Babak 22

3.9K 76 0
                                    

Celik-2... Pandangan kabur.. Disebelah aku ada Mummy dan Daddy Shamsul. Tangan mummy memegang tanganku. "Ma..Pa"

"Muaz!! Muaz!!" kata Mummy memeluk aku erat. Sakit.

Daddy Shamsul pula memanggil nurse.

Dah lepas Mummy peluk, Izz pula peluk aku. Aku rasa lemas. "Muaz.Aku mintak maaf muaz.Muaz,kau abang aku.Kau abang Aku Muaz!!"

Aku diam. Tak mampu nak cakap. Nurse mengcheck aku.

Izz masih berada dengan aku walau diarah keluar. Aku mengangguk.

----------

"Muaz, nasib baik tau muaz tak hilang ingatan." kata Daddy Shamsul.

"Ada hikmah beg kau putus" kata Razif. Razif ada,Haniff oun ada.  Aku cuma senyum. "Thanks Razif,Hanif..." "Malam ni geng-2 sampailah" terharu.

Aku pandang Izz, "Muaz, aku mintak maaf. Aku janji,aku lebih hargai kau." kata Izz,menangis lagi. Dia pinjam bahu Mama Rossa. Papa Harith menenangkan Izz.

"Izz,dahlah. Aku dah lama maafkan kau. Masa kat sekolah saja nak merajuk dengan kau. Tak sangka jadi macam ni." kata aku.

"Aku pun sama,saja je nak merajuk even aku dah tahu Afrina yang kejar kau kat sekolah.Tapi bila Hanif cakap  kau nak pindah.. hmm"

Aku tersenyum. "Betul ke kau sayang aku?" soal aku.

Izz mengangguk.

"Kalau sayang,cuba ucapkan. Mama,Papa,Daddy,Mummy,Hanif,Razif..Jadi saksi" kata aku mahu mengusik dalam sakit tu.

Iskandar mengambil masa untuk membetulkan nafas.

"Putra Muazrill,Iskandar Zulkarnaen sayang kau"

Iskandar peluk aku. Nangis lagi

"Tak sangka Iskandar ni lembut hati dia.Kali pertama tengok dia menangis.Dari kecil degil si Izz ni.Susah nak menangis" kata Dato Harith memandang Exwife nya,Datin Rossa.

BrotherRomanceWhere stories live. Discover now