Part6

2K 199 4
                                    

Park Seul merebahkan badannya di atas katil.Di fikirannya terbayang-bayang muka putih Jeon Jungkook.Aishh,muka dah handsome tapi sayang beribu kali sayang.Perangai macam harimau.

Seul bingkas bangun lalu menampar-nampar lembut kedua-dua belah pipi gebu miliknya.Uitt,asal aku fikirkan mamat tu.Seul Park,wake up.Bisik hati kecik Seul.Dia mencapai Iphone yang berada di atas meja solek dan mendail seseorang.

"Halla!!!!!!!!.".Seul menjerit.

"Yahh!!kau ni kenapa hahh?menjerit macam orang yang kena histeria.".Kedengaran suara Halla yang sedikit marah.

Park Seul ketawa."Alah Halla,maaflah~babyboo bushuk bushuk~".

"Banyak lah kau.Sesedap mulut jer cakap aku busuk.Aku dah mandi tau tak.".Bebel Jung Halla.

"Hahahaha."

"Hahh,yang kau tiba-tiba call aku ni kenapa?.".

"Sebenarnya aku..aku nak ajak kau pergi lepak dekat cafe."

"Taknaklah aku."

"Alah Halla,,mehh lah.Mana tahu ni kali terakhir kau lepak dengan aku."

"Seul,apa yang kau merepek ni.Cakap buat kali terakhir bagai."

"Hahaha.Aku gurau jer,kau nak pergi ke tidak??.".Soal Seul yang menginginkan kepastian dari kawan karibnya.

"Yelah-yelah.Jumpa kau kat cafe.".

"Okey!!!"

Park Seul melompat-lompat keriangan seakan-akan budak 5 tahun yang gembira setelah mendapat coklat.

Dia meletakkan kembali Iphone miliknya di atas meja solek.Seul mengambil kain tuala dan berjalan menuju ke bilik air.

STARLIGHT CAFE

Jung Halla dan Park Seul melabuhkan punggung di atas kerusi.Halla memanggil waiter sambil melambaikan-lambaikan tangannya.Waiter tersebut meluru ke arah mereka berdua sambil ditangannya terdapat sebatang pen dengan nota kecil.

"Miss nak order apa?.".Soal waiter tersebut dengan ramah.

"Bagi saya secawan Coffee Latte.".Pinta Jung Halla.

"Hmm,saya nak order Orange Juice dengan kek Tiramisu."

Waiter itu mencatit pesanan yang dipinta di atas kertas.Setelah siap mencatit,dia menundukkan sedikit kepalanya dan berlalu pergi.

Seul hanya memerhati keadaan sekeliling cafe tersebut.Mata dia mula tertumpu pada meja yang berada disudut yang berhampiran dengan kaunter pembayaran.Dia melihat seseorang lelaki yang dikenalinya bersama dengan seorang budak perempuan.

"Wey Halla..kau tengok lah tu."

Jung Halla yang dari tadi asyik menumpukan perhatiannya pada skrin Iphone terus memandang Park Seul."Tengok apa?."

"Tu~mamat harimau tu~~.".Park Seul menudingkan jarinya kearah meja Jeon Jungkook.

"Lah,mamat tu.Asal kau suruh aku tengok dia?Kau berkenan dengan dia ke Seul?.".Soal Halla sambil tersengih-sengih.

Park Seul menggeleng-gelengkan kepalanya."Taknak taknak dan taknak.Kau giler ke apa,kau ingat aku berkenan sangat dengan dia."

"Hahahaha,kau dah berkenan tu cakap jelah.Jangan nak tipu bagai.".Jung Halla ketawa.

"Kau ni kan.Aku memang tak hingin pun dekat dia.".Park Seul mendengus

Waiter itu kembali ke meja mereka berdua sambil membawa dua cawan air dan kek yang dipesan lalu waiter tersebut meletakkannya diatas meja.Setelah selesai,dia menundukkan sedikit kepala dan berlalu pergi.

Park Seul mencapai Orange Juice yang dipesannya dan menghirupnya dengan rakus tanpa menghiraukan Jung Halla yang tersengih-sengih macam kerang busuk.

"Seul,aku nak cakap something ni.".

"Apa dia??"

"Aku..aku..aku sebenarnya.."

"Aku..aku..cepatlah cakap."

"Aku..sebenarnya..nak pergi toilet.Hahahahaha.".

"Kau ni kan.Pergi jelah."

Jung Halla ketawa,dia bingkas bangun dari tempat duduknya dan menuju ke ladies room.Park Seul pula hanya sekadar memerhati.

Seul mengalihkan pandangannya pula kearah seorang lelaki yang sedang menyuap makanan ke dalam mulut budak perempuan yang berada didepan lelaki tersebut.Seul mencebikkan bibirnya.

P/s:Mian kalu xbest..u.u..

ONLY YOU [ On-Going ]Where stories live. Discover now