Aku tersedar dari tidur apabila aku rasa pipi aku diusap lembut.
Aku celikkan mata lalu memegang tangannya,
"Morning sayang. Dah bangun dah? Cepat mandi, Solat subuh, nak pergi Kolej lagi" kata Afrina membelai-belai pipi aku yang masih lembut. HaHaHa.
"Morning. Sayanglah pergi mandi dulu" jawab aku memegang tangannya.
"Mana boleh. Nanti sayang tidur balik. Dah-2.. Cepatlah bangun..." kata Afrina menggoyangkan aku.
Aku pun bangun lalu mencium pipinya.
"Aff... Ambikkan tuala..."Afrina menarik hidung aku lalu mencapai tuala untuk aku. "Mengada."
"Cepat sikit mandi. Aff nak buat breakfast kejap sementara tunggu Abang mandi. Jangan lupa mandi wajib tau!" kata Afrina.
Muka aku malu-2 anjing. "Okay.."
"Aff buat sandwich je lah k."
"Tak kisah. Janji ade air coklat" kata aku lalu menuju ke bilik air berbalut tuala. Yalah... Malam tadi lepas aum terus selubung selimut. -,-
----------
Btw... Afrina pindah university sama aku. Rumah pun masih menyewa kat Ipoh. Bukannya apa, sementara belajar ni duduk lah Ipoh dulu.. So tak payah lah beli rumah dulu. Aku rasa nak stay KL habis belajar. Tengok lah macam mana ~
Datang je kolej dah member kejar-2 aku.. Terutamanya si Iqmal.
"Hai? Macam mana malam pertama? Okay tak?"
Nilah kebanyakkan soalan yang ditanya. Huh. Aku jawab "Mantap" "Not Bad" "Alhamdulillah Mission Complete" -_-
Asalkan aku lalu je orang pandang, lepastu bisik-2. Hey suka hati aku lah nak kawin awal ke apa ke.
----------
"Hai? Kawin tak bagi tahu? Ape cer tetiba je masuk Media?? Asal tak jemput aku?" soal Azmi.
"Sorry ar bro. Aku lupa." jawab aku ringkas.
"Okay. Lepas ni dah tak bolehh....."
"Aku kawin sebab kau! Kau tak sudah nak buat macam-2 kat aku! Aku tak nak!" aku bersuara kasar.
Azmi tergelak kecil. "Aku buat apa sial? Aku nak puaskan kau je kot?!!"
"Aku nak puas aku tak carik kau lah !"
"Oh! So kau jadikan Afrina ni untuk kaburi mata orang pasal hubungan kau dengan Iskandar? HaHaHa."
Aku terdiam.
"Okay. Tak payah jawab. So Iskandar bagi pulak kau kawin?"
"HaHaHa! Aku dah cerita kat dia pasal semua perbuatan kau kat aku! And Dia lebih rela bila aku kawin daripada biarkan aku kena perkosa dengan kau!" aku menolak dia ketepi lalu beredar dari situ apabila meihat kelibat Afrina yang mencari-2 aku.
-----------
Aku menarik tangan Afrina menuju ke kereta.
"Sayang.. Sorry late" kata aku memimpin tangannya.
"Tak apa.. Aff baru keluar. Jom pergi makan? Lapar..." rungut Afrina.
"Ye sayang. Nak makan apa?"
"Adalah.. Bak kunci. Afrina nak drive.."
Aku pun menyerahkan kunci.
-----------
Afrina drive. Aku pulak tak banyak cakap dengan dia. Sebok berwasap sambil sengih2 baca wish member sekolah menengah.
"Hai... Sebok betul orang tu kan? Orang sebelah ni bukan nak dilayan"
Aku memandang nya.. "jap ... 5 minit... Nak reply whatsapp member-2 kita dulu.." jawab aku.
"Yelah. Dari tadi takkan tak habis reply? Banyak sangat ke?"
"Alah.. Orang chat Adik Tiri saya tu sekali lah.."
"Owh. Okay... " jawab Afrina menarik muka.
Aku memandang mukanya. Telefon aku letak di bawah radio kereta. "Alololo.. Merajuk lah tu. Okay-2 tak layan phone dah. Layan isteri abang ni" kata aku menyentuh sedikit pipinya yang berwajah masam
"Yelah.. Sayang faham.. Anak Dato' kan? Mesti hot" katanya mencebik.
Aku mengangkat iphone untuk berselfie. Klik! Aku menunjukkan gambar kepadanya.
"Ei! Muaz! Main snap je! Padam. Tak comel.."
"Isteri Abang comellah. herm.. caption 'Isteri kesayangan Putra Muazrill' " kata aku sambil menaip caption lalu aku post ke Moment.
Afrina mencebik.
YOU ARE READING
BrotherRomance
Teen FictionPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...