Všichni mlčeli. Tedy, abych byla přesná všichni mlčky zírali na Claru, která právě dokončila svůj příběh. První, kdo se snad po minutě ozval, byla Rose.
"A já si myslela, že paralelní vesmír je nejzazší místo, kam se může Doctorův společník dostat."
"Takže Gallifrey nebyla zničena?"
Ujišťovala se Amelie a pozorovala, jak Oswaldová přikyvuje.
"Jen ji přenesli do jiné dimenze a i to je celkem nepřesné označení."
"Takže Doctor to nezmáčkl? Neodpálil Moment?"
Zajímal se Vládce a Missy mu ihned odpověděla.
"Ne. Je to chytrý chlapec."
"Pro tentokrát s ní souhlasím."
Usmála se River a mrkla na ni.
"Myslím si, že už by nás mohl nechat jít spát, ne?"
Pokusil se Rory zvednout náladu, ale to mu pokazila Donna.
"Je to pošuk, ten to jen tak nenechá."
"A kdo tvrdí, že je to muž?"
Nadhodil Jack, což zaznamenala Missy, která se zamračila a odstoupila od něj. Vyslala k němu pohled, který všichni pochopili, včetně Kapitána, který rozhodil ruce.
"Ať to moc nebolí."
"Za to neručím."
Ušklíbla se Paní Času a sáhla do kapsy. Chvíli tam cosi hledala, pak se vítězoslavně usmála.
"Zavři oči, brouku."
Zašeptala, zatímco se Jenny odvrátila.
"Víte vy dva, že existují i jiné, příjemnější způsoby flirtování?"
"Možná, že pro lidi a ještěrky, ale tohle je zajímavější."
Pronesla Missy a vytáhla z kapsy na první pohled celkem neškodnou knihu. Jack otevřel oči, chvíli na ni koukal a pak se mu ve tváři objevilo zděšení.
"Ne, proboha! Všechno, jen ne to!"
"Paula Nancy Millestone Jenningsová z Greenbridge a její sbírka básní. Oficiálně nejhorší básně ve známém vesmíru. Na Zemi to však věděl jen jeden muž a ten o tom napsal knihu. Tedy ne přímo o tom, ale to už odbíhám."
Usmála se Missy, ale Harknessovi se to nelíbilo.
"Proboha, Missy to mi neuděláš!"
"Udělám. Nebo budeš muset udělat něco ty."
"Fajn. Nemáš provaz?"
Přešel k ní a sklopil pohled. Vastra se otočila.
"Tak tohle vidět nemusím."
Naštěstí, ještě před tím, než se Jackovi podařilo uvázat si oprátku se ozval z reproduktoru hlas.
"Končíme, vážení. Jděte si lehnout, už toho stejně víc nevymyslíte."
"Díky bohu."
Ujelo Martě a už se hnala do ložnice. Následovali ji i všichni ostatní až na Kapitána a Missy, kteří měli na práci něco jiného.
Předčítání poezie.
________
"Myslím si, že by jsme je tam neměli nechat samotné."
Pronesla Rose a pootevřela dveře. Hned potom vykřikla a vyběhla ven, protože uviděla Jacka, visícího z lustru a Missy, jak ho pomocí svojí pilky sundává.
"Co jsi mu to zase provedla?"
"Zasloužím si to."
"Víš co? Ty patříš do blázince. Tvoje předchozí verze byla alespoň přímo zlá, ale ty jsi jenom cvok."
Vložil se do toho John a přehodil si ruku Kapitána Harknesse kolem krku.
"Je to jenom způsob sbližování se. Lámou se tím ledy."
"Spíš vazy."
Oponoval jí Zlý Vlk a společnými silami posadili Jacka na židli.
"Já se o něj postarám."
Prohlásila ženská regenerace Vládce a jako důkaz toho, že mu už víc nechce ublížit, políbila Kapitána na čelo.
___________
"Pusť mě ven!"
Křikl Doctor a bouchl pěstí do zdi. Možná, že kdyby v tom pokračoval pár miliard let...
Zahnal tu myšlenku a obrátil svůj pohled zpět na místo, kde původně stála jeho TARDIS. Slovem původně je myšleno tak před půl hodinou, předtím, než ji někdo teleportoval pryč. V hlavě mu rezonovalo jedno slovo, pořád dokola se vracející, jako bumerang.
Clara.
Napadlo ho, že s tím má možná něco společného právě ona.
Nebo možná taky ne.
Sundal si sako a přehodil si ho přes rameno. Následně ho položil na zem před sebou a sedl si. Už není nejmladší.
Kam se poděly všechny ty šály a motýlci? Celer a tenisky?
A všichni ti lidé, které ztratil.
Lidé na kterých mu záleželo a on je nedokázal ochránit.
Obzvláště po Časové Válce mu to trhalo srdce. Ani nevěděl proč a jak, ale začal vyjmenovávat jejich jména.
"Rose, Martha, Donna, Jack, Amy, Rory, River, Clara."
Pak se zarazil, jakoby si na něco vzpomněl se pousmál a opřel hlavu o zeď.
"Cokoli bych za to dal, jen abych je znova mohl vidět. Živé a zdravé."
ČTEŠ
Waiting for the Doctor (Doctor Who CZ)
FanfictionCo se stane, když se na jednom místě potkají všichni Doctorovi společníci? Když všichni usnou ve svých postelích a ráno se probudí na neznámém místě v pokoji s člověkem se kterým zdánlivě nemají nic společného? Chvíli jim trvá, než zjistí co se vlas...