Babak 46

3.3K 64 16
                                    

Kegembiraan sempena mendapat zuriat bernama Ameer Farhan adalah sebagai ganti Kesedihan aku.

Aku kini berada di "rumah baru" Iskandar. Ya.. Akulah yang memandu dia ke sini dengan "Kereta Exora putih" Aku berpakaian Hitam, dan Iskandar berpakaian putih. Wajah dia tenang. Okay.. Hari ni hari lahir Iskandar...

Ramai yang datang.. Ramai rakan dari sekolah menegah datang. Kawan kolej datang.. Tak cukup lagi... kawan-2 Mama Mummy Papa Daddy semua datang.Media wajib lah ada... Harini hari lahir Iskandar.. Hari ni juga......

Hari kepergian Iskandar.

Iskandar dah tak ada!! Dia sakit barah otak,Dia sembunyi kan daripada kami. Dia berpesan kepada Ayah Afrina supaya sembunyikan hal ni.

Aku meratap kepergian dia. Seolah olah olah olah...

tak percaya.. Iskandar dah tak ada? Aku tak percaya even dah depan mata.

Sejahat kawan-2 iskandar, pandai jugak uruskan jenazah. Ramai yang sayangkan Iskandar. Yelah.. Dia peramah.. Dia baik... Dia sweet..

Iskandar.... Aku tak kuat. Dulu.. Kau tinggalkan aku selama 2 tahun.. Sekarang.. Kau tinggalkan aku selama-lamanya.

Air mata aku berguguran. Ya Allah.. Aku tak kuat!

Lepas talkin habis dibaca.. Semua dah berlalu.. Azmi menepuk bahu aku. "Aku mintak maaf"

Tinggal aku, Faiz , Haniff dan Raziff.

Faiz pun terasa kehilangan insan yang banyak menolongnya.

"Jom balik??" ajak Haniff.

Aku tersenyuum palsu. "Pergilah dulu..."

"Okay."

"Raziff.. Haniff.. Aku tak kuat!!" aku menangis lagi.

Haniff memeluk aku. "Muaz.. Allah tak uji manusia atas luar kemampuan" pesan Haniff.

"Muaz... Dahlah. Jangan ikut emosi." pesan Raziff.

Aku pun mula melangkah meninggalkan 'rumah baru iskandar'

Ya. Yang hidup perlu meneruskan hidup. Aku tak boleh lemah! Aku ada Afrina. Aku boleh berubah.. Even hati aku sedih. Aku pendam. Aku meneruskan hidup seperti biasa sepertimana Iskandar dahulunya berada di Ireland.

Iskandar dah tak ada? Aku tak boleh terima hakikat.

BrotherRomanceWhere stories live. Discover now