1.

1.1K 117 18
                                    

River Songová se probudila na zemi.

"Do háje, kde to zase jsem? Knihovno!"

Křikla a posadila se. Kupodivu jí ale neodpověděl starý známý hlas Knihovny, neodpověděl jí nikdo. Seděla uprostřed rozlehlé místnosti celé vymalované bílou barvou. Nesnášela bílé místnosti. Připomínaly jí, co s ní na podobných místech v dětství dělali.

Zamávala rukou před obličejem a s překvapením zjistila, že není v počítačové simulaci. Tohle byl skutečný svět. A její skutečné tělo.

Vyskočila na nohy a rozhlédla se. Všude okolo ní byla spousta židlí, křesel, sedaček a gaučů, v rohu byl kuchyňský kout, naproti televize a přímo uprostřed dlouhý stůl s jedenácti, ne, dvanácti židlemi.

Po celé levé straně byly dveře, konkrétně sedm.

Najednou se ty dveře začaly jedny po druhých otvírat.

________

Donna s Marthou seděly na židlích. Už dávno vzdaly jakékoli dobývání se z jejich ložnice a teď si jen povídaly o Doctorovi, když tu v zámku jejich už dost potlučených dveří cosi cvaklo.

________

"Rose Tylerová! Zlý vlk, že?"

Došlo to konečně Amy a blondýnka se usmála.

"Takže se o mě zmínil. Jak vypadá?"

Než ale stačila paní Williamsová odpovědět, uslyšely, jak se jejich dveře odemkly.

________

"Amy. Vysoká, zrzavá se skotským přízvukem, trochu prostořeká. Nejde si jí nevšimnout."

Rory přecházel po místnosti sem a tam, zatímco John pořád seděl na zemi a přikyvoval. Zrovna se chystal pronést cosi o svojí manželce, když ucítil, jak dveře za jeho zády trošku povolily.

________

"Missy? Proboha, proč Missy? Proč si radši nezůstala u starého osvědčeného Mastera?"

"Byl čas na změnu. Nová tvář, nové pohlaví, nové jméno. A taky byla legrace pozorovat Doctorův obličej, když jsem mu řekla, kdo doopravdy sem."

Vládce se usmál a strčil ruce do kapes.

"Tak na to se i těším."

Pak se zarazil a nakrčil obočí.

"Zdá se mi to, nebo se ty dveře právě odemkly?"

________

Clara neslyšela cvaknutí v zámku, protože zrovna měla moc starostí s Jackem Harknessem. Tedy spíš s jeho obličejem, konkrétně s fackou, kterou mu vlepila.

"Ještě jednou mi řekneš kočičko a vytáhnu drápky."

Kapitán se usmál a otočil se ke dveřím.

"Teď musíme zjistit, proč se ty dveře odemkly."

___________

První, koho River uviděla byla Donna. Ta vypochodovala ze svého pokoje, následována Marthou, která se jakoby schovávala za jejími zády. Skutečnost ale byla jiná.

Martha Jonesová ji kryla zezadu.

"Donno!"

Křikla profesorka Songová a rozběhla se k zrzavé ženě. Té chvíli trvalo, než si vzpomněla odkud ji zná. Pořád měla v hlavě trochu zmatek. Pak se jí ale rozzářily oči.

"River!"

Následně se ale trošku zamračila.

"Nebyla jsi náhodou..."

"Mrtvá? Ano. Ale už nejsem. Je to složité. A ty musíš být Martha Jonesová, žena která obešla svět."

S těmi slovy přešla k lékařce a potřásla si s ní rukou.

"To jsem. Ale kdo jste vy?"

"River Songová. Profesorka River Songová."

V tu samou chvíli vyšla z druhé místnosti Amy a všimla si svojí dcery.

"Melody!"

"Mami!"

Křikla blondýnka a rozběhla se jí do náručí. Martha a Donna stály jak zaražené, ale pak jim došlo, že vzhledem k onomu cestování časem které jim Doctor tak laskavě vysvětlil je podobný vztah naprosto normální. Za Amelií vyšla z místnosti i jiná žena, ruce v kapsách svých riflí, blonďaté vlasy jí padaly do čela a výraz na její tváři svědčil o tom, že někoho hledá. Martha i Donna věděly o koho jde.

"Rose!"

Usmála se Jonesová a přešla k ní.

"Ahoj, Martho. Ráda tě vidím."

Pořád ale byla myslí někde jinde. Přitom se tiše otevřely další dveře a v těch stála Clara. Za ní, v dostatečné vzdálenosti stál Jack a usmíval se na celé kolo.

"Ahoj Martho. Jak se máš?"

Řekl to svým typickým Harknessovským hlasem a jemně vyšoupl svou společnici ze dveří. Přistoupil k ženě v černé kombinéze a objal ji. Ta mu objetí opětovala, ale ihned ho odstrčila.

"Vdaná, víš?"

Pak si Kapitán všiml Donny, taky se na ni usmál a přistoupil k ní.

"A Donna."

Taky ji objal a ustoupil. Clara se mezitím přidala ke skupince s River, protože tu jedinou tu znala. Tedy ano, znala je všechny, ale jediná River znala Claru. Nemožná dívka už si třepala rukou s Amy a tvářila se přitom ji probodávala mírně žárlivým pohledem.

"Těší mě, že vás konečně poznávám. Doctor o vás hodně mluvil."

"Vážně? To se divím."

Z dalších dveří pomalu vyšel John Smith následovaný Rorym. Rose se vrhla kolem krku svého muže, stejně jako Amy s River. Jediný, kdo zíral jako vyjevený na číslo deset a půl byla slečna Oswaldová, protože jí chvíli trvalo něž si zařadila to, že má Doctor dvojníka. Možná procházela celou jeho časovou linkou, ale nepamatovala si všechno.

"To jsi ty? Ta druhá verze desáté podoby Doctora?"

Zeptala se nahlas a přešla k němu. Muž kývl.

"To jsem. Ale tebe neznám."

"Clara Oswaldová, cestuji s tebou... Tedy s dvanáctou verzí tebe... Nebo to nejsi ty?"

"Je to složité. Nejsem Doctor, ale mám v sobě kousek jeho."

S těmi slovy z posledních dveří vyšel Master a jeho starší verze. Všichni si ho všimli, hlavně jeho, protože s Missy jich tolik nemělo co do činění, ale Clara věděla svoje. Zato Jack ne.

"Proboha Madame, ustupte od něj."

Křikl a odtáhl ji od Vládce. Ten rozhodil ruce a škodolibě se usmál.

"Ale jděte. Já bych přece neublížil ani mouše."

Pronesl trochu sarkasticky, zatímco Missy přistála v Jackově náručí.

"Ahoj."

Usmál se muž a trochu ji od sebe odstrčil, aby jí viděl do očí.

"Jsem Kapitán Jack Harkness."

"Já vím."

Opětovala mu úsměv, sáhla do kapsy a vytáhla klacík, na konci zaostřený. S nevinným výrazem ve tváři mu ho zabodla do čela a když spadl na zem, otočila se na zděšené publikum a přitom utírala zbraň kapesníkem.

"Co na mě koukáte jako na vraha? Vždyť to rozchodí."

Waiting for the Doctor (Doctor Who CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat