Waktu peperiksaan penggal 2,minggu depan dah start.. Aku sebok mengulangkaji....
Tiba-2... Datin Rozanna datang ke rumah Mama Rossa. "Iskandar? Where your mom?"
"Eh Mummy! Mama ada kat dapur." kata Izz.
"Ai Mummy!!!" tegur aku kepada Mummy.
"Yes?? Banyak dah study? Ke banyak bersembang?" perli MummY.
"Dah study dah.,Mummy ade apa datang ni?" tanya aku.
"Hal Datin-2.. Kamu tak perlulah tahu" jawab Mummy.
Kelihatan ada orang di pagar luar rumah. Wanie! Perempuan yang Izz romen hari tu. Wanie datang dengan Mak dia kot.
Dia terjah masuk ke rumah,mukanya tampak marah.Pandang Izz dengan muka bengis. Wanie pula menunduk
"Mana Datin Rossa!!! jerit Mak Wanie.
Datin Rossa dan Mummy Rozanna tampil kepadanya.
"Kenapa ni? Marilah duduk dulu." jemput Rossa sopan.
"Tak payah lah! Aku datang sini nak bagi tahu kau! Anak aku,Wanie mengandungkan anak Iskandar! Dia kena bertanggungjawab! Ini bukti!" kata Mak Wanie menyerahkan gambar-2.
Mama Rossa memandang Iskandar. Mama Rossa tak berbuat apa. Nasi dah jadi bubur. Gambar tu pun dah diketahui lama.
"Iskandar, you kena kahwin dengan Wanie. You buat you tanggungjawab!" kata Mama Rossa.
"Mama! Itu bukan anak Iskandar!! Bukan Mama!!" nafi Iskandar.
"Owh! Dalam gambar ni siapa!! Bukan kamu Izz!!" jawab Mama Rossa.
"Maamaa! Bukan..."
"Diam!!"
"Hey! You dahlah datang rumah orang! Main serang-2! You ingat kami ni siapa?! Tak boleh ke nak bawa bicara!!" Marah Mummy.
"Fikir aku hairan laki kau dato' ke apa ke! Kau fikir aku takut! Aku tak kira! Aku taknak duit! Aku nak Iskandar bertanggungjawab!"
"Hello!! Anak kau yang jalang! Sedar diri sikit! Kau ingat Iskandar hamak sangat dengan Anak kau?! Hello setakat anak kau petik jari jelah!" sampuk Mummy.
"Tak hamak tapi sekarang anak aku dah mengandung! Dah puas taknak bertanggungjawab!" kata mak Wanie.
"Makcik...Kandungan tu bukan anak Iskandar" aku mula menyampuk.
"Kau jangan nak backup adik tiri kau! Keputusan Mama muktamad! Baiklah, Anak I akan kawin dengan Wanie. Puas hati?" kata Mama Rossa.
"Mama!!!!"
"Datin Rossa, ini bukan jalan penyelesaian, Iskandar masih muda! You nak ke menantu macam dia ni? Jalang!" kata Mummy.
"I tak ada Jalan lain.."
"But this is not a right way!!"
"Tu bukan anak Izz lah! Okay? Nak bukti? Okay tunggu." ujar aku mengambil rekoder didalam beg.
MakCik, dengar ni betul-2. kata aku sebelum mulakan voice record.
Aku memain kan rekoder.
"Okay.Dengar tak? Wanie sebut itu kandungan Aaron Amir, bukan Iskandar Zulkarnaen" kata aku.
Mak Wanie senyap.
Datin Rossa mengambil begnya lalu mengeluarkan duit. Agak tebal. Tanpa dikira,terus diserahkan kepada Wanie.
"Nah.Anggaplah ni sebagai penebus kesilapan anak saya." kata Puan Rossa.
"Fikir dengan duit boleh tebus dosa anak datin? Dasar Ilmu tak ada!" kata Mak Wanie.
"I cakap pasal Kesilapan, I tak cakap pasal dosa." ujar Mama Rossa bersopan.
"Dahlah! Pergi balik sana! Itu bukan kandungan Iskandar. Jangan nak salahkan anak orang lain, you tanya anak you dah berapa ramai lelaki try dengan dia?? Huh. Permainan semua ni..." tegas Mummy.
Mak Wanie menarik tangan Wanie pulang ke rumah. Mukanya malu.
Mama Rossa memandang Izz. "Izz.. Mama dah taknak Izz buat kerja terkutuk ni lagi. Faham!!"
"Mama.. Tu gambar masa form 3!"
"Yes. Tapi tetap terkutuk. Kalau mengandung anak orang, Mama tak kisah, but Mama arahkan Izz bertanggungjawab. Easy! Biar anak mama kawin awal daripada Mama menanggung malu" kata Mama.
"Dahlah Datin Rossa, asalkan sekarang dah settle" pujuk Mummy.
Mama Rossa masih marah.
"Muaz,Iskandar, Mummy and Mama nak keluar kejaap. Ada hal" kata Mummy berlalu
YOU ARE READING
BrotherRomance
Teen FictionPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...