2 January,Bermula sudah sesi persekolahan.Aku masih kekal dikelas kedua.Just ambik add math,account and chemistry je.Gila babeng kena push ambik subject ni.Aku rasa aku nak masuk kelas ke-3 je,ambik ekonomi dan perdagangan.Tapi atas nasihat Mummy and Daddy-2 aku,aku turuti jelah.
Tahun ni aku satu kelas dengan Si Iskandar Zulkarnaen a.k.a Adik tiri aku.
"Izz?" tegur aku.Kelihatan dia dengan beberapa member dia kat meja.Aku pun tak berapa kenal.Sorang je aku kenal,namanya Amirul Shah.
"Ye? Kau nak apa?" tanya Izz memainkan keningnya,Izz memiliki kening yang tebal dan tampak garang.
"Can we talk?" tanya aku lalu mengambil kerusi duduk di hadapannya.
"Cakap melayu boleh? Tak gempak manalah cakap English.Tahulah PT3 dapat 6A." kata Izz.
"Weh,korang ke sana jap.Kitorang ada projek 1 point 4 juta ni.So blah!" kata Izz menyuruh member dia beredar.Pergh ayat dia~
"Hem? Kau nak cakap pasal apa? Tiba-2 je kau nak tegur aku ni?" tanya Izz sambil menulis nama pada buku teks.
"Mama and Papa kau bercerai right?" tanya aku.
"Ish! Mana kau tahu ni? Jangan cakap kuat-2! Tapi sekarang Papa aku dah kahwin.But kitorang tak diundang." kata Izz menutup mulut aku menggunakan tangannya.
Aku meleraikan tangannya. "Aku nak cakap ni,tapi aku...terasa serba salah pulak.." jawab aku.
"Cakap jelah." Ujar Izz.
"Your Papa is my stepfather Izz." Jawab aku. Izz berhenti menulis,matanya membutang.
"What? Seriously? So kau adik tiri akulah?" tanya Izz menyambung menulis.
"Sorry,aku abang kau.Bukan adik kau.Even kau tinggi daripada aku~""Okay...Herm,Kalau Mama aku dapat tahu macam mana?"
Agak lama aku terdiam memikirkan.. "Entahlah..Tapi apa pun,aku taknak lah kau fikir aku ni rampas papa kau tuh.Sebab tu aku jumpa kau,Taknak kau salah anggap kat aku.Btw,hubungan aku dengan Daddy Harith rapat lah jugak,sebab dialah aku dapat jumpa Daddy aku balik,selama ni mummy aku tak benarkan pun" terang aku.
"Yeke? Sokay..Tak kisah mana..Tapi seriously kadang tu aku bengang dengan Papa aku tuh.Itu tak boleh ini tak boleh." Rungut Izz.
"Papa kau kata,kau tu manja dengan maama kau je.Dengan dia kau kurang." Jelas aku
"Amboi Dato' Harith,mengumpat anak sendiri Nampak?"
"Cuba pahamkan ayat aku betul-2...Dia mengadu kat aku sebab dia nak kau layan dia sama macam kau layan Mama kau tuh"
"Seriously aku tak pandai nak layan dia.Entahlah,maybe aku dah biasa rapat dengan Mama aku dari kecik,Papa tu Nak jadi Dato' katakan,kerja kerja kerja." Rungut Izz
"Itu dulu Izz,sekarang ni dia dah dapat apa yang dia nak,so kau pun baik rapatkan hubungan kau dengan Papa kau." Cadang aku.
"Tak apalah,kau jelah gantikan tempat aku...Aku tak pandailah nak rapat dengan dia,kalau duit pun aku suruh mama aku mintakkan,tapi sekarang mama aku pun dah tak bertegur dengan papa,terpaksa aku tebalkan muka"
"Mana boleh aku gantikan tempat kau,aku ni anak tiri dia,kang aku rapat dengan Papa kau,Mama kau cakap aku hadap pulak harta Dato' Harith" terang aku selamba.
"Hem.Entahlah..Aku tak tahu nak rapat macam mana.." jawab Izz.
Aku diam juga, memikir macam mana nak tolong budak Izz ni,aku memang bertindak sekarang,supaya tak ada salah sangka ada masalah pasal harta,Seriously tak hamak -..- Konon.
~~~~~~~
"Kau balik dengan siapa?" tanya aku.
"Mama akulah" jawab Izz.
"Apa kata malam ni kau tidur rumah aku nak? Ada Papa kau kan..So bolehlah kau rapat dengan dia sikit-2.Mama kau bagi tak jumpa papa kau?"
"Bagi...Tapi,Tak apa,aku bagi alasan nak tidur rumah kau." kata Izz.
"Okay petang ni aku ambik kau.Bawak baju sekolah tau." Pesan Aku.
"Izz,kenapa Papa and Mama kau cerai?" tanya aku.
"Hm,malu lah nak cerita..."
"Aku kan abang kau." Kata aku.
"Sebenarnya diorang kahwin kontrak.Then dah sampai masa,tercerailah.Tu jelah yang aku dapat bagi tahu."
"Tapi asal tak rujuk?" tanya aku.
"Maybe Papa aku dah tak suka Mama aku,And then kahwin dengan Mummy kau.Diorang tak adalah gaduh besar selama aku kat rumah tu,,tapi tak tahu lah kalau belakang-2""
"Entahlah..Mummy aku pun tah macam mana boleh kenal dengan papa kau.Malam ni kite tanya erk" cadang aku.Perbulan terhenti bila Cikgu Ros masuk ke kelas.ERm..Sesi pembelajaran dah mula dah~ Tak semangat /
YOU ARE READING
BrotherRomance
Teen FictionPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...