22

65 1 1
                                    

Een paar weken later....

*Brigje's point of view*

Ik wrijf in mn ogen en kijk rechts van me, 10:30 luidt de wekker. Ik pak mn telefoon, geen whatsappjes dus ik besluit om Jonas dan maar te gaan appen.

▶Brigje

Goodmorning sweethart♡

En een paar minuten later krijg ik een appje terug

▶Jonas
Goedemorgen bae♥

▶Brigje
Heb je wat te doen vandaag?

▶Jonas
Nee niet echt, wattan??

▶Brigje
Nouja ik dacht misschien kunnen we afspreken als je wilt?

▶Jonas
Ja is goed, bij mij dan dr is niemand thuis

▶Brigje
Is goed, half 2 bij jou??

▶Jonas
Joo tot zo xx

Ik stap uit bed en loop naar beneden, en zie mijn moeder aan het aanrecht staan. Het lijkt alsof ze iets snel naar binnen gooide, kling, ze zette blijkbaar een glas op het aanrecht.
Zou het weer iets van drank zijn? Het kan ook nooit normaal met haar, altijd die drank.
Sinds mijn vader is overleden 3 jaar geleden, heeft ze zich gevonden aan de drank en kan ze geen dag zonder. Ik schaam me echt voor haar als er iemand langs komt, altijd heeft ze wel iets van drank in haar handen. Ik mis mijn moeder, ik weet ze is hier wel elke dag, maar ik mis mijn echte moeder, voordat mijn vader overleed.
Wanneer ik bij het aanrecht sta om ontbijt klaar te maken, zie ik een half lege fles 43, dat was het dus wat ze waarschijnlijk naar binnen slokte. Ik zucht en pak wat brood en nutella, klik de waterkoker aan en een bord. Ik besmeer mijn brood en pak alvast een theezakje. Als de waterkoker klaar is schenk ik het bloedhete water ik een mok en doe het theezakje erin. Ik loop naar boven en eet daar mijn ontbijt op. Ik heb geen zin om bij mijn half dronken moeder te zitten.
Gelukkig heb ik met Jonas afgesproken bij hem thuis. Want vooral als Jonas hier is schaam ik me voor haar. Jonas weet er nog niks van dat mijn moeder verslaafd is aan alcohol, zou ik het hem moeten vertellen? Ik weet het nog niet... Straks maakt hij het uit, maar ik wil hem niet kwijt. Ik vertel het hem voorlopig nog maar niet, ik ben te bang dat ik Jonas kwijt raak.
Wanneer ik klaar ben met mijn ontbijt, kleed in me om.(zie media) Ik doe mijn make-up en loop naar beneden met de restjes ontbijt. Ik zet het in de vaatwasser en plof op de bank neer.
Ik pak mijn telefoon en klik op instagram. Ik scroll wat, ik moet de tijd toch doden, totdat ik naar Jonas kan.
Het is 13.00, ik loop de trap op en daarna naar mijn kamer. Ik check mezelf in de spiegel en doe wat extra deodorant op. Ik zoek een parfum uit en spuit het op. Ik ben klaar om te gaan dus loop weer naar beneden. Ik schreeuw nog even "ik ga dooeeg" in de hoop dat mijn moeder het hoort. Ik doe mijn jas aan, pak de fiets uit het hok en stap op.
'Trrrriinngggg' ik druk op de bel en een meisje met bruin haar en fel blauwe ogen doet open, ik schrik eerst ik dacht dat Jonas vreemd ging ofzo, maar later stelt ze zich voor als Yara, het zusje van Jonas. Ze roept hem en hij komt al snel naar beneden.
"Heey" zegt hij en geeft me een knuffel, ik hang mijn jas op en ik krijg een beker drinken aangeboden.
Ik ga zitten op de bank en eventjes later komt Jonas er ook bij. We zijn helemaal alleen. Ik hang wat tegen Jonas aan en hij zet de tv aan.


-------

Dit is wat ik nog in mijn klad had staan, ik ga niet meer verder schrijven aan dit boek omdat ik zelf niet meer zo gemotiveerd ben.
Wel zit ik er aan te denken om andere mensen 'verder te laten schrijven'
Hiermee bedoel ik dat jullie een soort van samenvatting kunnen maken dat naar mij sturen en dat ik dat dan plaats met jou credits. Dus als je dat wil, stuur maar naar mij op.

Ik vond het leuk om dit boek te schrijven en thanks voor alle reads ❤❤
Xoxo Sanne

Ik ben ook bezig met een ander boek maar ik weet niet wanneer ik daarvan ga posten

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 26, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Dun, Dunner, DunstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu