Diya berjalan masuk ke dalam Starbuck bersama Siti Nur. Izzat? Kerja lah. Seperti biasa mereka akan memilih outdoor seat sebab udara segar lah sangat dekat KL ni.
"Dah lama kita tak keluar sama," kata Siti Nur lalu menyedut sedikit minumannya.
"Semenjak aku kahwin ni, tak ada masa pula untuk kau," kata Diya dengan sengihannya.
"Itu melampau. Weyh, yang kau pilih empat seat ni kenapa?" Tanya Siti Nur pelik.
"Kita ada guest hari ni," jawab Diya.
"Huh? Sapa?" Teruja Siti Nur bertanya.
"Tunggulah. Kejap lagi datang lah tu," jawab Diya lalu memandang ke bawah untuk melihat mana tahu motor kuasa tinggi orang tu ada.
Diya mengeluarkan telefonnya lalu mendail nombor guest tersebut.
"Bruh, kau kat mana ni?" Tanya Diya kepada orang dalam talian.
"Sampai dah. Lagi tiga minit nampaklah batang hidung aku," jawab seseorang itu dalam talian
"Okey," Diya menamatkan talian.
"Lama lagi ke dia sampai?" Tanya Siti Nur.
"Yang kau excited sangat ni dah kenapa?" Kata Diya pelik. Dipandang Siti Nur atas bawah.
"Biarlah. Lelaki ke perempuan?" Siti Nur tidak menghiraukan soalan Diya malah dia bertanya lagi tentang guest itu.
"Sup?" Sapa Alif dari belakang.
"Ini lah guest kita," Diya berkata lalu menarik hujung baju Alif duduk di sebelahnya.
"Ini Alif Ikhwan nyah tu?" Tanya Siti Nur seakan tidak percaya. Siap buat tangan macam Ucop Wheelchair.
"Ya lah. Tak akan lah tak boleh nak cam lagi aku ni," kata Alif dengan senyumannya.
Alif dengan memakai jacket kulit hitam dan baju T merah dikenakan dengan skinny jean hitam nampak seperti lelaki tulen. Itu sebab lah Siti Nur terkejut. Tak lupa juga topi keledar Shoei X-Spirit untuk motor berkuasa tinggi di tangan. Rambut juga di gayakan dengan bangsnya ke atas. Tidak lagi seperti artis korea yang rambut hingga menutup mata.
"Kau lelaki Alif?" Tanya Siti Nur secara tiba-tiba.
"Ini biadap. Weyh, selama ni aku apa betina?" Marah Alif.
"Selama ni kau pondan je," jawab Siti Nur jujur.
"Aku sengaja je nak membatak dekat sekolah tu. Cuba lah dengan gaya terkepit aku ni, tak sangka hot aku," cerita Alif bangga.
"Euw. Anyway, kalau kau tukar macam mana sekalipun, aku tetap pandang kau sebagai nyah," kata Siti Nur.
Terdiam Alif di situ. Diya juga dapat menangkap air muka keruh Alif. Alif, rancangan tak menjadi.
"Err, bila kau tukar baju ni? Kita orang pakai baju sekolah lagi ni," Diya cuba untuk memecahkan kesunyian.
"Rumah aku kan dekat. Itu sebab lah aku pergi tukar baju dulu," jawab Alif tidak bersemangat.
Diya yanya mengangguk dan menyambung menyedut minumannya. Awkward.
"Eh, aku kena pergilah. Izzat dah tunggu. Pergi dulu," kata Diya lalu memgambil beg sekolahnya sebelum berlalu pergi meninggalkan dua manusia itu.
"Eh, Diya," panggil Siti Nur tetapi Diya terlebih dulu berlari.
"Weyh aku..." belum sempat Alif habis berbicara, Siti Nur telah bangun untuk berlalu.
YOU ARE READING
Mr. Artist ku ✔
RomanceMasaalah disiplin sekolah? Sudah lali bagi Nur Adiya Sufiyya. Selalu juga dia keluar masuk pejabat pengetua, pejabat GPK Hem, bilik disiplin dan juga bilik kaunselor. Tapi pada tahun akhir Diya bersekolah, kemunculan Encik Izzat Aisy Shah, seorang g...