12.

821 104 11
                                    

Jack nemohl spát. Těžko říct proč, protože Missy schoulená v jeho náručí už dávno spala, stejně jako Vládce, odvrácený od nich, aby se nemusel dívat. Opatrně Paní Času odstrčil od sebe a položil nohy na zem. Potichu přešel ke dveřím, otevřel je a vyšel ven.

V společenské místnosti se změnily dvě věci. Ta první a ta méně důležitá byla, že se zde objevily ještě jedny dveře, což ale bylo nic, oproti tomu druhému faktu. Uprostřed místnosti stál vysoký šedovlasý muž, zády k němu. Přes rameno měl přehozené vínové sako, držel ho jednou rukou, zatímco ta druhá byla schovaná v kapse. Kapitán se neuměl zbavit dojmu, že už ho někde viděl.

"Pane?"

Zeptal se Harkness načeš se muž otočil a usmál se.

"Jacku!"

Křikl trochu nevěřícně a vydal se k němu, ovšem výraz ve tváři osloveného se s ním nedal srovnat. Kapitán stál jako opařený, vyděšeně zíral na osobu před sebou.

"To není možné."

Vydechl a pořád se tvářil jakoby viděl ducha. Doctor, protože my víme, že to je Doctor zvedl volnou ruku a zamával s ní před obličejem.

"Očividně to možné je. Ano, uznávám, že to mohlo být lepší, ale..."

"Máš být mrtvý."

Pronesl Jack, a Pán Času se usmál.

"To mám. To je, řekněme, stálý problém. Prostě se mi nechce umřít, to jsem celý já."

"To nejde. Viděl jsem tvou mrtvolu. Tebe a tvé rodiny. Sakra, Frobishere, co se to tu děje!?"

To oslovení Doctora překvapilo.

"Jakže jsi mě to nazval?"

V tu chvíli Kapitán zaváhal. Přimhouřil oči, naklonil se k němu a pak potichu promluvil.

"Oni ti vymazali paměť?"

Doctor se nadechl a chtěl něco říct, když v tu chvíli se otevřely jiné dveře a v nich se objevila Donna.

"Můžete dělat trochu menší rámus? Někteří z nás..."

Zarazila se žena a překvapeně otevřela pusu.

"Já vás znám."

"Ano, to znáš. Já ti to vysvětlím."

"V Pompejích. Proč jste tady?"

Jack nakrčil obočí a pobaveně poznamenal.

"Nebyl v Pompejích, pleteš se. Tohle je John Frobisher. A já mu udělám něco hodně škaredého."

"Tak to tedy ne! Je to Caecilius Lobus, z Pompejí a..."

Donnu ale přerušil Doctor, který máchl rukama.

"Nechci vám kazit zábavu, ale oba se pletete. Ne, nejsem Caecilius a ani nejsem ten, jak jsi to říkal?"

Máchl rukou směrem k Jackovi a ten doplnil.

"Frobisher."

"Tak přesně ten. To je jedno, nejsem on. A s tebou, Harknessi, si to ještě vyřídím. Nevím co ti ten muž udělal, ale tohle trpět nebudu. Násilí a vyhrožování je zbraní zoufalých a zbabělců."

Kapitán na něj mlčky zíral a když mu konečně došlo, kdo by to mohl být, otevřely se další dveře. Z nich vyšla River a očividně chtěla říct něco na způsob, že v noci se má spát a ne svolávat schůze, pak ale uviděla svého manžela, usmála se a přešla k němu.

"Ahoj zlato."

Mrkla a políbila ho. Donna zírala a jediné čeho byla schopná bylo lapání po dechu.

Waiting for the Doctor (Doctor Who CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat