1.

581 28 8
                                    

"Hun duftede af den sædvanlige Strawberries and Champagne fra Victoria's Secret"
"Lille Skid"

Mine fingere gled hen over vinduet. Det var første gang, jeg havde fået en plads med udsigt lige ud til en af vingerne. Mine tanker hoppede frem og tilbage mellem underlige ting. Lige nu tænkte jeg på hvor flot det var at flyve over skyerne på en dejlig november dag. Jeg var på vej til London for at holde jul med Katelyn, min veninde. Jeg havde ikke set hende, siden hun var flyttet til London for 1 år siden. Men nu skulle jeg være sammen med hende i 5 uger. Det ville blive så hyggeligt. Vi ville gå gennem gaderne og kigge på julelys, købe juleslik, lave julepynt, tage på café og shoppe. Jeg kunne ikke vente. Det her fly måtte altså gerne lande snart. Jeg lagde mig utålmodigt tilbage i sædet og skiftede til en stille og rolig sang, så jeg kunne falde ned. Jeg kiggede ud på skyerne igen. Så smukke.

------

Jeg have fundet min taske på rullebåndet, og var nu på vej ud i velkomsthallen, hvor Katelyn gerne skulle være og tage imod mig. Jeg kiggede mig omkring. Her var virkelig flot. De havde pyntet op med juleting allerede. Man kunne tydeligt se at temaet var rød, guld og sølv. Jeg viste ikke helt, hvor jeg skulle hen, så jeg fulgte efter de andre.
Jeg kom endelig til det sted hvor folk stod og tog imod passagererne. Jeg gik lidt længere ned af gangen. Og der stod hun. En brun-håret pige med røde striber i sit hår og den fedeste læderjakke. Hun så godt ud. Jeg løb alt, hvad jeg kunne over i favnen på hende. Hun duftede af den sædvanlige Strawberries and Champagne fra Victoria's Secret. Vi holdt fast i hinanden i et stykke tid, før jeg gav slip på hende og studerede hendes højde.
"Du er da ikke blevet højere." Sagde jeg drillende og tog fat i min kuffert igen. Hun mumlede noget med, at det var mig der voksede samtidig med hende. Jeg havde altid været højere end hende. Da vi var mindre var hendes kælenavn Lille Skid, men det er vi vokset fra nu. Vi gik ud til hendes bil. Der var allerede faldet et godt lag sne. Vi kørte over til hendes 3 værelses lejlighed. Da vi ankom, gik vi op af en trappe der førte til en dør, som førte ind til selve opgangen.
"Vi skal op på 1 etage" Katelyn tog min kuffert og begyndte at gå. Jeg fulgte efter hende op af trapperne. Kate stoppede op foran en dør og fumlede med nogle nøgler. Jeg var spændt på at se hendes lejlighed. Hun havde skrevet så meget godt om den. Hun fik åbnet døren og vi gik ind i gangen. Vi satte vores sko og jakker, før vi forsatte ind på gæsteværelset, hvor jeg skulle sove. Det første jeg fik øje på var vinduet. Der var en smuk udsigt til en park, som var dækket af sne. Katelyn kom hen ved min side og kiggede også ud af vinduet.
"Det er flot, ik'?" Jeg nikkede og kiggede over på hende.
"Hvorfor er det her så gæsteværelset? Ville du ikke have den udsigt?" Hun rystede på hovedet.
"Jeg har udsigt til gaden, hvor de lækre drenge er." Hun dansede med øjenbrynene og fik hen til døren.
"Jeg går ud og laver noget mad. Du kan pakke ud, hvis du har lyst." Så var hun væk. Jeg kiggede over på den dobbeltseng, som stod tæt ved vinduet. Det her ville blive en hyggelig ferie.

This ChristmasWhere stories live. Discover now