9

291 11 3
                                    

*Isa's point of view*

"Aahh" ik schrik wakker, ik zit rechtop in mijn bed.
Ik kijk op mijn mobiel. 3.00uur
Ik heb naar gedroomd.....

In die droom.............

Ik sta weer voor de spiegel, op de weegschaal. Ik kijk naar de cijfers.
0.01kg.
Ik kijk naar de spiegel.
Je ziet al mijn botten ik heb letterlijk echt geen een vetje meer.
Ik fiets naar school, dat wil amper. Ik val bijna flauw heb ik het gevoel.
Ik stap het schoolplein op, echt ie-de-reen kijkt me aan.
Ze beginnen allemaal te lachen.
Niemand is mijn vriend meer, ik sta er helemaal alleen voor.
Ik loop naar Iris, maar ze loopt snel weg. "Ne...ee..." zeg ik zacht en zak inelkaar. Alles word zwart voor mijn ogen.
Ik word wakker in een kleine ruimte met allemaal spiegels aan de muren. Ik zie mezelf wel een miljoen keer.
Ik draai helemaal door. "Nee!" "Stop!!" dan opeens staat Jonas voor me en zegt "het is over." opeens is hij weg. Ik begin te gillen.

"Aahh" ik schrik wakker.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik ga weer slapen.

Als ik weer wakker word door mijn wekker pak ik mijn mobiel.
Ik bel Iris op.
"Hey"
"Hey waarom bel je?"
"Je blijft toch voor altijd mijn vriendin hoe ik er ook uitzie?"
"Ja tuurlijk! Waarom zou ik je in de steek laten!?"
"Nou omdat ik vannacht een hele nare droom heb gehad."

We praten nog even verder.
Ik sta op, maar ik val neer. Het word even zwart voor mijn ogen.

Ik word weer wakker. Wat was dit?! Ben ik net flauw gevallen?
Fuck! Al half acht.
Dan maar met de bus naar school.
Ik kleed me snel om.
Snel sla ik een beetje water achterover en ga weg.

Als ik op school ben hebben we gym.
We beginnen met een warming-up.
Dan moeten we gaan hardlopen.
Als we even bezig zijn kan ik niet meer. "Isa doorgaan!!!" schreeuwt de gym docent bevelend naar mij. Nog even loop ik door. Ik word duizelig. Alles draaide om me heen.
Opeens word het zwart voor mijn ogen. "ISA!!" hoor ik een bekende stem nog roepen. En dan lig ik op de grond.

*Iris' point of view*

TTrrinnnggg
Isa belt me.

"Hey"
"Hey waarom bel je?"
"Je blijft toch voor altijd mijn vriendin hoe ik er ook uitzie?"
"Ja tuurlijk! Waarom zou ik je in de steek laten!?"
"Nou omdat ik vannacht een hele nare droom heb gehad."

Zo praten we nog even verder en als ik heb opgehangen kleed ik me aan.

We hebben gym.
Ik zie dat het niet goed met Isa gaat. Toch doet ze mee met de warming-up en met de training voor de loop.
Ze loopt langzamer en langzamer.
Dan draaien haar ogen een beetje en ze valt op de grond.
Opeens sta ik bij haar, ik weet ook niet hoe ik dat heb geflikt zo snel.
Ik sla haar gezicht in de hoop dat ze wakker word.
"ISA!!" "WORD WAKKER PLEASEE!" De docent komt achter me staan.
"Weet je hoe dit zou kunnen gebeuren?" vraagt hij niet geboeid. "Nee" ik weet het donders goed. Ze heeft gewoon niks gegeten vanochtend. Ik sta echt helemaal te trillen op mijn benen. Ik ben bang, komt het wel weer goed met haar? Wat zou er nu met haar gebeuren? Ze zit nu in een of andere lerarenkamer in het gymgebouw.
Ik loop daar naar binnen.
"Waar is Isa?" vraag ik aan een docent en hij wijst naar een deur.
Ik klop.
"Kom binnen." word er geantwoord.
Ik loop naar binnen en zie Isa met een doekje op jaar hoofd liggen.
"Hee ies.." zeg ik zachtjes en leg een hand op haar schouder.
"Hey" antwoord ze het lijkt alsof het haar veel moeite kost om te zeggen.
Ik zie dat haar mascara is uitgelopen.
"Hoe is het nu?" vraag ik.
"Buikpijn, moe, duizelig." antwoord Isa weer op de zelfde manier.
Dit komt echt niet goed zo. Als het zo doorgaat.
"Iris.." zegt Isa. "Ja?" "kom eens" ik kom dichterbij. Ze pakt me bij de zijkant van mijn hoofd en trekt me naar haar toe.
"Ik kan niet meer langer zo, ik wil dit niet meer." ferluisterd ze in mijn oor. Ik schrik. Wil ze nou dood?
"W-wat niet meer?" "dit...."

Als ik thuis ben ga ik zitten nadenken.
Wil ze nou zelfmoord plegen?
Dat mag niet. Ik wil haar niet kwijt!
Ze moet blijven leven.
Ik houd op met denken daarover. Ik kijk naar mijn arm, kippenvel.
Als mijn moeder roept dat we gaan eten denk ik meteen aan Isa.
Hoe zou het met haar bij het eten gaan, zouden haar ouders het al weten?

*Isa's point of view*

Ik voel dat ik word gedragen. Ik word binnen op een bankje gelegd.
Opeens zit ik weer normaal alsof er niks is gebeurd. De gymdocent word echt heel boos.
"WHAT THE FUCK WAS DIT ISA!! JE GAAT TOCH NIET ACTEREN DAT JE FLAUW VALT! DAT ZIJN SERIEUZE ZAKEN!!" zijn hand gaat omhoog en komt naar mij toe ik word geslagen ik schreeuw het uit van de pijn. Ik zie een spiegel. Mijn gezicht is rood van de slag en ik ben opeens heel dik, ik lijk wel een ronde bal.

"Hmmm.." opeens lig ik weer. Was dit een droom? Blijkbaar wel.
Toch probeer ik naar mijn benen te kijken, pfieuw die zijn nog mooi slank, maar niet slank genoeg. Ik ben nogsteeds te dik.
De docent merkt dat ik wakker ben, want ik zie hem met een doekje eraan komen lopen en legt die op mijn hoofd.
"Hoe gaat het nu?"
"Gaat wel" antwoord ik, het praten gaat moeilijker dan verwacht.
"Weet je ook waarom je flauw bent gevallen?" vraagt de docent. Shit, wat moet ik nu zeggen, mijn ouders weten het nog niet en als ik het nu aan de docent vertel dan vertelt hij het aan mijn ouders en dan krijg ik gezeur.
"Euhm.. Nee..." antwoord ik maar.
Ik wil dit niet. Ik wil dood. Ik kan dit niet. Ik wil dood. Maar hoe... Ik voel dat er een traan over mijn wang loopt.
Er word op de deur geklopt. Iris.

"Hee ies.." zegt ze zachtjes en legt een hand op mijn schouder.
"Hey" antwoord ik.
Moet ik het haar vertellen dat ik dood wil?
"Hoe is het nu?" vraagt ze.
"Buikpijn, moe, duizelig."
Even was het stil. Ik besluit het te zeggen.
"Iris.." zegt ik "Ja?" "kom eens" ze komt dichterbij. Ik pak haar bij de zijkant van haar hoofd en trek haar naar me toe.
"Ik kan niet meer langer zo, ik wil dit niet meer." ferluister ik ,zodat de docent het niet hoort. "W-wat niet meer?" "dit...."
Alweer rollen er tranen over mijn wangen...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Joo mensen. Ik heb niet echt vaak op wattpad gezeten en ik ben niet echt gemotiveerd dusssss ik probeer zovaak mogelijk nog te updaten
X
Volg bæ's

brigjexhuitema
leonietje2002
ManontenHoor
roosxploeg
TessVanUlden

Dun, Dunner, DunstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu