" roept mijn moeder van beneden. Snel op de weegschaal, ik wil kijken hoeveel ik ben aangekomen na het eten.
59.9 kilo. Nogsteeds te zwaar... Ik loop naar beneden. Ik ga aan tafel zitten. Langzaam eet ik. "Isa eet eens door." zegt mijn moeder opdringerig. "Mehh ik heb niet zo'n honger." in feite heb ik best honger, maar als ik eet, word ik zwaarder dus word ik ook dikker.
Een paar hapjes gaan naar binnen, maar meer ook niet. Als ik van tafel weg mag sprint ik naar boven. Ik spring bijna op de weegschaal. Nogsteeds, 59.9 kilo. Toch voelt het alsof ik 100 kilo ben aangekomen. Even later loop ik naar de wc, om het eten er weer uit te halen. Nu voel ik me weer beter, maar alsnog niet goed genoeg. Ik ga douchen. Ik sta voor de spiegel in mijn ondergoed, ik bekijk of mijn ribben goed zichtbaar zijn. Hhmm... Maar een beetje.
Als ik klaar ben met douchen, pak ik mijn telefoon en ga appen.
Ik zie dat ik een appje heb van een onbekend nummer.▶Onbekend
Sterf lekker! Je bent veelste lelijk. Niemand wil je!Wat.... Waarom... Misschien ben ik ook wel veelste lelijk. Daarom heeft Jonas het zeker uitgemaakt...
▶Isa
Hey ir. ik kreeg net een berichtje van een onbekend nr.
*screenshot*
Ben ik echt zo lelijk??Een paar minuten later krijg ik een appje van Iris.
▶Iris
Neee! Wat wie zou dit doen,hoe zielig ben je dan! Isa, trek je niks aan van die berichten, je bent niet lelijk echt niet!▶Isa
Waarom zegt diegene het dan?!:'(▶Iris
Omdat diegene niet goed bij z'n hoofd is!! Wie gaat er nou iemand appen met zulke woorden!Iris heeft wel gelijk... Maar dat gaat niet zo gemakkelijk, niets van diegene aantrekken.....
*Jonas' point of view*
▶Jonas
Heyy! Zin om ergens af te spreken?▶Brigje
Ja is goed! Waar en hoelaat?▶Jonas
Parkje? 14.00u?▶Brigje
Ja is goed! Zie ik je zo<3Ze stuurt me een hartje... Betekend dit wat?
14.00 uur
Ik zie Brigje al staan. Ik zwaai. "Hooiii!" zegt Brigje. "Hoi." zeg ik. Ik loop naar haar toe en ze geeft me een knuffel.
"Leuk idee om aftespreken jaa!" zegt Brigje
"Ja zeker!" zeg ik. Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, straks zeg ik iets stoms.
We lopen vrijwel vanzelf met z'n tweeën naar een meertje in het park. We gaan op een bankje daar vlak bij zitten.
"Mag ik iets in je status zetten ?" Vraagt Brigje. "Tuurlijk!" Antwoord ik en ik geef haar mijn telefoon en zij geeft me de hare.*Brigje's point of view*
Ik krijg zijn mobiel in mijn handen gedrukt eigenlijk. Ik zoek z'n status op. Al snel heb ik het gevonden en zet er wat in. Ik ben snel klaar en scroll onopvallend door zijn contacten. Ik zie een meisjes naam staan, Isa☹️.
Mijn ogen schieten snel even naar Jonas, kijkt hij mee?? Nee gelukkig niet. Ik klik op Isa's naam en lees de gesprekken door. Love you..... Zin om af te spreken........ Schatjee......... Afspreken ,...... Was gezellig........ IK MAAK HET UIT.
Dus dat is zijn ex. Ik bekijk haar nummer, ik ben goed in dingen onthouden, dus zo ook dit nummer. Zou ze hem terug willen? Want dat moet niet. Hij is van mij. Ik vind hem leuk, maar straks vind die Isa Jonas nog leuk.... Maar ik wil niet dat Jonas haar ook nog leuk vind. Ik kan hem verliefd op mij laten worden.... Dan weet ik zeker dat hij voor mìj kiest. Maar hoe moet ik dat doen. Klef doen?... Nee dat is niks voor mij. Zo als ik vertrek hem een kus op de wang geven? Maar dat hoort de jongen toch als eerste te doen? Wacht ik doe in zijn status ook wel wat meer hartjes enzo. Uiteindelijk staat er : Ik vind je lief❤️❤️❣ xxx Brigje
Zou dit een beetje duidelijk zijn? Ik laat het erbij en geef zijn mobiel terug. Hij geeft de mijne terug en ik kijk in mijn status. "Aahw wat lief!" zeg ik en geef hem een knuffel, wat een beetje lastig is als je zit.
"Zullen we een milkshake halen? Ik betaal." stel ik voor, Jonas knikt meestemmend. We lopen richting de snackbar. Ik probeer met mijn hand zo dicht mogelijk bij de zijne te houden. Durf ik zijn hand vast te pakken? ..... Nee we kennen elkaar nog niet super lang, misschien kan het hem ook afschrikken en dan maak ik geen kans meer, maar die Isa dan weer wel.....
Als we bijna bij de snackbar zijn, vraag ik Jonas welke smaak hij wil. "Euhh doe maar banaan." zelf doe ik ook banaan.
"Goedemiddag, hoe kan ik je helpen??" vraagt de overvriendelijke vrouw. "Doe maar 2 milkshake banaan." antwoord ik, ik reken af en geef de milkshake aan Jonas. Met de milkshake lopen we weer terug naar het parkje en gaan weer zitten. Als ik mijn milkshake op heb zeg ik " ik moet zo maar eens gaan, ik moet nog naar dansen toe." "oke is goed, veel succes dan!" ik sta op, gevolgd door Jonas. Ik geef hem een knuffel en loop weg. "Doei!!!" roep ik nog na. Jonas zwaait terug. Snel kijk ik nog even achterom en steek mijn hand nog op. Zoekend naar mijn fiets denk ik weer aan zijn ex. Zal ik haar appen of niet? Ik durf het aan de ene kant wel, maar toch ook weer niet. Nou ja ik zie nog wel. Als ik mijn fiets heb gevonden, stap ik op en race naar huis.~
Heey k heb n nieuwe cover, wat vinden jullid beter deze of de vorige.
En ik heb n nieuw boek Get Lost, lees die ook ff
Alvast ty
Xx
JE LEEST
Dun, Dunner, Dunst
RastgeleIsa vind zichzelf te dik, ze heeft ook anorexia. Dus eet niks, en drinkt weinig. Ze heeft 1 aller beste vriendin, Iris, Iris helpt Isa door de zware strijd tegen anorexia. Isa heeft ook een vriendje, Jonas, maar als hij iets flikt gaat het al helema...