*Isa's point of view*
Als ik thuis ben, begroet ik mijn moeder.
"Wat heb je allemaal gekocht?" vraagt ze. Ik laat alles zien.
"Is dit niet een beetje te klein?" vraagt ze. "Nee hoor dat lijkt maar zo!" antwoord ik. Ik wil alles zo klein mogelijk dan lijk ik dunner.
Ik loop naar boven om alle kleding in mijn kledingkast te doen.
Ik loop weer langs mijn spiegel. Zal ik weer kijken? Nadat ik alle kleding heb ingeruimd denk ik.
Als ik alle kleding in mijn kast heb gedaan loop ik naar de spiegel. Ik lijk niet dunner. Ik ga opzoek naar een weegschaal. Eerst kijk ik onder de kleding kast; niks. Onder mijn bed; niks. Ik zoek even in de badkamer, bingo! Naast de wasmachine.
Ik ga erop staan, 61.8 kilo. Afkeurend kijk ik naar de cijfers. Ik besluit om een rondje te gaan hardlopen, misschien dat dat helpt.
Ik trek mijn joggingbroek aan en een hemdje. "Wat ga jij doen?" vraagt mijn moeder. "Hardlopen." antwoord ik.Als ik even later op een bankje ben gaan zitten, hoor ik dat iemand mijn naam zegt.
"Hee Ies!!" ik hoor dat het de stem van Jonas is. "Hoi." "wat ben jij aan het doen?" vraagt hij verbaast. "Hardlopen." "Dat die ik ja" grinnikt hij.*Jonas' point of view*
Ik besluit om even naar het dorp te gaan om wat lekkers te kopen.
Als ik de winkel uit ben zie ik iemand zitten die op Isa lijkt. Als ik dichterbij kom zie ik dat het Isa wel is.
"Hee Ies!!" roep ik. Al snel kijkt ze om. "Hoi" antwoord ze. "wat ben jij aan het doen?" vraag ik. "Hardlopen" "dat zie ik ja
" ik grinnik. Isa glimlacht. Wat is ze toch mooi denk ik.
Ik pak de net gekochte Oreo's uit de tas. "Wil je?" vraag ik aan Isa. "Nee bedankt, heb niet zo'n honger." zelf pak ik wel een pakje Oreo's.Even later ben ik thuis.
Ik loop naar boven. Ik dacht aan Isa. Ze ging hardlopen, ik dacht dat dat niks voor haar was.....en ze weigerde een Oreo... Is er wat met haar, ze houd bijna nog meer van Oreo dan van mij. Waarom weigert ze dat dan... Meestal heeft ze altijd honger en is ze gek op eten...
*FLUIT FLUIT* het is mijn mobiel▶Iris
Heey weet jij wat er met Isa is? Ze doet de laatste tijd zo vreemd..Dus ik ben niet de enige die dat denkt.
▶Jonas
Nee ik dacht dat zelf ook al. Ik kwam haar tegen ze was aan het hardlopen , niks voor haar dacht ik, ik vroeg als ze een Oreo wou, maar ze zei dat ze geen honger had. Meestal is ze gek op eten..▶Iris
Inderdaad. Ik zal wel meer op haar gaan letten.
Ik hou je op de hoogte.*Isa's point of view*
Als ik thuis kom van hardlopen ga ik me boven omkleden en ik ga weer op de weegschaal staan. 61.8 kilo. Ik ben niet te vreden. Moet ik dan kotsen om aftevallen? Denk ik na.
Ik loop naar beneden en ga op de bank zitten.
Ik pak mijn mobiel.
Ik klik internet aan en zoek op: kotsen om aftevallen.
Ik scroll eventjes en klik random een site aan.
Er staat:
In de meeste gevallen kotsen mensen om aftevallen als ze onder Anorexia leiden.
Ik schrik, zou ik anorexia hebben?
Ik klik op Anorexia wat staat gemarkeerd.
Anorexia is een ziekte waarbij je weinig of niks eet. De meeste mensen willen zoveel mogelijk afvallen.
Ik durf niet meer verder te lezen en klik de pagina snel weg.
Zou ik echt Anorexia hebben??!
JE LEEST
Dun, Dunner, Dunst
De TodoIsa vind zichzelf te dik, ze heeft ook anorexia. Dus eet niks, en drinkt weinig. Ze heeft 1 aller beste vriendin, Iris, Iris helpt Isa door de zware strijd tegen anorexia. Isa heeft ook een vriendje, Jonas, maar als hij iets flikt gaat het al helema...