18

146 6 0
                                    

*Brigje's point of view*

Jonas komt steeds dichterbij, dan, evenlater, raken zijn lippen de mijne. Ik sluit mijn ogen en zoen terug. Ik sla mijn handen over zijn rug, en hij trekt terug uit de zoen en kijkt me aan. Ik glimlach naar hem en geef hem een knuffel.
"Dus nu hebben we iets?" vraag ik voorzichtig
"Ja.. Denk ik?" "hihi oke" ik weet niet wat ik nu moet zeggen, dit is zo awkward.
"Je bent schattig als je bloost." zegt Jonas. Ik kijk hem een beetje beschamend aan. Kan het allemaal nog beter nu ga ik ook nog blozen aarhrhgg.
Een tijdje is het stil, het ongemakkelijkste moment wanneer je met verkering hebt en niet weet wat je moet zeggen of doen.
Gosh deze stilte is echt vreselijk!
"Wat is het toch stil" zeg ik om de stilte te verbreken.
"Ja eigenlijk wel he." antwoord Jonas.
"Zullen we weer een stukje gaan lopen?" vraagt Jonas na een tijdje. "Ja is goed"
Jonas pakt alles in en pakt dan de mand in zijn rechterhand en pakt mijn hand met z'n linkerhand.
Ik trek zijn linkerhand naar boven, kantel het zodat zijn hand boven is en geef er een kusje op. En hij doet hetzelfde terug.

*Jonas' point of view*

Brigje neemt mijn hand richting haar mond en geeft er een kusje op, ik doe hetzelfde terug.
Wanneer we een stuk hebben gelopen, gaan we weer richting de auto. Ik doe de picknickspullen in de achterbak en we stappen in. Ik rijd richting Brigje's huis.
Als we er zijn stapt Brigje uit en ik geef haar een kus. "He ga je niet mee?" "euh.. Oke dan!" "dan kan mijn moeder je metteen zien" ik stap uit de auto, doe het op slot en volg Brigje.
De doet de voordeur open en loopt richting de woonkamer, ik volg haar.
"Heey mam" zegt Brigje "heey Brig, wie is dat nou?" "Mam, dit is Jonas. Jonas, dit is nou m'n moeder" Brigje's moeder staat op en geeft mij een hand. "Hai, Tessa." zegt ze terwijl ze mijn hand schud. "Jonas" zeg ik dan. "Dus is het aan tussen jullie?" vraagt Tessa. Brigje knikt. "Och wat schattig nou!" "maammmmm" zeurt Brigje, Tessa negeert Brigje en praat verder; "Ga toch zitten! Wil je wat te drinken?" "jahoor" Tessa loopt naar de keuken en roept even later "Cola?!" "ja is goed hoor" roep ik terug. Tessa komt weer terug met 2 glazen Cola.
"Dus brigje. Vertel eens meer over Jonas."
Ik zie brigje al geïrriteerd kijken, ik lach.
Brigje staat op "kom jonas we gaan naar boven" ze heeft het nog niet gezegd of ze staat al op de trap. "doei mam!!" roept ze en ik loop haar lachend achterna.
als we boven zijn loopt Brigje naar haar kamer en ik volg haar.
"nah" zeg ik "dat was ook lekker aardig"
"ja nou als je eenmaal met mijn moeder over dat soort dingen begint dan houdt ze niet weer op dus dan ga ik maar naar boven" antwoord Brigje.
Ik knik en lach. "Ga zitten zou ik zeggen" zegt Brigje tegen mij en de wijst naar haar bed. Ik zet mijn glas drinken neer en laat me vallen op haar bed, Brigje doet hetzelfde en gaat bij me liggen. Ik sla mijn arm om haar heen en Brigje pakt haar telefoon en ik zie dat ze snapchat opend. Ze grinnikt. Ze opend de camera en zet hem op de frontcamera. "Smileee" roept ze en op het moment dat ze een foto maakt geef ik een kus op haar haar.
Ze zet erbij: 'hou van je♡' en slaat de foto op. "Mag ie op m'n verhaal?" Vraagt ze "jahoor waarom niet als je de foto ook wel even naar mij stuurt." "Mag ie dan ook op insta?" Vraagt ze "ja dat mag ook wel dan zet ik 'm d'r ook op"
Al snel staat alles op insta.
Ik kijk even snel op m'n telefoon en zie de tijd. Fuck ik zou nu al bij Frank moeten zijn.
"Hey Brig, ik wil de pret niet verpesten maar ik moet denk ik naar huis" zeg ik "awhh okee"

*Brigje's point of view*

We lopen naar beneden en als we beneden zijn kijk ik even de huiskamer in, maar ik zie mijn moeder niet meer zitten. Nou ja t zal wel ik kijk zo wel. Ik loop nog even met Jonas mee naar buiten.
Als Jonas zijn auto in wil stappen, draai ik Jonas om en geef hem een zoen. "Doei schatje." Zeg ik "Doei babey." antwoord Jonas en hij stapt in, ik zwaai hem nog even uit en sprint dan naar binnen want het is buiten niet bepaald warm.
Als ik de deur dicht heb gedaan, kijk ik weer even in de woonkamer. Nogsteeds zie ik mijn moeder niet.
"Maammm??!" Roep ik...... geen antwoord. "Maahaaaamm?!" Roep ik nog een keer, alweer geen antwoord. "Argh" zucht ik. Ik loop richting de keuken en langzaam aan dringt de sterke geur van drank in m'n neus. Ik loop naar de achtertuin en zie mijn moeder met een sigaret en een fles Vodka. "Aaargh zit je nu alweer aan de drank!!" Schreeuw ik "Je kan ook nooit maar één dag zonder drank he?!" schreeuw ik weer en loop boos weg.

~

Dun, Dunner, DunstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu