"Nevím, pošleme mu čokoládu."
Navrhla Amy a zívla. Nedostatek spánku se začínal projevovat i u všech ostatních.
"Čokoláda asi není správné řešení."
Poznamenal Rory a Clara přikývla.
"Jsme to my."
"Já bych mu dala armádu."
Ozvala se Missy, ale její návrh byl všemi přítomnými odsouzen ke smrti a to pouhými pohledy.
"Chce se mi spát."
Pronesla Donna to, na co mysleli všichni. Tedy až na Mastera, Missy, Jacka a kupodivu všech i Clara.
"Moment. Tady jde o něco jiného. Co to tam bylo s pamětí?"
Ozvala se Amelie a Rory uchopil ten list, aby to znova přečetl.
"Zpřeházená paměť. Co to může znamenat?"
"Netuším."
Pípla Clara a přitom si automaticky sáhla za krk.
"Co já vím, tak Doctor přehazuje vzpomínky svým společníkům, ne naopak."
Zamračila se Donna a posadila se.
"Časy se mění."
Poznamenala Missy a přitom probodávala Oswaldovou pohledem. Znala ji lépe než kdokoli jiný v této místnosti a viděla změnu v jejím chování.
"To by měla vědět Clara, ta s ním byla naposledy."
Zatloukla onen poslední pomyslný hřebík do rakve River. Všechny pohledy se otočily na Nemožnou dívku. Ta se nadechla a vydechla.
"Nic o tom nevím."
"Já si myslím, že víš."
Ozval se kupodivu Master a strčil ruce do kapes.
"Nevím!"
Odporovala mu, ale i Vastra už prokoukla její masku.
"Proč se ti nechce spát?"
"Jsem odolná."
"Spíš mrtvá."
Ušklíbl se Vládce, Clara se však nenechala, přistoupila k němu a vrazila mu facku.
"To už jsme řešili."
"Co jste řešili?"
Zajímal se John, který podpíral Rose, aby nespadla.
"Nemá puls."
Konstatoval Master, čímž otevřel Pandořinu skříňku.
"To je blbost. Musí mít puls."
Pronesl Rory, který se svým lékařským diplomem přibližně věděl co dělat. Došel ke Claře a položil jí dva prsty na krk.
Chvíli se tvářil vážně, pak překvapeně a nakonec vyděšeně.
"U všech svatých, ona vážně..."
"Ale jdi."
Sykla Oswaldka a vytrhla se mu. V ten okamžik se však zapojila i Missy, která už prozkoumávala tři nuly, které měla dívka zezadu vytetované na krku.
"Hezké tetování. Co má znamenat?"
"To je Stín!"
Křikl Jack a všichni se na něj otočili.
"Stín?"
Nakrčila obočí Rose a kapitán přikývl.
"Je to takový způsob popravy. Vlastně tě to označí a ty máš čas, který ti odpočítává to číslo na krku. Znal jsem kdysi dívku, která vlastnila Stín a mám s tím osobní zkušenosti. Některé ženy umí být velmi mstivé."
Missy se zamračila.
"To já taky."
"Jenomže, jestli je tohle ten, jak říkáš Stín, neměla by být Clara mrtvá?"
Zapojila se Martha, kterou tento hovor probral z polospánku.
"Páni Času."
Pronesl Vládce, ale Nemožná dívka zakroutila hlavou.
"Nesmysly."
Rose k ní přistoupila a chytila ji za ruku.
"Jsi studená."
"To je tlakem."
Missy se smutně usmála.
"Já tam byla, Claro. V té ulici. Bojíš se havranů?"
"Jak... Ty..."
"Byla jsem tam. Neptej se jak."
"Co se to tu děje?!"
Křikla Amy a bouchla pěstí do stolu. Oswaldová se pousmála a sedla si na židli.
"Tak já vám to vysvětlím."
_________
Kdesi, ne moc daleko od nich se ozvala rána a uprostřed místnosti, která by se dala nazvat skladem se zhmotnila modrá budka. Dveře se se skřípotem otevřely a z nich vystoupil muž kolem padesáti ve vínovém saku a bílé košili. Černé boty na vázání klepaly o kovou podlahu, když Doctor přecházel sem a tam, aby našel východ.
Neměl tu být, ale byl tu. Něco, nebo někdo chtělo aby se dostal sem.
ČTEŠ
Waiting for the Doctor (Doctor Who CZ)
FanfictionCo se stane, když se na jednom místě potkají všichni Doctorovi společníci? Když všichni usnou ve svých postelích a ráno se probudí na neznámém místě v pokoji s člověkem se kterým zdánlivě nemají nic společného? Chvíli jim trvá, než zjistí co se vlas...