05 February - Anniversary perkahwinan.
Tup Tap Tup Tap. Lagi 10 bulan aku nak tamatkan pembelajaran aku. Iskandar pulak lagi 8 bulan dah nak pulang ke Malaysia. .
Sempena Anniversary ni, Kami. bercuti di Hong Kong 3 hari 2 Malam.
Rancangannya,
Hari pertama memang tak ke mana. Just uruskan keperluan di Apartment.
Hari kedua, BERCUTI DI The Peak, Hongkong Park, Southon Park, Masjid Ammar, tram/dingding ,Avenue of Stars
Hari ketiga, HONGKONG OBSERVATION/FERRIS WHEEL, IFC MALL .
Seriously, sepanjang aku kat sini, Afrina bukannya nak mintak itu ini. Dia belek-2 lepas tu tinggal. Bila aku tanya, "Nak ke?" Dia menggeleng. "Taklah. Tengok je pun" . Aku pun paksa jugak dia ambik barang. Haih pelik dengan perangai Afrina ni.
Setiba di apartment, balik sahaja daripada Ladies Market aku terus labuhkan diri atas katil. Ah . Penatnya berjalan. Apa yang Afrina belek, semua aku yang belikan. Dah tu tak tahu mana yang dia berkenan. Suruh dia ambik , menggeleng kepala.
"Afrina Syahirah" aku menyeru
"Yaa??"
"Afrina ni suruh shopping pun payah kan? Kenapa tak..ambik? Malu?"
Afrina menghampiri aku, "I kawin dengan you bukan nak hamak harta you. So I rasa benda tak perlu tak payahlah beli. I kawin dengan you sebab I betul-3 jatuh cinta dengan you. Ingat tu." ujarnya.
"Sayang.. Sayang pun tahu kan Abang sayang gila-2 kat Sayang? Duit abang, duit sayang jugak. Ermm.. Bukan duit abang. Duit Dato' Shamsul. Hehe" kata aku baring mrngiring.
"Tahu pun! So .. I can't"
"Sayang.. Dahlah.. Bukan selalu pun. Tu anggap jelah Hadiah daripada abang sempena ulang tahun perkahwinan kita." kata aku lalu memeluk pinggulnya yang duduk di atas katil.
"Sayang pun ada Hadiah untuk abang." kata Afrina tersengih.
"Mana??"
Afrina memegang tangan aku lalu diletak ke perutnya.
"Nilah hadiah kita!!!" teriak Afrina.
Aku blur. "Perut???"
Afrina menepuk bahu aku. "Abang!! Sayang mengandunglah!! Dah 1 bulan. Sedap hati je cakap perut!"
Aku cepat-2 duduk bersila atas katil.
"Sayang ? Betul ni? Dah 1bulan? Kenapa tak bagi tahu awal-2?!!""Alah.. Dah nama pun hadiah sempena anniversary kita" kata Afrina memegang pipi aku.
Aku dah tak tahu cakap cemana dah. Aku capai telefon, "Kejap eh sayang.. Nak bagitahu Iskandar"
"Okay.. Kirim salam sekali" kata Afrina lalu baring di atas ribaan aku yang masih bersila di atas katil. Tangan aku membelai rambut Afrina.
Yes now I get 75% to love her. Iskandar? Tahlah. kadang tu sebak jugak.
YOU ARE READING
BrotherRomance
Teen FictionPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...