Babak 42

2.9K 55 2
                                    

Afrina kat bawah bersama Mummy dan Uminya. Malam terakhir diorang kat sini.

Aku baru turun. Yalah Webcam dengan Iskandar. Afrina pun dah redha dengan perangai aku yang tak boleh pisah dengan Iskandar. Bila dia merajuk, aku pujuk. "Ala.. Iskandar pun nak jeles..,Bukan perempuan lain"

Aku turun tangga melihat Afrina yang sebok dengan telefon. Sometime dia menjeling ke arah aku. Aku memuncungkan bibir. Umi dan Mummy bersembang kosong sambil layan cerita Kek Batik Cheese Leleh.

"Teringin lah nak makan Kek batik" kata Mummy mrmandang Umi.

"Esoklah kita buat sama-2." kata Umi tersengih.

Tu je aku dapat tangkap perbualan mereka.

"Hai makwe .. Layan pakwa mana tu?" tegur aku lalu duduk di sebelahnya.

"Biarlah. Pergi layan Iskandar sana.." kata Afrina seakan merajuk. Bibir mencebik

Aku mencuit subangnya. "Comel sayang merajuk. Buat sight baru tahu"

Aik. Tak ada respon. Aku mencekak kedua belah pergelangan tangannya, aku ambil Samsung A8 daripada tangannya menggunakan tangan kiri aku.

"Muaz! Tak payahlah..." rungut Afrina.

"Kejap ye sayang" Mata aku meneliti satu per satu conversation.

"Okay dah. Nah.. Oo..Sayang nak honeymoon erk?? Nanti free kite pergi honeymoon erk? Abang Busy la study" kata aku menyerahkan telefonnya lalu mencubit pipinya.

Afrina senyap tak memberi respon. Mata aku ditatap.

"Alah... Haritu dah Honeymoon kat bilik, sudahlah." kata aku tersengih.

Afrina mencubit perut aku. "Abang ni. Bila masa Afrina cakap nak honeymoon? Aff sembang dengan kawan pasal travel kan?"

"Sama je kan? Okay lah nanti kite honeymoon. Sayang nak pergi mana?" tanya aku.

Boleh pulak dia mengangkat bahu. "Jom pergi bilik??" kata aku menarik tangan

"Gataaal ! Ei.. Tak malu ke depan Mummy dengan Umi" kata Afrina mencubit perut aku lagi

Umi dan Mummy tersengih sesama sendiri tengok aku dengan Afrina.

"Aduu.. Sakitlah perut abang! Yelah.. Orang tanya taknak jawab. Malas nak fikir nak travel ke mna.. Ke bilik lah.."

Mummy dan Umi menjadi penonton kat situ. -,- .

"Alah Muaz.. Mintaklah cuti dengan kolej.. Honeymoon dengan Affrina kat Paris ke..." sampuk Mummy.

"Eh.. Tak boleh.. Afrina pun tengah busy lagi ni Mummy. Tak apalah." bangkang Afrina.

"Eleh. Awak tu isteri ... Jadi jelah suri rumah.. Belajar tinggi-2 buat apa? Suami awak ni mampu lagi nak bagi keperluan dan kehendak. Duduk jelah rumah, buat kerja rumah." sampuk aku.

Afrina menggeleng. "Taknak.. Afrina ada cita-2 sendiri lah..."

"Yelah.. Abang tak halang Afrina nak capai cita. Tapi...."

"Yelah...,Afrina tahu lah nak simpan cinta tu even nak kejar cita."

"Ok bagus. Kalau macam tu pergi buatkan air coklat untuk abang., Cinta kan?" kata aku mencubit pipinya.

Afrina bangun bergerak ke dapur. Air coklat aku dibancuh. Teringat dekat Izz.. Izz bancuh air coklat sedap sangat.,Tah apa diletak aku tak tahulah kan. Rindu Izz .

----------

Aku bangun lebih awal daripada Afrina even dah pukul 6.30 am. Kenapa Afrina tak bangun lagi? Aku memetik suis lampu yang berada di dinding belakang katil.

Aku mengejut Afrina. "Aff... Bangun" kejut aku menyentuh dahinya. Panas!! "Emmm"

"Sayang.. Sayang demam ni.. Nanti siang kite pergi klinik ye?." ujar aku lalu bangun.

"Abang nak ke mana?" Tanyanya bersuara serak Sambil menarik tangan aku.

"Solat jap" jawab aku ringkas.

Selepas usai solat, Aku mencapai cool fever untuk Afrina. Aku tampal di dahinya. "Sayang.. Rest tau.. Abang nak masakkan bubur kejap. Sayang nak bubur Ayam ke daging?"

Afrina menggeleng. "Tak sukalah. Nak Mekdi"

"Dah sihat baru mekdi. Sekarang makan je bubur."

"Taknak lah bubur......"

"Dah. Tidur. Dah sihat nanti kite mekdi yerr" kata aku mencubit pipinya.

Aku berlalu meninggalkannya.

---------

"Sayang... Bubur dah siap" kata aku lalu mendudukkan Afrina.

"Buka mulut. Kapal sudu terbang nak berlepas ni" ujar aku menatang bubur di dalam sudu.

Afrina mengeleng.

"Sayang.. Makan lah. Nanti nak makan ubat lagi." rungut aku

"Tak suka buburlah."

"Taknak sudah. Penat abang masak untuk sayang. Sokay" aku meletakkan mangkuk atas meja sebelah katil.

"Alololo! Dia pulak merajuk. Yelah.. Sayang makan. Cepat suap" katanya bersuara serak.

"Nak kena suap? Kiss pipi abang dulu. Kalau tak.. Abang Nak mogok." ugut aku mengada.

Afrina mencium pipi aku. Aku tersengih macam remis busuk.

Aku mula menyuapkannya bubur.
"Bukak terwong besar-2,Aum"

Muka Afrina seakan terpaksa untuk makan bubur.

BrotherRomanceWhere stories live. Discover now