Quest International University Perak di Ipoh.
Okay. Aku saja pilih U yang jauh-2. Apa kimak Si Azmi pun ada kat sini. Aku ingat aku dapatlah lari daripada dia. Dia ni dah berapa kali kena pukul kat KL. Si Iskandar punya kerja. Tapi ternyata budak ni boleh tahan jugak geng dia.
"Kau jangan ingat kau boleh lari daripada aku"
Apa doh masalah dia ni? Dah tak ada lelaki lain ke?
Aku datang sini naik kereta aku tuh. Dah ada kereta takkan nak naik motor. Motor tu aku bagi je Si Faiz tu pinjam.
Aku berjalan menuju ke park kereta. Rumah Sewa pun taklah jauh sangat. Aku tengok. Tayar bocor? Huh. Aduhai. Macam-2 hal.
Tiba-2... Sebuah kereta berhampiran aku. oh okay. Azmi. "Hai Muaz? Tayar bocor ke? Jom aku hantar kau balik" ajak Azmi. Nak ke tak??
"Terima kasih jelah." aku tak melayan. Aku dapat jangka apa akan jadi.
"Kau nak aku sebarkan video kite??"
Huh. Aku pun terus naik kereta dia.
"Nak hantarkan balik pun susah ke? Herm.. Kau nak singgah mana-2 ?" tanya Azmi memegang tangan aku.
Aku menarik tangan aku. Seluar aku pulak di pegang. "Tak de. Terus balik rumah"
"Okay.,"
Lebih kurang 30 minit sampai lah ke rumah Azmi. (?)
Nak ke mana ni??"Kejap..Aku nak ambik barang"
"Kau tak payah nak psiko sangatlah Azmi. Aku tahu kau nak. Huh. Kau dah tak ada laki lain ke?"
"Pandai. Haha. Okay. Jum masuk." katanya lalu membuka pintu.
----
Aku masuk ke bilik terus duduk di atas katil. Dia pulak dibaluti tuala.Telefonnya diletak ke atas meja sebelah katil. Okay ni peluang aku nak ambik memory card dia. Sabar.. Layan je budak Azmi ni.
"Kau rela ke ni?? Dah syok erk??" tanya Azmi sambil menyuakan batangnya kepada aku.
Aku tak respon apa-2.
"Hisaplah. Jangan malu-2."
"Kau pergi mandi dulu.. Nanti round kedua pulak" kata Aku.
Dia menggosok kepala aku.
"Dah syok erk dengan aku? Good. Tunggu kejap." kata Azmi meninggalkan aku.
Line clear, telefonnya aku capai. Bukak bateri, cabut memory card. Nak format sekali telefon dia. Tapi ada pattern. Huh. Nasib baiklah dia pakai samsung.
Yess! Berjaya! Tup tap tup tap. Done format. Haha. Happy tuhan je yang tahu.
"Hai.. Happy je nampak? Kau pergi mandi dulu. Aku tunggu kau. Masam bau!" kata Azmi yang meraba dagu aku.
Aku tersengih. Haha.Sorry Azmi. Kena tikam belakang kau.
"Okay. Tunggu au." kata Aku merapas
YOU ARE READING
BrotherRomance
Teen FictionPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...