Seul keluar dalam bilik air dengan hanya kain tuala membaluti badannya. Dia melabuhkan punggungnya di atas katil. Iphone 5 yang berada bersebelahan dengan katilnya mula berdering. Iphone dicapai dan panggilan tersebut dijawab.
"Hello, Park Seul bercakap." Seul memulakan bicaranya di talian.
"Memang lah kau Seul, bodoh! Takkan hantu pula yang bercakap."
Apa? Bodoh? mamat gila mana entah yang telefon aku then tiba-tiba cakap aku bodoh. Kurang asam nampak mamat ni. Geram nak sumbat asam banyak-banyak dalam mulut dia.
"Excuse me encik, awak tak berhak nak panggil saya bodoh. Macamlah awak tu cerdik sangat." perli Seul.
"Siapa cakap aku tak berhak panggil kau 'bodoh'. Heol,untuk pengetahuan kau, aku lagi cerdik dari kau sebab aku ni BOS kau." Jungkook menekan sedikit perkataan bos.
Alamakk, mampus aku! Rupa-rupanya harimau jadian yang telefon aku. What should i do? Mohon jangan potong gaji aku sudah. Nanti makan pasirlah jawabnya.
"Hurmm..hmm..maaf Encik Jungkook, saya ingatkan mamat gila mana. Please jangan potong gaji saya. Please please please."
Meletus tawa Jungkook apabila mendengar rayuan dari Park Seul. "Aku tak cakap pun yang aku nak potong gaji kau. By the way, kau dah bersiap-siap ke belum?"
"Bersiap?bersiap pergi mana? Saya tak merancang untuk keluar ke mana-mana malam ni".Park Seul menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.
"Sah kau memang bodoh! Bukan ke tadi dekat kedai aku dah cakap yang aku nak jemput kau malam ni. Kau dengan Patrick Star tu sama-sama bodoh. Sesuai sangat dengan kau,Badan dahlah warna pink."
Park Seul menepuk lembut dahinya. "Lah, saya lupa Encik Jungkook. Maafkan saya. Sekarang juga saya bersiap."
"Okey, aku bagi masa 15 minit untuk kau bersiap." arah Jungkook.
"Orait tapi kita nak pergi mana?"
Tutt~tutt~tutt
Yahh!!! kurang asam betul! sedap-sedap je dia end call macam tu.Dahlah samakan aku dengan patrick star.
Penumbuk dikepal.
Jeon Jungkook memberhentikan kereta di perkarangan rumah ibu-bapanya. Dia menoleh sedikit untuk melihat gadis yang dibawa bersama-samanya. "Amboi, sedapnya kau tidur. Banyak cantik!" dahi Seul ditunjah.Tapi, memang cantik pun.Pujinya di dalam hati tanpa berkutik merenung wajah polos milik Park Seul.
"Haishh, apa yang aku merepek ni." Jungkook menampar-nampar kedua-dua belah pipinya. Dia memukul kasar bahu Park Seul.
"Opocot mak kau hijau!" Park Seul melatah. Seul menjeling tajam kearah Jeon Jungkook yang mula mentertawakan dirinya. "Encik kejamm."
"Apasal aku pulak yang kejam? Dah turun cepat. Kita dah sampai." arah Jungkook.
Jeon Jungkook keluar dari perut kereta miliknya bersama Park Seul dan mereka berdua memasuki rumah agam keluarga Jeon secara beriringan.
Wahhh!!!! Ini rumah ke istana? Rumah ni besar kot. Dahlah ruang tamu rumah ni sama besar dengan apartment tempat aku tinggal. Bestnya dapat tinggal di rumah ni.Bisik hati Seul.
Puan Jeon yang melihat kelibat anaknya dengan seseorang terus berjalan mendekati mereka berdua.
"Eomma, perkenalkan girlfriend Kookie. Park Seul." Jeon Jungkook memperkenalkan Park Seul kepada ibunya.
Puan Jeon memandang Seul dari atas sampai ke bawah. "Bagus kamu, Kookie. Pandai kamu pilih bakal menantu untuk eomma. Dahlah putih, cantik pula tu. Sesuai sangat dengan kamu." Puan Jeon tersenyum.
Apa? Menantu? aku salah dengar ke ni or telinga aku yang tersumbat. Kalau betul, Omma! Seul tak nak kahwin dengan harimau jadian!!.
P/s:Mian kalu xbest..patik paksa jgk otak suh keluar idea nk karang bab ni..and thanks to my older sis @donutbeanmochi sbb ad btlkan ayat2 patik yg sedikit hentam2 tu..xD..then mian again to readers kalu bab ni xbest..tp mujurlah patik t'jumpa gmbr Kookie yg tu..sekian.. :'D