Suami Aku,Boss Aku #13

88.4K 2.6K 54
                                    

Mikail mendekatkan mukanya itu didepan muka Hawa dan hawa sekali lagi terpaku tidak bersuara. Hawa mengetap bibirnya.
Dan apabila mikail hendak mendekatkan lagi mukanya dengan hawa lalu ditolaknya muka mikail dengan kuat dengan tapak tangan kecil nya itu seraya berkata "Apa kau buat ni?? Kita tak kahwin lagi lah "jerit Hawa dengan mukanya yang merah.

"Woii minah, bingit telinga aku, nak pecah gegendang telinga aku ni, kau ni speaker atau manusia?" Tengking nya pula.

"D-d dah tu kenapa k -kau buat macam tu, ha kenapa?? "gagap pertanyaan dri si Hawa.

"Tahu takut!!! "Tawa besar Mikail selepas berjaya mengenakan aku.
"Mana ada "aku menafikan apa yg dikatakan mikail namun aku memang sebenarnya takut.. biasalah masih anak dara.

"Jadi kau tak takut apa akan jadi lepas ni ke? " senyum jahat terukir di bibir anak Dato 'Kamal itu.

"Mana ada! "Hawa berani menyuarakan kenyataan tersebut. Namun Hawa sudah tiada kekuatan mahu melawan ckap nya lagi tetapi masih bertahan. (Hati kecilnya berminta agar tiada apa-apa yg akan berlaku )

"Kalau aq ki-"percakapan mikail terhenti selepas sahaja hawa menekup mulut mikail.

"Hish!! Apa kau ni, main tekup mulut pulak?Dah la tangan bau belacan.. herghh "katanya geram.

'Waitttt, ada ka aku mkn belacan...
Tak silap akubulan lepas ade lah. ' kataku didalam hati.

"Dah jalan la ape lagi "Hawa bersuara kembali.

"Saba arr, kau ingt kau sape, nak suruh bagai!"katanya geram.

Perjalanan selama tiga jam itu membuatkan Hawa lena ketiduran.
Sedang Hawa dibuai mimpi.aku separuh terjaga dgn terkejutnya... akibat mimpi

"Huuuhhhh, jangan ambil aku, jangan aq tak mau.... "teriak Hawa ketakutan separuh sedar. Hawa menggapai seseorang untuk dipeluk kerana ketakutan.

"Minah! Minah! "Mikail menggoncangkan badanku perlahan.

"Huuhhh, Saya takut "semakin kuat teriakan Hawa dan menggapai sesiapa sahaja namun yg ada disitu cuma mikail.

Hawa peduli apa 'time ' sparuh sedar plus takut.
Dengan lantas Mikail mengambil bantal pelapik leher dibelakang kereta agar berlapik apabila memeluk Hawa.
Hawa sudah semakin reda dan mengelap air matanya.

'Habisla make-up aq cair dahhhh '
Jentikan dari mikail di kepala Hawa ,terasa pedih sahaja dan kalanya mahu saja kepalanya si mikail diketuk ketuk. Namun akibat batasan, dia menyimpan dendam .Apabila nanti sudah berkahwin, mahu saja dilaksanakan.

"Sudah, jom keluar "tegas si ceo tu.
Kali ini Hawa sudah benar-benar sedar namun dia masih bingung dimana mereka berhenti.

"Kat mana ni? "Kata Hawa.
"Kat masjid la, tak kan kau dah buta atau kau ni bukan islam, " Jelas Mikail.Hamboi! Bukan main kasar kau ye.

"Dah turun-turun!"tegasnya lagi.
"Tunggu! "Hawa menarik lengan baju mikail dgn lembut.
"Aku a-aku.... " malu sebenarnya hendak beritahu.
"APA AKU!? "jerkah kuat Mikail

"Aku bendera Merah! " Hah! 'Apa aku buat ni ish bodoh betul la'


"Lain kali cakap la awal-awal " lembut tegurannya sambil tersenyum.
Hawa tersenyum kekok plus malu tak terkira.

"Melambatkan aku lah deni " kasar pula bicaranya.
Dia menghempas pintu kereta dgn kuat.
Aku terkejut lalu tertunduk seketika.
Aku bosan didalam kereta lalu aq mengomel sahaja didalam hati.

'Bukannya kau ke yg terlolong dri tadi, 'chance' aku nak bercakap pun tak boleh, dah la perkara tu kena ckap slow-slow , dia lelaki apetau. Dah tu marah-marah Macam dia pula yg datang bulan.

Lagi satu aku pun tadi yang aku tidur time senja wat pe! Kang tak pasal pasal free-free peluk dia! Mule la nnti panggil aq ni 'ambil kesempatan ' dah la tengah datang bulan. Penat haih! 'Omel ku panjang lebar.

Setelah 10 minit selesai selepas Mikail memasuki masjid, dia datang kearah kereta dgn wajah yg tenang membuatkan aq lagi cair Tapi!!!

"Jangan mudah percaya Hawa!! Jgan cepat sgt! "Aq menepuk pipiku.

"Kau dah kenapa? kena sampuk pulak ke maghrib ni "kata Mikail lepas masuk ke dalam kereta.

Batal niat Hawa untuk cair dengan mukanya yg kacak tu.Hawa berlakon seperti tiada apa yang berlaku walhal tu lah kali pertama dia 'making body contact ' yang tak pernah dan tak akan Hawa buat dgn mana-mana lelaki yang bukan mahramnya.

"Tak dek pape la, mana ada aku sampuk, by the way thanks sbb redakan aku dari menangis kalau tak sampai ke esok aku meraungnye, lagipun aku ni cepat takut "selamba Hawa memberi penjelasan panjang lebar.

"So? "Balas sepatah dari mikail.

'Whattt?Dalam bnyak-banyak perkataan aku keluarkan! 'So ' je kau balas. Mula la aku naik geram' Hawa berkata didalam hati.

"Diamlah! Drive sudah "Hawa memejamkan matanya selepas Mikail sudah mula memandu kereta mewahnya itu.

"Amboih minah ni, banyak cantik muka kau! Nak cepat drive la sendiri "tegasnya sambil berpaling kearah ku perlahan-lahan takut diperasan dia melihat Hawa sedangkan Hawa dri mula sudah memejamkan matanya.

"Yang cantik tula aku cakap " balasku.

'Perasannya minah senget ni, sabarlah dia bakal future kau, naseb badan wahai Mikail woi! ' Bisik hati kecilnya.

Selepas 20 minit Hawa tidur-tidur ayam, Hawa terjaga dan membuka perlhan kelopak mataku. Hawa terkejut kerana Mikail memandu dengan keadaan yang lali dan tidak tentu arah. Nasib baik kereta dijalan ini kurang kalau tidak, dah berlanggar pokok dah kami, silap-silap 'innalillahi ' rasanya.

'Hish apa ni Hawa. Jangan kau mintak yg bukan-bukan.' Tiba-tiba mikail memandu ke arah yg bertentangan dan ketika itu sebuah kereta perodua myvi berhadapan dengan kami dan Hawa mula memusingkan stereng agar mereka tidak bertembung sesama sendiri.

HAWA sempat menjerit "Mikail!!!! ".
Nasib mereka sempat mengelak dan tidak melanggar dengan apa-apa pun. Namun, Hawa tersedar yg dahinya terasa sakit sangat selepas terhantuk akibat mikail menekan brek dengan pantasnya.
Hawa mengaduh kesakitan. Mikail tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi Hawa ! HAWA pula sebagai ganti. Dia memegang dahi dan melihat darah mengalir dengan lajunya. Hawa memang takut jika melihat darah. Rasa seperti mahu pitam dan dia lantas menjerit kesakitan "wuarghhh, sakit... " Hawa mengaduh.

Itu sebabnya Hawa hanya jadi PA sahaja. Kalau diikutkan, nenek mahu Hawa menjadi Doktor. TAK mahunya aku menjadi. Mikail terkejut darah mengalir dan dia dengan pantas membuka bajunya sehingga tinggal singlet kerana mahu membalut kepala Hawa yang sedang berdarah. Hawa mempunyai salah faham sedikit, melihat apa yang Mikail cuba buat namun tidak tahu apa bakal berlaku. Hawa menutup mukanya ketika Mikail sedang membuka butang bajunya. Mulalah pemikiran Hawa tercemar. Namun,Hawa membetulkan niat dan kembali berfikir positif.

Tetapi Hawa tidak melepaskan tangannya dari menutup muka. Hanya menahan kesakitan.

"Dah ketepikan tangan awak! Saya nak balut dgn kain ni! "Arahnya degn tegas.

Hawa malu ketika Mikail mengelap darah dengan bajunya. 'Baik juga mamat ni, and why dia panggil saya, awak nih, dia pun "gelong "jugak ke? 'Seraya hatiku berkata.

"Sabar sekejap ye ,aku akan pandu lebih cepat ".agak lembut tuturnya .

"Tunggu! "Suara Hawa agak kelam akibat menahan kesakitan (biasalah perempuan cam aq ni lemah, sakit sikit dah mengada)


#support me plis ツ

If love this story... plis ⇩
★Vote ★Share ★Coment

#komen anda amat membantu ✔
#cabut dulu

SUAMI AKU,BOSS AKU!Where stories live. Discover now