"Tanken om december og musikken gjorde hele turen meget bedre, hvis det overhovedet kunne lade sige gøre"
Mine fingre hamrede ned i bordet uroligt. Det var som om min krop rystede.
"Er du nervøs?" Jeg nikkede meget. Måske for meget. Jeg var nervøs og mit hjerte hamrede. Hvad hvis jeg gjorde noget forkert? Mit blik fløj frem og tilbage mellem min tekop, mobil og Katelyn. Hvad nu hvis jeg gjorde noget vildt pinligt? Jeg tog mig til hovedet.
"Det skal nok gå." Kate tog fat i min hånd og gav den et klem. Jeg nikkede. Jeg måtte få styr på mine nerver. Jeg havde faktisk aldrig været på en date før. Det var mere noget med at hænge ud. Ja... Jeg havde aldrig været på date med min ekskæreste. Vi havde et underligt forhold. Og det er første nu, hvor jeg havde slået op med ham, at jeg kunne se det. Han var faktisk min første kæreste og den første til alt det der. Men det her handlede om Luke. Luke havde inviteret mig ud på date. Det kom bag på mig da han spurgte. Mest fordi jeg var i tvivl om han så mig som ven, men han havde inviteret mig ud, og det måtte betyde at der var noget mere.
"Hvad med at du tager et bad. Det vil få dig til at slappe af." Jeg kiggede over på Kate. Det var faktisk en god ide.
"Okay..." Jeg holde en pause og trak vejret dybt, for at få styr på mig selv. "Så gør jeg det."------
Jeg stod foran spejlet. Jeg havde næsten fået styr mine never. Mine øjne tog et blik ned langs mit tøj. Mit outfit bestod af mine sædvanlige sorte støvler, sort jeans og en stor, rød, hvid mønstret trøje. Makeuppen bestod kun mascara, som var min hverdags-makeup. Jeg klappede i mine hænder. Det ringede på døren og jeg tog hurtigt et blik op og ned igen, før jeg tog min sorte taske og smuttede ud i gangen. Kate stod allerede i døren og snakkede med Luke. Hun gav mig elevatorblikket og smilede da hun nåede mit ansigt. Okay jeg var godkendt. Jeg havde været meget i tvivl om det var kjole og sådan noget fint, eller om det var normalt, men nu havde Katelyn givet tegn til, at det jeg havde valgt var rigtigt. Jeg trådte helt ud i gangen og gik hen ved siden af Kate. Lukes ansigt lyste op da han fik øje på mig, det samme gjorde mit. Kate trådte til siden.
"Er du klar." Spurgte Luke. Jeg nikkede. Sommerfuglene var kommet tilbage i min mave og var dejligere end nogle sinde før. Jeg trådte ud til ham og vi krammede hinanden. Jeg havde savnet ham. Vi vinkede til Kate, mens vi gik ned af trapperne. Luke holde døren for mig, da vi var kommet ned på stueetagen. Jeg trådte udenfor og kulden omfavnede mig hurtigt. Luke kom op på siden af mig og fandt min hånd. Det sendte gnister igennem ligesom første gang jeg rørte hans hånd. Gnisterne flød videre til resten af mine krop.
"Hvor skal vi hen?" Spurgte jeg nysgerrigt og lagde mig ind mod Luke.
"Det for du at se senere."------
Han pegede på en café.
"Vi skal derind." Vi gik ind og fandt et bord lidt længere væk fra de andre. Vi satte os overfor hinanden.
"Jeg viste ikke helt hvad vi skulle lave, så jeg tænkte at vi kunne lære hinanden bedre at kende."
"Det lyder godt." Jeg sendte ham et varmt smil og hans usikre ansigt lyste op i glæde. Jeg syntes at det var en fantastik ide han havde fået. Vores øjne mødte, og det var som om tiden stod stille.
"Hvad skulle det være." Vi begge kiggede forskrækket op på tjeneren, som var kommet hen for at tage imod vores bestilling.
"Øhh...." Luke kløede sig i nakken og kiggede på mig. "To store varm chokolade med skumfiduser." Tjeneren noterede.
"Ellers andet?"
Luke rystede på hovedet. Tjeneren forsvandt igen. Luke kiggede igen usikkert på mig.
"Jeg håber, at du kan lide varm chokolade." Han smilede usikkert.
"Selvfølgelig. Jeg elsker varm chokolade OG skumfiduser." Luke lagde sin hånd på min og gnisterne kom igen.
"Det kan jeg også." Nu viste jeg det. Luke kunne lide varm chokolade. Han kiggede forelsket på mig. Sikkert lige så forelsket som jeg kiggede på ham.Tjeneren var kommet med vores chokolade, og Luke og jeg havde det skønt, og vi viste så meget om hinanden også ting vi ikke fik af vide. Jeg kiggede på Luke med et løftet øjenbryn. Hvad havde han lige spurgt om. Jeg var lige ved at spytte min varme chokolade ud af munden.
"Mener du virkelig det?" Jeg kiggede seriøst på ham. "Eller har jeg hørt forkert?" Luke rystede på hovedet.
"Næ.. Du hørte det jeg spurgte om." Jeg gentog spørgsmålet som Luke lige havde stillet. Har du haft din første gang. Hvor kunne han overhovedet finde på at spørge. Jeg kiggede seriøst på Luke. "Slap af jeg jokker bare." Jeg kiggede tarveligt på ham.
"Haha.. Jeg håber du har bedre humor end det." Mumlede jeg og tog en tår til af den varme chokolade.
"Selvfølgelig har jeg det." Han kløede sig i nakken. "Det var bare en af mine venner, der sagde, at det var noget jeg skulle prøve at spørge om. Han siger at det altid virker for ham." Luke blev helt flov. Jeg lagde min hånd på Lukes.
"Han har sikker bare taget røven på dig." Grinede jeg. Luke kiggede op med et flovt smil.
"Det har du sikkert ret i."
"Du skal bare være dig selv." Jeg smilede opmuntrende til ham. "Det er derfor jeg kan lide dig." Det hoppede bare ud af munden på mig. Nu var det min tur til at blive flov.------
Det var mørkt og seen sad på ruderne. Jeg lå op ad Luke. Vores hænder var flettet sammen. Luke havde ringet efter en taxa for det var blevet koldere, og vi havde ikke lyst til at gå hjem.
"London er så smuk når den ligger i sne." Mumlede jeg fortabt.
"Ja. Den er virkelig smukt." Vi sad lidt i stilhed igen og nød den lave musik som kom fra radioen. De spillede julemusik. Selvfølgelig gjorde de det, det var jo den 1. december. Tanken om december og musikken gjorde hele turen meget bedre, hvis det overhovedet kunne lade sige gøre.
"Så er vi her." Chaufføren holde ind til siden. Jeg kiggede op i bagspejlet, hvor chaufføren sad og smilede over os. Jeg satte mig op og spændende selen op.
"Tag for turen." Sagde jeg inden jeg trådte ud af bilen. Der gik lidt tid før Luke trådte ud af bilen, fordi han skulle betale. Inden taxaen kom stod vi og "diskuterede" om hvem der skulle betale, men Luke insisterede. Døren åbnede og ud kom Luke.
"Tak for turen." Sagde han, inden han lukkede døren. Luke småløb over til mig og lagde sin arm om mig. Vi gik ind i opgangen og op på 2 sal. Luke fandt sine nøgler og låste op. Vi gik hurtigt ind, satte vores sko og hængte vores jakker. Luke viste mig hurtigt rundt i hans 2 værelset lejlighed. Vi endte inde i hans soveværelse.
"Så skal vi sove nu." Han kiggede op på mig. Jeg nikkede.
"Jeg er virkelig træt."
"Også jeg." Jeg satte min på sengen. "Det er okay hvis vi sover sammen ik?" Jeg kiggede hen på ham.
"Selvfølgelig."
"Jeg går lige på toilettet." Luke forsvandt ud af døren. Jeg sad på sengen og kiggede mig omkring. Her var lidt forskellige ting, men det der fangede min opmærksomhed mest var den guitar der stod over i hjørnet. Den var vidunderlig flot.
"Kan du lide den." Jeg fik et chok. Jeg kiggede over på Luke som stod i døren.
"Wow du er hurtig." Han hævede et øjenbryn. "Ja.. jeg kan godt lide den." Mit ansigt blev rødt af pinlighed. Jeg kiggede over på Luke som var ved at tage sin trøje af.
"Du har vel ikke en T-shirt jeg kan låne?" Han gik over mod et skab og fandt en T-shirt frem.
"Grib." Han kastede den over til mig. "Jeg har altså kun en dyne. Så vi bliver nok nødt til at dele den." Han bed sig i læben.
"Okay. Det genere ikke mig." Han sendte mig et hemmeligt smil og lagde sig under dynen. Jeg gik ud på toilettet for at skifte. Da jeg kom tilbage lå Luke med lukket øjne. Jeg lagde mit tøj vedsiden af sengen, før jeg lagde mig i sengen. Jeg kravlede ind under dynen. Jeg kiggede på Lukes ansigt. Stadig sødt og smukt. Jeg lænede mig ind og kyssede ham på kinden.
YOU ARE READING
This Christmas
FanfictionJadelyn vælger at tage til London, for at fejre jul med hendes veninde Katelyn. Jadelyn er virkelig spændt og glæder sig til at komme væk hjemmefra. Derhjemme er det nogle måneder siden, at hun kom ud af et længrevarende forhold. De havde været samm...