Pn.Min sedang khusyuk memasukkan semua barangnya kedalam sebuah kotak yang agak besar.Sambil dia memasuki barang tersebut dia mengeluh panjang.
Terlalu berat hatinya untuk meninggalkan kedai bunga ini.Tapi apakah daya,demi suaminya dia terpaksa menjualkannya kepada seorang pemuda.
Park Seul yang sekadar memerhati tingkah laku pelik bossnya terus menampar lembut lengan Jung Halla yang sibuk menaip sesuatu dengan menggunakan komputer.
"Kau pehal Seul?kacau line aku tengah chat dengan Kim Seokjin jer.".Soal Halla yang kedengaran sedikit marah.
"Wei Halla,cuba kau tengok Pn.Min tu.Asal dia kemas semua barang dia.".
Jung Halla mengalihkan pandangnya kearah Pn.Min apabila mendengar kata-katanya keluar dari mulut Park Seul.Dia mula menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal."Aku pun tak tahu,apa kata kita pergi tanya dia?."
"Aku memang dari tadi nak tanya dia tapi kau tu asyik sibuk duk chatting dengan boyfriend.".Park Seul tersenyum sinis.
Jung Halla memandang Seul dengan muka yang serba sedikit bersalah."Hehe,sorrylah Seul.Aku terleka sikit tadi.."
"Kau ni kan.Dahlah,jum kita pergi dekat Pn.Min and tanya dia."
"Okey.".Jung Halla mengangguk kepalanya tanda bersetuju dengan cadangan yang diberikan oleh Seul.
Jung Halla dan Park Seul berjalan beriringan menuju kearah Pn.Min yang sedang berehat di atas kerusi.Mereka berdua melabuhkan punggung diatas kerusi yang berhadapan dengan Pn.Min.
"Erkk. Pn.Min,boleh saya tanya something?".Soal Park Seul.
"Yer Seul,kamu nak tanya apa?.".Pn.Min melemparkan senyuman kepada pekerja kesayangannya.
"Ermm.Kenapa Pn.Min kemas semua barang-barang milik Pn.Min dalam kotak tu?.".Sempat Park Seul menudingkan jarinya kearah kotak tersebut.
Pn.Min mengeluh panjang.Dia terpaksa memberitahu perkara ini kepada pekerjanya.
"Kenapa ni Pn.Min?.".Soal Halla pula.
"Sebenarnya..Saya nak jual kedai ni.".Perlahan-lahan Pn.Min menutur kata-katanya.
"Apa??!!".Mereka berdua menjerit serentak.Seakan-akan tidak percaya dengan kata-kata yang dilemparkan oleh majikan mereka.
"Seul,Halla..hmm..jujur saya cakap yang hati saya ni berat jer nak tinggalkan kedai.Tapi nak buat macam mana,saya terpaksa jualkan kedai ni demi suami saya.".tutur Pn.Min.
"Jadi..Pn.Min,siapa yang akan jadi majikan kami berdua kalau dah bukan Pn.Min?.".Seul merasakan sedikit kecewa kerana Pn.Min terpaksa meninggalkan dia dengan Halla.
Pn.Min tersenyum."Dia bukan calang-calang orang tau.Dahlah baik,kaya dan paling penting,dia suka membantu orang."
Jung Halla kelihatan sedikit bingung."Pn.Min,dia tu lelaki or perempuan?."
"Dia tu lelaki.".
Lelaki?What the hell,majikan baru aku tu lelaki.Giler betul,apalah malang nasib aku.Kut-kut perangai dia tak sama dengan apa yang Pn.Min cakap.Kalau garang,perghhh.Memang aku akan cabut lari.Bisik hati Park Seul.
"Hahh,Seul,Halla.Tu majikan baru korang berdua dah sampai.".Kata Pn.Min.
"Pn.Min tak cakap pun kat kitorang yang dia nak datang kat kedai ni.".Park Seul memandang tepat kearah Pn.Min.
"Maaflah,Pn.Min tak ingat nak kasi tahu dekat kamu berdua.Baik kamu berdua pergi sambut majikan baru kamu tu.".Arah Pn.Min.Dia segara bingkas bangun dari kerusi dan mengambil sebuah kotak yang berada di atas meja.
Mendengar arahan yang diberikan oleh Pn.Min,Halla dan Seul bingkas bangun dan menuju kearah daun pintu tuk menanti ketibaan majikannya.Cehh,macam tunggu ketibaan raja pun ada.
Jeon Jungkook yang baru keluar dari perut kereta terus meluru ke pintu utama Beautiful Flower Shop sambil membetulkan jam yang di pergelangan tangannya.
Dia menolak daun pintu tersebut dan memasuki ke dalam kedai itu.Dia membaiki sedikit kot hitam yang dipakainya.
Terbeliak mata Park Seul apabila memandang lelaki yang berada di hadapannya.Wahh,ni dah dikatakan malapetaka ni.Dalam banyak-banyak manusia yang hidup atas muka bumi ni,kenapa si harimau jadian ni jugak yang jadi majikannya.Tak pasal-pasal kalau aku buat silap,dia cakar muka aku.Wuishh..Eomma!!.
Pn.Min tersenyum kearah Jungkook sambil ditangannya sedang memegang kotak yang berwarna blueblack."Seul,Halla. Ni dia Jeon Jungkook,majikan baru korang berdua.".
P/s: Jungkook dh dtg..wuu..xD ,,mcm mana ekk dgn Seul bila Jungkook jd majikan dia..xD..k.mian kalu part ni xbest..