"Encik~kita buat apa datang dekat sini?" soal Park Seul kehairanan sambil memandang sekelilingnya. Dia menggaru-garu kepala yang tidak gatal.Jeon Jungkook memberhentikan langkahnya dan menoleh kebelakang lantas menunjah kepala gadis yang berwajah polos itu.
"Aduii~Sakitlah encik. Tangan dahlah besar! macam tapak tangan harimau." perli Seul sambil dia menggosok-gosok dahinya.
"Kau tu yang bodoh sangat pehal. Dah sah-sah kita datang sini nak beli barang kahwin. Haishh, Patrick otak tak betul macam ni lah." bebel Jungkook kemudian membuka langkah dan meninggalkan Park Seul yang masih tercegat di situ.
Beli barang kahwin? Dekat sini? Fuhlamakk, barang kat sini mahal kut. Satu barang boleh bayar bil elektrik. Bisik hati Seul. Dia mempercepatkan langkahnya untuk mengejar Jungkook yang telah jauh meninggalkannya.
"Mamat harimau ni kan, jalan bukan main laju. Bukan nak tunggu aku pun."
"Woii! Cepatlah, asal kau jalan macam siput nak mampus hah?" bentak Jeon Jungkook.
"Encik tulah, bukan main laju jalan."
Jeon Jungkook menghadiahkan jelingan maut kepada Seul. Tanpa melengahkan masa, dia memasuki ke dalam salah satu butim yang kelihatan agak mewah.
Seul yang melihat hanya mendiamkan diri dan mengekori Jungkook dari belakang. Dia mengambil tempat duduk bersebelahan dengan Jungkook. Matanya pula ralit melihat barang perhiasan seperti cincin, rantai dan gelang yang dipamerkan. Park Seul menelan air liurnya apabila melihat harga barang-barang perhiasan tersebut.
"Kau nak yang mana satu? Kau pilih and aku tolong bayarkan." Jungkook memandang gadis yang berada bersebelahannya.
Park Seul merapatkan sedikit mukanya pada telinga Jeon Jungkook. "Encik, barang kat sini mahal kut. Harga sebentuk cincin sama harga dengan televisyen campur peti ais campur mesin basuh". Seul berbisik perlahan.
"Dah-dah, kau jangan banyak cakap. Aku nak kau pilih. Lantaklah dengan harga tu. Macamlah aku takde duit." Jungkook mendengus.
Amboi! Aku tahulah kau ni anak orang kaya, suka sangat habiskan duit and tak nak berjimat. Huh!
"Okey." Park Seul menganggukkan kepalanya. Matanya ralit memandang segala cincin yang begitu cantik dan menggoda hati.
"Yang tu?"
Setelah selesai melakukan pembayaran. Jeon Jungkook keluar dari kedai itu dan diikuti dengan Seul dari belakang.
"Okey, jom pergi kedai seterusnya." arah Jungkook sambil tangannya menarik lembut tangan Seul.
Park Seul kaget dengan tindakan luar jangkaan Jeon Jungkook. Dia hanya mampu menundukkan kepala dan mengikut segala rentak bakal suaminya.
"Park Seul~ adakah kamu sudi menerima Jeon Jungkook sebagai suami kamu? dan adakah kamu akan berjanji akan selalu berada disamping dia walaupun terdapat dugaan yang akan menimpa dan mencintainya sepanjang masa?" soal paderi yang sedikit berumur itu.
Gulp!Mencintainya sepanjang masa? Aku rasa ini tak akan berlaku. Lagipun aku dah kesuntukkan masa. Park Seul menelan air liurnya.
"Yes, I do." Seul mengangguk lemah.
Paderi itu pula beralih kepada Jungkook. "Jeon Jungkook, adakah kamu menerima Park Seul sebagai isteri kamu? dan adakah kamu akan berjanji akan selalu berada disampingnya walaupun terdapat dugaan yang akan menimpa dan mencintainya sepanjang masa?"
Jeon Jungkook mengangkat tangan kanannya sebagai ikrar. "Yes, I do." jawab Jungkook. Setangkai ros yang tersemat pada kocek kot dibahagian dada terjatuh tiba-tiba di atas lantai apabila Jungkook menjatuhkan kembali tangannya.
Park Seul yang memandang terus membongkokkan sedikit badannya untuk mengambil bunga ros tersebut tetapi sayangnya kepalanya berlaga dengan kepala milik suaminya.
Reaksi mereka berdua mengundang tawa dari semua tetamu-tetamu yang hadir di majlis hari perkahwinan mereka berdua.
Jeon Jungkook hanya mampu menahan marah dan malu. Manakala Park Seul pula merasakan mukanya sedikit panas.
"Dengan ini saya mengisytiharkan Jeon Jungkook dan Park Seul telah menjadi suami isteri yang sah dan saya berharap hubungan mereka berdua berkekalan." isytihar paderi itu kepada semua tetamu yang hadir.
"Okey semua, masa yang ditunggu-tunggu telah tiba. Upacara menyarungkan cincin di antara pengantin lelaki dengan pengantin perempuan." pengumuman yang telah disampaikan oleh Kim Taehyung membuatkan suasana itu kedengaran sedikit bising dengan sorakkan para tetamu.
Jeon Jungkook mengeluarkan kotak kecil yang berwarna merah dari poket seluarnya. Dia mengambil sebentuk cincin berlian dari kotak tersebut dan menyarungkannya pada jari manis Park Seul.
Sekarang giliran Park Seul menyarungkan cincin tersebut di jari suaminya. Terdapat beberapa orang jurufoto merakam gambar mereka berdua. Jeon Jungkook dan Park Seul hanya mampu tersenyum palsu.
"Kiss~kiss~kiss~"
Tetamu yang hadir mula bersorak. Park Seul tertunduk malu.
"Kau nak suruh aku cium kau or tak?" soal Jungkook. Dia memandang tanpa berkelip isterinya yang diam membisu. "Aku bilang sampai 3."
"1"
"Errkk"
"2"
"Saya.."
Chup!
Suasana di hotel mewah itu semakin bingit dengan sorakkan tetamu. Darah mula menyerbu ke muka Park Seul.
"Omaigad, my first kiss."
P/s:Okey,part14 dh siap..and patik nk ucapkan 'congratulations ' for Pt3 candidates yg mendapat keputusan yg cemerlang..kalu ad yg dpt result down sikit,.xmo sedih2..Spm kan masih ad.. :3..and maafkan patik kalu part14 x best..u.u..sekian..