Alangkah terkejutnya Izzat apabila matanya tertancap pada sesusuk tubuh wanita yang duduk melipat kakinya. Dia menggigil seperti ketakutan. Izzat melutut di hadapannya dan dengan lantas wanita itu memeluk Izzat dengan erat.
"Kenapa ni? Apa jadi dekat sayang?" Tanya Izzat risau yang teramat terhadap isterinya.
"I'm scared," kata Diya seraya mengeratkan lagi pelukannya.
"Takutkan apa ni? Cuba cerita dekat aku," pujuk Izzat lalu meleraikan pelukan.
Darah yang menitis dari pipi belah kanan Diya yang boleh di teka seperti ditoreh oleh pisau. Luka yang sedikit dalam membuatkan banyak darah yang menitis jatuh ke lantai. Izzat dengan lantas berlari masuk ke dalam bilik air wanita untuk mengambil beberapa helai tisu bagi mengelap darah yang menitis. Wanita pun wanitalah. Janji tak ada orang.
"Who did this to you?" Tanya Izzat dengan riak wajah yang serius.
"I'm scared," kata Diya lagi.
"Its okay. Kita balik dulu," ujar Izzat lalu menolong isterinya berdiri. Diambil beg tangan Diya yang terjatuh di tengah jalan menuju ke tandas.
~\\\~
"Aduh, ni lah yang lemah bila ada majlis keramaian. Nak duduk je sampai naik kejang urat saraf bontot aku. Tak tau lah macam mana Izzat boleh bertahan," omel Diya sendiri ketika melewati kawasan tandas.
Selesai sahaja Diya membuang hajat, dia keluar dan membasuh tangannya. Dengan tiba-tiba Sharis keluar dari sebuah tandas dan membasuh tangannya di sinki bersebelahan dengan Diya.
"Sakit mata I tengok you dengan Izzat bercekerama tadi," kata Shahris lalu menjeling Diya melalui cermin.
"Yang kau senak tu dah kenapa?" Tanya Diya sinis.
Keluar sahaja dari tandas, seorang lelaki bertubuh tegap dan serba hitam seperti lelaki dalam watak MIB mendekati Diya dan merentap kuat badan gadis itu ke dinding. Terjatuh Diya dek rentapan kuat itu.
Lelaki itu mencangkung di hadapan Diya dan berkata, "First warning," sebelum mengeluarkan pisau lipat dan menoreh pipi belah kiri Diya dan berlalu pergi.
Sharis yang keluar dari tandas hanya menghadiahkan tersenyum jahat. Diya diam tidak berkutik sambil menutup mukanya. Dia perlukan Izzat waktu itu. Dia sangat perlukannya.
~\\\~
"Hello, mummy. Izz dengan Diya balik dulu. Nantilah Izz cerita. Something went wrong just now. Okay, mummy. Send our regard to daddy and Diya' parent," kata Izaat lalu menamatkan talian.
Izzat menoleh ke arah Diya yang termenung ke arah tingkap kereta dengan mata yang membekak. Izzat mencapai tangan Diya dan dibawa ke dalam genggamannya. Diya membalas genggaman suaminya dengan kuat.
"Are you sure that you okay for not going to the clinic?" Tanya Izzat.
"Hmm," jawab Diya malas.
Kereta berjenama Aston Martin yang dipandu Izzat berhenti di hadapan sebuah farmasi 24 jam. Dia perlu membeli barangan untuk merawat luka di pipi Diya memandangkan isterinya itu tidak mahu dirawat oleh doktor.
Diya menahan hujung lengan baju Izzat apabila lelaki itu ingin meninggalkannya seorang diri dalam kereta.
"Sayang ada nak beli apa-apa?" Tanya Izzat.
"Just don't leave me," kata Diya dengan anak matanya yang redyp memandang ke arah Izzat.
"Ouh. Tunggu kejap, aku ambil kau kat pintu sana," kata Izzat lalu mematikan enjin kereta sebelum berlalu ke arah pintu kereta sebelah kanan.
Sedang mereka jalan ke arah pintu masuk farmasi dengan tiba-tiba Diya memeluk pinggang Izzat. Terkejut juga Izzat. Tapi dalam fikirannya hanya perlu protect isterinya yang dibelengu ketakutan.
"Cikgu, rasa luka ni tinggalkan parut tak?" Tanya Diya kelada Izzat apabila melihat torehan yang agak dalam pada cermin.
"Mestilah. Tak apa nanti cikgu beli ubat parut," jawab Izat dengan senyuman. Mana tak senyumnya, akhirnya Diya bercakap dengannya.
"Lapar," kata Diya sepatah.
"Kalau macam tu, lepas aku rawat kau, kita pergi makan," ujar Izzat lalu menarik Diya ke kaunter bayaran.
Selesai membeli beberapa barangan bagi merawat luka itu, Izzat dan Diya terus menuju ke kereta. Tanpa menunggu masa lagi Izzat menjalankan tugasnya sebagai doktor sementara bagi Diya.
"Okey, siap," kata Izzat lalu mengucup luka yang dilapikkan oleh handplast berbentuk petak.
"Apa cikgu buat ni?" Tanya Diya pelik. Ya lah, dah kenapa laki aku ni? Buang tabiat ke.
"Semoga luka tu cepat sembuh. Dah, kata lapar tadi. Jom kita pergi makan,"ujar Izzat lalu menggerakkan kereta.
Sesampai sahaja di sebuah restoran yang berdekatan dengan farmasi, Izzat keluar mendapatkan Diya di tempat duduknya.
"Makan dekat sini okey kan?" Tanya Izzat kepada Diya. Mana lah tahu orang kena trauma ni nak makan dekat hotel ke.
"Tak kisah lah dekat mana pun," jawab Diya. Seperti tadi, dia akan melingkarkan lengannya di pinggang Izzat. Perasaan takut masih bersisa.
Tika mereka jalan menuju ke arah restoran itu memandangkan Izzat parkir keretanya agak jauh, seorang lelaki bertubuh tegap memakai baju T hitam merempuh tubuh Diya kuat sehingga gadis itu hampir terjatuh ke lantai jika tidak disambut Izzat.
"Kau okey tak ni? Laki tu pulak dah langgar tak nak minta maaf. Aku teranjang karang baru tahu sapa Izzat," marah Izzat kepada lelaki yang jalan menonong sahaja.
"Sa..saya...," bergetar suara Diya.
Izzat cepat-cepat mengalihkan perhatiannya kepada Diya. Risau juga lelaki itu apabila wajah Diya bertukar pucat lesi.
"Its okay. I'm with you. You are safe here," ujar Izzat lalu menarik tubuu Diya supaya rapat dengannya. Tak kisah lah orang nak pandang ke nak mengata ke. Yang penting isterinya berasa selamat.
Selepas mereka menjamu selera di restoran Izzat terus membawa Diya pulang ke rumah. Lagi! Diya diam tidak berkata lagi. Takut sebab pelanggaran antara dia dan lelaki yang bertubuh tegap itu agaknya.
Sebelum tidur Diya hanya membasahkan badannya sedikit. Siap sahaja berpijama kartun stitch, Diya melangkah ke atas katil dan merehatkan dirinya di situ.
Izzat membuka pintu biliknya dan Diya. Sesusuk tubuh yang baring menutup matanya. Tengok gaya pun tahu yang dia tak tidur lagi. Mana ada orang tidur goyang-goyang.
Izzat membaringkan dirinya di sebelah Diya. Pinggang isterinya itu dirangkul erat.
"Takut lagi?" Tanya Izzat.
"Takut," jawab Diya sepatah.
"Tak nak cerita dekat biy ke?" Tanya Izzat lagi.
"Nak cerita. Tapi takut," kata Diya dengan suara yang perlahan lalu membuka matanya dan memamdamg ke arah Izzat yang dari tadi merenungnya.
"Sayang nak takut apa? Biy kan ada. Sharelah. Mana tahu dapat mengurangkan rasa takut yang belengu dengan sayang," ujar Izzat.
"Ada lelaki badan dia tegap. Dia tolak. Dekat dinding. Sa...saya jatuh. Dia datang. Dia ada pisau. Dia toreh. Sakit. Sharis keluar dari tandas. Dia senyum. Jahat," cerita Diya sepatah-sepatah.
Diya menangis lagi. Dia takut. Sangat takut. Izzat mengeratkan lagi pelukannya.
Sharis??
~\\\~
"Kalau kau mampu bunuh dia. Kau bunuh. Kalau kau tak mampu, seksa dia sampai aku puas," kata seseorang kepada lelaki yang berbadan tegap dan berbaju T hitam.
'If you know the enemy and know yourself you need not fear the results of a hundred battles.'
Hye sup?
I'll update tomorrow or next week
Cuti sekolah lah senang citer
Asrama calling me!!
YOU ARE READING
Mr. Artist ku ✔
RomanceMasaalah disiplin sekolah? Sudah lali bagi Nur Adiya Sufiyya. Selalu juga dia keluar masuk pejabat pengetua, pejabat GPK Hem, bilik disiplin dan juga bilik kaunselor. Tapi pada tahun akhir Diya bersekolah, kemunculan Encik Izzat Aisy Shah, seorang g...