Part9

1.9K 201 3
                                    

Jeon Jungkook memandang tepat kearah mata milik Park Seul sambil tersenyum sinis.Dia tidak menyangka gadis yang selalu dianggap pembawa malang itu sekarang bekerja di kedai yang kini menjadi miliknya.Wahh,ni peluang yang terbaik untuk aku kerjakan minah kolot tu.

Seul melarikan pandangan matanya kearah lain apabila di tidak selesa dengan tenungan mata Jungkook aka majikan barunya.Tu dia,renungan tajam mata harimau.Eomma!!tolong!!Seul taknak bekerja dengan harimau!!.Rintih Seul dalam hati.

Jung Halla hanya menjadi cctv memerhati tingkah laku majikan dengan kawannya,Park Seul.Wuu,jangan kata diorang dah nak start berperang.Aku tak sedia jadi orang tengah.

"May I know,nama penuh korang berdua ni apa?.".Jeon Jungkook melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang berhampiran dengan kaunter pembayaran.

Jung Halla memandang Seul yang kelihatan sedikit nervous. "Nama saya Jung Halla yang sebelah saya ni kawan karib saya masa kecik,Park Seul.".

"Ohh~Okey.".

Ohh??okey??.Dia ni kan,bukan main lagi Halla kasi tahu panjang darab lebar.Perkataan tu jer yang keluar dari mulut dia.Huhh!mulut emas betul!.Park Seul menggetap bibirnya.

Jeon Jungkook perasan akan reaksi Park Seul yang kelihatan sedikit marah sambil itu dia terpukau dengan muka Seul yang kelihatan cantik tanpa memerlukan makeup yang tebal.Jungkook mula teringatkan seseorang yang pernah hadir dalam hidup dia tetapi itu hanya sementara.

"Encik,boleh saya tanya something?.".Jung Halla melemparkan senyuman kepada majikannya.

"Yup Halla,apa yang awak nak tahu?".Jungkook membalas senyuman Halla dan mengendahkan Park Seul yang masam mencuka.

Wekk!Ingat senyuman dia tu manis ke.Aku tengok macam senyuman kambing tengah nak terberanak pun ada.

"Emm,boleh saya tahu nama encik apa?.".Kedengaran lembut suara Halla menanyakan soalan.

"Nama saya Jeon Jungkook.Awak boleh bagi saya Jungkook atau encik.Ada apa-apa lagi yang awak nak tanya?.".

Jung Halla menganggukkan kepalanya."Takde pape dah,tu jer yang saya nak tanya."

"Good~Yang sebelah awak tu taknak tanya ke?bukan main lagi muka masam macam cuka.".Perli Jungkook.

Park Seul sedikit tersentap dengan kata-kata Jungkook.Dia memberanikan diri untuk memandang majikannya."Takde,encik.".Seul sekadar membalas secara acuh tak acuh.Amboi~amboi~sedap jer perli aku.Baik masam macam cuka dari tersenyum macam kambing tengah nak terberanak.

Jeon Jungkook mengangguk sambil tersenyum sinis.Perempuan ni memang sengaja jer buat aku sakit hati depan kawan dia tu.Takper-takper,ada ubi ada batas,ada hari aku akan balas.Wait and see~.

Jungkook bingkas bangun lalu berjalan kearah Jung Halla."Halla,saya ada hal dekat office,saya nak awak tolong jaga kedai ni.Saya lebih harapkan awak dari orang sebelah awak tu.".Jungkook sengaja menekan-nekan sedikit perkataan 'orang sebelah'.Dia memegang bahu Halla.

Jung Halla hanya sekadar mengangguk.Jeon Jungkook sempat menjeling Seul sebelum dia keluar dari kedai itu.

Bertambah geram Seul apabila mendengar kata-kata Jeon Jungkook yang memerlinya.Aishh,ni memang dah nak berperang ni.Aku kena sediakan senjata terlebih dahulu.

Jung Halla mengalihkan pandangannya kearah Park Seul yang semakin masam mencuka."Asal muka kau macam tu?."

"Macam mana pulak?macam ni lah muka aku.".Seul mendengus.

Jung Halla menggeleng-gelengkan kepalanya."Kau ni kan,maksud aku kenapa muka kau asyik masam jer?."

"Aku geram dengan mamat tu tahu tak.Asyik duk perli aku jer.Mentang-mentang lah dia sekarang dah jadi majikan kita.".Bentak Seul.

Halla mengeluh."Aku pun tak tahu dengan perangai korang berdua ni.Tapi aku tengok dia asyik kau jer.Kut-kut dia berkenan dengan kau jer.".

"Berkenan dengan aku??hahaha.Kau buat lawak ker apa.Aku tengok dia macam nak bahang aku pun ada.".Seul mencebikkan bibirnya.

"Hahahaha.Kau mana tahu isi hati dia.Harap-harap korang berdua ada jodoh.".Melentus ketawa Halla.

Park Seul mencubit lengan kawannya."Kau jangan~aku taknak kahwin dengan mamat tu.Tak pasal-pasal aku kena masak daging untuk dia hari-hari.Well,dia kan harimau jadian.".Seul tersenyum sinis.

"Hahaha,dah-dah.Aku dah taknak sambung.Nanti kau bertambah marah."

"Hmmm."

Halla memandang jam di pergelangan tangan kirinya.Dia memegang lembut bahu Seul."Wei Seul,jum pergi lunch?.".

Park Seul mengangguk."Jum!".Dia mengambil handbagnya dan keluar beriringan dengan Jung Halla dari kedai tersebut.

P/s:Sebenarnye sy nk update smlm tp sy dk sibuk download Bts-Run..Mv tu sedih doe..Sy ingtkan members yg lain mati tp cuma Jin jer yg mati..hukhuk..Bts memang daebak..Diorang ajar sy bnyk erti p'sahabatan dan p'jalanan hidup bukan pencintaan..Arghh!!I really love bts very much..(;∀;)..

ONLY YOU [ On-Going ]Where stories live. Discover now