Severusov pohľad

2.1K 109 2
                                    

"Aká je teraz hodina?" spýtala sa Petronely, ked ledva dobehla na zvonenie. "Obrana proti čiernej mágii." Oznámila jej Petra. Lesana sa posadila na svoje miesto a všetci čakali na vyučujúceho.

Za krátku chvíľu vletel do triedy v čiernom plášti muž. Mal okolo tridsiatky, čierne vlasy mu neposlušne padali do tváre a jeho oči boli studené ako ľad. "Volám sa Severus Snape a som váš učiteľ obrany. Na týchto hodinách sa naučíte, ako bojovať so zlom. Zošit na poznámky nepotrebujete pán Potter, všetko musíte mať v hlave." Škodoradostne prehodil. "A hned začneme. Traja dobrovoľníci?" porozhliadol sa po triede. "Ty. Ty. A... ty!" ukázal čarovnou paličkou. Lesana, Draco a Ron. Všetci poslušne vstali a podišli dopredu k učiteľovi. "Vyvolám temného tvora. Vašou úlohou je zničiť ho." Všetci chápavo prikývli. Draco začal krúžiť paličkou a pôsobil, že ho nič nerozhodí.

Prvý bol na rade Ron. Snape mávol paličkou "Asembra Petrossum!" zakričal a pred Ronom sa objavil obrovský čierny had so žltými očami. Približoval sa k nemu. Ron mal na tvári zdesený výraz. Paličku držal pevno ako vedel ale jeho ústa nedokázali vydať žiadny zvuk. Ked to vyzeralo, že ho had uštipne, Snape ho odvolal. "Pán Weasley, práve ste zomreli." Okomentoval jeho prvý neúspech.

Druhý išiel Draco. Snape vyčaril obrovského pavúka s takmer dvadsiatimi očami, ktorý lietal okolo blondiaka. Dokonca to pôsobilo, že sa mu vysmieva. Draco mával paličkou a začal utekať. Pošmykol sa na klzkej drevenej podlahe, spadol na zem a palička mu vypadla z rúk. Pavúk sa snažil na neho skočiť, no aj jeho Snape odvolal. "A máme tu ďalšieho mŕtveho." Zapísal si niečo do diára. Niektorí sa na Dracovom zlyhaní zasmiali. On sa bez slova posadil na svoje miesto. "Asembra Petrossum!" zvolal Snape opäť, ale iný výsledok neočakával. Pred Lesanou sa objavil troll. Veľký, zelený, s tromi očami. Pohyboval rukami a snažil sa ju dolapiť. Začala utekať. "Lúfenm!" vykríkla a z jej paličky vyšľahlo prenikavé svetlo. Severus ostal trochu prekvapený. On sám sa mágiu svetla učil dva mesiace. A to už je čo povedať, pretože vždy patril medzi tých múdrejších. Svetlo trolla len oslepilo. Lesana sa však za ten čas presunula na lepšie miesto. Ked sa k nej troll otočil, pretrel si oči a snažil sa ju udrieť. "Veriener!" zakričala druhé zaklínadlo. Troll sa rozštiepil na kúsočky, ako rozbité sklo.

Žiaci na čele s profesorom ostali jemne šokovaní. Podarilo sa jej zneškodniť trolla. Len dvoma čarovnými slovíčkami. "No. Aspoň niekto tu študuje." Prehodil Snape. "Vidíš, od nej by si sa mal učiť Draco." Zasmial sa na ňom Neville. Draco jeho úsmev a uštipačnú poznámku nezniesol. Zatiaľ čo Lesana ešte stále stála vpredu vedľa profesora, on sa postavil a namieril na nu paličku. "Arienaj vina sumpri ." Vyslovil zaklínadlo. Snape sa rýchlo otočil smerom k nemu, ale malé tvory, ktoré toto zaklínadlo sprevádzali mu vytrhli paličku z rúk. Na Lesanu tak smerovala tmavá, lepkavá čierna tekutina, ktorú na rukách niesli malí lietajúci mužíčkovia. "Pozor!" zakričala na ňu Petra. Ked to vyzeralo, že sa hmota, ktorá dokáže páliť ľudskú kožu dotkne jej tela, Lesana ustúpila a zreteľne vyslovila. "Agritonu- .." Avšak modrozelení malí muži lietali okolo nej čo spôsobilo, že nakoniec spadla na zem. "Agritonu Leferassi!" zakričala. Hmota sa v momente rozplynula a mužíčkovia popadali na podlahu. Nenávistným pohľadom sa pozrela na Draca. Snape sa v tom postavil a zodvihol svoju paličku. "Pán Malfoy, ste mesiac po škole." Ked sa Lesana zdvihla zo zeme, zadívala sa na profesora. Jeho palička mu takmer vypadla z rúk. Bol by prisahal, že pohľad, ktorý na neho práve hodila už videl. Mala ho žena, ktorú stretol pred ôsmymi rokmi. Sám nevedel, prečo si na ňu spomenul práve teraz. Nevedel, prečo v strieborných očiach tejto žiačky videl pohľad tej ženy. Ved sa na ňu ani len nepodobala. Jedno však vedel. Jeho noci už nebudú také pokojné.

♣♣♣
Ráznymi krokmi kráčal po tmavých chodbách školy. Jeho čierny plášť vial vo vetre jeho pohybov. Smeroval k Dumbledorovi. Musí to vedieť. Nech už to bolo čokoľvek. Musí vedieť, akú spojitosť má Lesana so ženou v jeho milosti. Vedel, že bude znieť ako úplný blázon, ale Dumbledorovi dôveroval.

"Čo ťa sem privádza Severus? Spýtal sa ho nižší starý muž s dlhou bielou bradou sediac za veľkým stolom plným rozhádzaných papierov. "Potrebujem sa ťa niečo spýtať." Zatvoril za sebou dvere.

"Lesana Lantherová?" neveriacky sa spýtal Dumbledore. Severus prikývol. "Nemá s ňou žiadnu spojitosť Severus. Je to len náhoda." Objasnil mu to. Severus však nechcel veriť. "Obaja vieme, že náhody neexistujú." Postavil sa od stola a začal sa prechádzať. Dumbledore nadalej spokojne sedel v kresle. "Čo chceš počuť Severus? Naozaj ti neviem odpovedať. V minulosti sa nestretli. Ani nevedia, že tá druhá existuje." Rukou si prešiel po brade. "Tak potom prečo mi.." bál sa to povedať. Bál sa povedať, že mu ju pripomína. Ak by to priznal, mohol by sa stať slabým. Avšak za tie roky ho už Dumbledore dobre poznal. "Pokúsim sa niečo zistiť na ministerstve. Ale myslím, že je to tak, ako som ti povedal. Možno ťa Lesana zaujala niečím iným." Kútikom oka sa na neho pozrel. Severus nadvihol obočie. "A čím asi?" spýtal sa potichu. Dumbledore pokrčil plecami. "Ktovie."




UrodzenáTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon