5.

979 101 8
                                    

První rána podpadkem do ovládání dveří nic neudělalo, snad až na Missyin kyselý obličej. Jack se na ni otočil s chlácholivým výrazem na tváři a udeřil znova. Tentokrát to zasyčelo a zablikalo a bylo slyšet jak hydraulika ve dveřích povolila. Stejně jako ta bota, kterou Kapitán vykoupil, nebo spíš vykoupí třemi životy.

"Moje bota!"

Křikla Paní Času, jakoby to bylo její dítě a vrhla po Harknessovi vražedný pohled.

"Nezapomeň na svůj slib."

Přitiskla střevíček k hrudi a podívala se na dveře.

"Teď už to jen vypáčíme."

Toho se chytil Rory, popadl židli a začal páčit. Přidal se i John s Jackem a Master stál u ovládání. Snažil se jim pomoct, tam kde to uměl.

Dveře se otevřely.

První, kdo sebral odvahu vejít dovnitř byla Donna. Za ní do místnosti nakoukli všichni a to co uviděli je překvapilo.

Na jedné ze tří postelí seděla poměrně mladá dívka v černých viktoriánských šatech se zástěrou, vlasy sepnuté do nyní již ledabylého drdolu a plakala.

"Jenny?"

Ozvala se Amy a oslovená zvedla hlavu.

"Amelie?"

Zašeptala ale nevstala. Teď se zapojila i Clara, protože konečně šlo o někoho, koho znala.

"Co se děje?"

"Nedýchá."

Oznámila a až teď se našemu kolektivu naskytl pohled na Madame Vastru ležící na posteli.

"Proboha!"

Křikl Rory, který k Madame a Jenny přilnul více než kdokoli jiný.

Všichni se vydali za ní, včetně Missy, která se prodrala dopředu. Když uviděla ještěrku na posteli, usmála se.

"Klid děvče. Siluřani mají silný kořínek. A obzvlášť válečnická kasta."

Master ji doplnil.

"To, že nedýchá je jen přechodný stav."

Následně se objevil Jack.

"Bude v pořádku. Mimochodem, já jsem Jack Harkness."

Krom toho, že na dívku před ním to překvapivě nefungovalo, se stala ještě jedna věc. Missy, absolutně naštvaná, protože se Jack začal bavit s někým jiným, vytáhla z kapsy, samozřejmě že větší zevnitř, šavli a vyrazila vpřed. Jediným pohybem paže mu oddělila hlavu od těla a všechny okolo pocákala krev. Jediný kdo vykřikl byla Jenny, která ještě nevěděla, že na to Missy má právo.

"Proboha!"

Křikla dívka a stoupla si před svou manželku. Paní Času vytáhla kapesník a začala svou zbraň čistit. Potom uchopila Jackovu hlavu a pečlivě si ji prohlédla.

"Docela fešák. Zajímalo by mě, jestli to přiroste nebo jestli mu naroste nová."

"Jsem za tu druhou verzi."

Ozval se John, kterého toto dilema očividně zaujalo. Jenny, která byla natolik bystrá, že si nyní bezhlavého muže spojila s tím nesmrtelným kapitánem, co jí o něm vyprávěl Doctor, se vrátila zpět na lůžko k Vastře, zatímco Rose se usmála.

"Jak by mu taky mohla dorůst, když ji máš v ruce?"

Missy se rozsvítily oči.

"To je ono! Nechám si ji na památku. Někde jsem tu viděla ledničku..."

"Tak to ani náhodou!"

Křikla Martha, ale Paní Času už opustila místnost a s Jackovou hlavou mířila ke kuchyni. Mezitím si John sedl k Siluřance.

"Hybernuje. K tomu, abych ji probral budu potřebovat teplo. Hodně tepla. Možná, že kdybych použil tu troubu..."

"Troubu?"

Křikla Donna a sarkasticky se zasmála.

"Tak to je úžasné. Jacka do ledničky, tady tu ještěrku do trouby a tady Rose můžeme třeba strčit do příborníku, ne?"

Master se zasmál a mrkl na ni.

"Dobrý nápad. Pojď Rose."

Myslel to jako vtip a tak to i dopadlo. Všichni se smáli.

Po chvíli se vrátila Missy.

"Takže hlava je pěkně v chládku, co dál?"

Další smích.

"Teď musíme zahřát Vastru. Jenny, pomohla bys mi s ní?"

Ozval se Rory a podebral dotyčnou pod rameny. Její žena ji chytila nohy, zatímco Amy pomáhala uprostřed. Společně za neustálého chichotání Missy donesli Madame až do kuchyně, zatímco Paní Času zůstala u Jacka a pozorovala jak mu dorůstá hlava.

"Co to děláš?"

Ptala se Martha, když odcházela.

"Baví mě to."

Odpověděla prostě a sedla si na postel.

"Zavolejte mi, až probudíte tu ještěrku." 

A tak tam zůstala sama s bezhlavým Jackem, kterému pomalu dorůstala nová hlava.

________

"Už to bude."

Poznamenal John a chytil svou ženu za ruku. Jenny seděla u hlavy Madame Vastry a dohlížela na to, až se probudí.

"Vypadá to docela komicky."

Poznamenala Amy a pohledem přejela místnost. To, že byla Siluřančina hlava prakticky v troubě bylo doopravdy docela legrační.

"Nebojte, vaše přítelkyně se brzy vzbudí."

Usmála se Donna a dívka zvedla hlavu.

"Není to moje přítelkyně, je to moje žena."

"Tak žena."

Usmála se zrzka a otočila se na Rose. Posunky jí naznačila, že si myslí, že je Flintová cvok.

"Já to viděla."

Ozvala se Jenny a otočila hlavou, protože do místnosti právě vstoupil Jack s Missy a oba se něčemu smáli. Ten smích ale nepřehlušil Masterovo skučení, když ty dva viděl spolu. Rose vykulila oči.

"Já tě nechápu, Jacku. Ona ti usekne hlavu a ty s ní vtipkuješ."

"Však na to měla právo. A jak ji tak znám, tak u té hlavy nezůstane."

Paní Času kývla.

"To nezůstane. Ještě mi dluží dvě smrti."




Waiting for the Doctor (Doctor Who CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat