Hoofdstuk 12

213 13 0
                                    

Eva pov

Met de taxi rijden we naar Camping Butterfly. Het was maar een halfuurtje in de taxi, maar alsnog was Sanne, die moe is van de reis, in slaap gevallen tegen mij aan. 'Sanne, wakker worden. We zijn er,' zeg ik en Sanne opent slaperig haar ogen. Ze kijkt nieuwsgierig om zich heen terwijl we de auto uitstappen. Sanne en Lily pakken ieder een hand van mij vast. De tweeling pakt ieder een hand van Wols vast en zo lopen we naar de ingang van de camping. 'Goedenavond. Ik ben Claudia,' zegt een vriendelijke vrouwenstem. Sanne verschuilt zich bang achter mijn been. Ik sla mijn arm beschermend om haar heen om haar wat gerust te stellen. 'Hallo, volgens mij hebben wij een rood bandje nodig,' zegt Wolfs met een blik naar de twee bakken waar twee verschillende kleuren bandjes in liggen. 'Dat klopt. Elena, kan je me helpen?' vraagt Claudia aan een vrouw die achter haar bezig is. 'Ja is goed. Hoe heet jij?' vraagt Elena aan Sanne. Sanne kijkt haar bang aan en wend haar blik af. Elena kijkt mij vragend aan en snel leg ik uit wat Sanne heeft meegemaakt in haar leven. Ook vertel ik haar dat Sanne doodsbang is voor vreemde mensen. Claudia luistert mee terwijl ze rode bandjes bij Wolfs, de tweeling en Lily omdoet. 'Echt?' Elena kijkt mij vol ongeloof aan. 'Ja. Ze is pas ongeveer een halfjaar weer bij mij,' zeg ik met een blik naar Sanne. 'Dat is echt erg... Zou u het bandje bij haar om willen doen?' Claudia kijkt mij vragend aan en ik knik. Ik pak het rode bandje van haar over en maak hem voorzichtig om Sanne's pols vast. 'Wacht even.' Elena stapt achter de tafel vandaan en knielt voor Sanne neer. Sanne kijkt haar met tranen in haar ogen van angst aan. Elena slaat heel voorzichtig haar armen om Sanne heen. Even weet Sanne niet wat ze moet doen, maar dan zie ik dat ze haar armen om Elena's nek slaat. IK glimlach en Elena tilt haar voorzichtig op. 'We kunnen wel even met jullie meelopen, we zijn toch net klaar. Vanavond is er trouwens een Camping Fest. Als je alle spelletjes wil doen, hoef je maar 1 euro te betalen. Voordat het Camping Fest begint is er nog een mini disco wat leuk is voor jullie,' zegt Claudia en ze kijkt naar de tweeling en Lily die knikken. Blijkbaar hebben ze er wel zin in. 'Dat is hier.' We lopen langs een restaurant en komen bij een overdekte ruimte uit met een klein podium. Voor het podium hangt nu nog een rood met witte ketting met daarop de tekst dat je daar niet mag komen. 'Mama, mogen we daar zo zwemmen?' vraagt Lola en ik kijk haar aan. Daarna kijk ik op mijn horloge. Het is al half zeven. 'Het zwembad sluit om 7 uur 's avonds en het is nu al half zeven,' legt Claudia uit. 'Dan heeft het niet zoveel zin, lieverd,' zeg ik tegen Lola. 'Mag het morgen wel?' vraagt Nienke voordat haar zus antwoord kan geven. 'Ja is goed, maar we moeten eerst de spullen nog uitpakken,' zeg ik met een blik naar de zware koffers die naast Wolfs staan. 'Wij moeten ook gaan. Zien we jullie vanavond?' vraagt Elena en ze zet Sanne op de grond en kijkt ons vragend aan. 'Ik denk het wel,' zeg ik en Elena en Claudia zeggen nog gedag en lopen dan naar het restaurant toe. Sanne pakt mijn hand vast terwijl we achter Wols, de tweeling en Lily aanlopen.

'Mam, gaan we naar de mini disco?' vraagt Lily als het half negen is. 'Ja is goed.' Lily glimlacht en ik kijk met een glimlach naar Wolfs die een spelletje met de tweeling aan het spelen is. Sanne kijkt nieuwsgierig mee, maar aan de bange blik in haar ogen te zien denk ik niet dat ze mee zou willen. Maar aan de andere kant doet Sanne niks zonder dat ik erbij ben. 'Sanne, wil je ook mee?' Ik kijk Sanne vragend aan en dan knikt ze toch uiteindelijk. 'Wolfs, komen jullie ook zo?' Hij kijkt op en knikt met een glimlach. Dan loop ik samen met Sanne en Lily naar de plek waar de mini disco is. 'Leuk dat jullie zijn gekomen,' zegt Claudia en ze komt naar ons toegelopen. Elena is samen met 3 andere mensen van het animatieteam aan het dansen op het podium. Lily kijkt nieuwsgierig naar de dansende kinderen en loopt er dan heen. Ze begint mee te dansen, ook al kent ze de danspasjes nog helemaal niet. 'Kom je ook dansen?' Claudia kijkt Sanne vragend aan en Sanne verschuilt zich bang achter mijn been. 'We gaan eerst wel even kijken,' zeg ik en Claudia knikt en gaat dan verder met dansen. Ik loop met Sanne aan mijn hand naar de voorste rij stoelen en ga daarop zitten. Sanne gaat op mijn schoot zitten en kijkt nieuwsgierig naar de dansende kinderen. Als het liedje is afgelopen geven Claudia, Elena en de 3 andere mensen van het animatie team de kinderen een high-five. Elena stopt voor ons en wil Sanne een high-five geven, maar bij het zien van Elena's uitgestoken handen verstijfd ze en krimpt ze ineen. Elena kijkt mij geschrokken aan. 'Het spijt me...' fluistert ze en ze geeft Sanne een heel zacht kneepje in haar arm en gaat dan weer verder met dansen op het podium. Sanne kijkt Elena na. 'Je hoeft niet bang te zijn,' zeg ik geruststellend tegen haar. 'Dat weet ik...' is het enige wat Sanne zegt. Na drie kwartier is de mini disco afgelopen en lopen Lily, Sanne en ik terug naar de caravan. De tweeling en Lily moeten naar bed.


TerugkeerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu