Minggu peperiksaan penggal pertama bulan Mac selama 3 minggu dah berakhir.Penat. Aku dengan Si Iskandar jadi musuh.Taknak kalah dalam exam. Gerun juga dengan dia ni.Kalah aku semangat dia.Dia tuition , aku tak pergi pun.
Sekarang ni pergi balik sekolah naik motor. Malas nak suruh Mummy ambik. .Asyik lewat je.Driver pulak kena lucut.Ada juga orang tegur "Anak Datin Rozanna naik motor". sampai ada yang kecam.Aku ni memang pantang orang kecam.Memang mulut aku bisa kalau jawab.Si Izz pulak pesan, "Mulut jangan lazer sangat,nanti kita dianggap sombong even bukan kita yang carik pasal.Apalagi digelar Anak Datin" Hello.Mak aku kawin tak kawin,aku tetap gelar Datin okay.HaHa. okay.Barulah aku faham,Izz memang pentingkan kemasyarakatan.Aku? Aku lebih untuk buat hal sendiri.
----------
Balik dari sekolah,terpacul Kereta Daddy Shamsull.Masuk rumah, "Assalualaikum!" Daddy Shamsul , Daddy Harith and Mummy Rozanna tengah bersembang.
Aku pun salam lah diorang.Happy aku nampak bila Mummy aku tak gaduh dengan Daddy aku dah. "Papa? Kenapa datang sini?" tanya aku.
"Nak lawat anak Daddy nilah.Takkan nak lawat Datin Rozanna pulak" kata Daddy Shamsul.
Aku tersengih. "Okaylah.Muaz masuk bilik dulu."
"How with your paper?" tanya Mummy.
"Tunggu result okay." jawab aku ringkas.
"Muaz! Malam ni free tak? Malam ni kita dinner"
"Tanya mummy"
Mummy mengangguk tanda setuju.
----------
Lepas balik dari parkson, Kitorang pun dinner kat Grand Hotel.Nampaknya Daddy tempah meja VIP. Aku pun pelik lah juga.Apesal ada 4 kerusi.
Mata aku tertumpu pada Iskandar dengan Puan Rossa.Si Iskandar macam tu jugaklah pandang aku.
"Hai Azhar! Sorry late.Iskandar ni siap lambat" kata Puan Rossa.
"Okay.Kami pun baru sampai" kata Daddy Shamsul.
"Ada apa ni??" suara aku dengan Izz hampir serentak.
"Muaz,Izz......" kata Daddy Shamsul
"Actually...I will marrying Dato' Shamsul" sambung Puan Rossa.
"Dato' Harith and Datin Rozanna dah tahu" sambung Daddy Shamsul.
Aku pandang Iskandar,Iskandar pandang aku.
Apa jadi ni -,- Macam main tukar-2 laki and bini pulak dah -_-
"Muaz? Izz? Boleh tak? We need yours agreement" kata Puan Rossa.
Aku mengangguk.Tapi...Aku ni takut sebenarnya nak bagi Daddy Kahwin.Sebab apa? Aku takut jadi macam dalam novel "Teruna" kat Wattpad, pengarangnya, danieldarwisy . Yang dikatakan, Harraz kahwin dengan Mak Amir Zakwan sebab bukan cintakan Maknya,tapi sukakan Amir Zakwan. .Sumpah takut gila ni.
Izz? Boleh tak? Tanya Puan Rossa.
"Boleh Mama.Asalkan Mama bahagia,selama ni pun Mama dah bagi apa yang Izz nak.Kali ni,giliran mama pulak" jawab Iskandar.
"Sweet sangat anak papa ni" kata Daddy Shamsull menarik pipi Iskandar.
"Jangan tarik-2 pipi papa,orang tu jeles nanti"
sempat lagi iskandar memerli aku.Tak apa.Tengok aku balas dengan Papa Harith kau nanti.
YOU ARE READING
BrotherRomance
Teen FictionPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...