Part3

2.4K 231 10
                                    

Jeon Jungkook membuka daun pintu rumah keluarganya. Juniel yang baru keluar dari perut kereta terus memasuki ke dalam rumah sambil melompat kegembiraan dan ditangannya terdapat sejambak bunga rose yang baru dibeli.

" Eomma~ eomma~~ ".

Juniel memanggil eommanya dengan suara yang separuh menjerit. Jeon Jungkook melabuhkan punggungnya diatas sofa yang berhadapan dengan televisyen sambil memerhati tingkah laku Juniel yang nakal itu.

Pn.Jeon keluar dari dapur dan melemparkan senyuman kepada kedua-dua anaknya. " Kenapa Juniel nampak happy jer ni sayang? ". Pn.Jeon mencubit pipi tembam Juniel.

" Tadaaa~untuk eomma.". Jeon Juniel menghulurkan sejambak bunga rose kepada Pn.Jeon sambil tersengih-sengih." Eomma, Selamat Hari Ibu!! ni hadiah dari Juniel dengan abang." . Sambung Juniel lagi. Jungkook yang memandang turut tersengih.

" Selamat hari ibu, eomma.". Jungkook yang duduk diatas sofa bingkas bangun dan berjalan meluru kearah Pn.Jeon. Lantas Jungkook memeluk erat Pn.Jeon, Juniel juga turut memeluk eommanya bersama Jungkook.

Pn.Jeon membalas pelukan kedua-dua anaknya. Dia menyekat airmata yang mula mengalir.

" Alah, eomma nangis. Eomma jangan nangis. Nanti dah tak cantik macam Juniel. Kalau appa tengok macam mana?Mesti appa cakap eomma manja macam budak-budak.". Jeon Juniel ketawa.

" Kamu ni Juniel, eomma tetap cantik walaupun eomma tengah nangis. Tak macam kamu, buruk jer abang tengok.". Jungkook menjelirkan lidahnya kearah Juniel.

" Abang jahat!!! eomma, tengok tu. Abang cakap muka Juniel buruk.".

Pn.Jeon ketawa kecil sambil menggeleng-gelengkan kepalanya. Dia tahu yang Jungkook dengan Junghyun suka sangat membuli adik bongsu mereka. " Muka abang kamu pun buruk juga sebab tulah sampai sekarang dia masih hidup berseorangan. "

Jeon Jungkook yang mendengar kata-kata dari Pn.Jeon terus tersengih macam kerang busuk. " Alah eomma, abang Junghyun pun sama juga. Takde partner lagi. "

" Abang kamu yang seorang tu partner dah ada tapi taknak kahwin lagi.". Balas Pn.Jeon.

" Hahahahaha. Padan muka abang. "

" Amboi, sedap ketawakan abang yer.". Jungkook mendapatkan adiknya dan terus mengeletek kedua-dua belah kaki Juniel.

ONLY YOU [ On-Going ]Where stories live. Discover now