Harini Mummy datang rumah aku. Nak tengok terurus ke tak anak kesayangan dia ni. Mestilah terurus. HaHaHa.
Afrina dok sebok membaca majalah di Katil. Aku masih bertuala, yelah.. Lepas mandi .. Aku berjalan ke hujung kakinya. Aku tengok dari kakinya yang terbujur hingga ke wajahnya. Anak mata aku bergerak dari atas bawah atas bawah. Afrina cepat-2 menarik kakinya ke dada.
"Apa tengok-2? Pergilah pakai baju. Nak dinner kejap lagi. Nanti sejuk lauk yang Aff masak. Mummy dah tunggu kat bawah tu"
Aku menghampiri dia. Tersengih gatal.
"Abangggg... Pergilah siap cepat..." rungut Afrina.
Aku memandang wajahnya agak lama.
"Kenapa? Cuba peganng sixpack abang ni" ujar aku lalu menarik tangannya lalu ke letak di perutku.
Afrina pulak malu-2.
Aku berkata lagi, "Sayang.... Rambut tu cuba tak payah ikat..."
Afrina merungut. "alahh.. Rimaslah.."
"Kalau tak bukak abang taknak siap." ugut aku.
Afrina pun melepaskan rambutnya dengan wajah masam. Aku perhatikan muka dia. Ntahlah.. Aku rasa aku dah mula jatuh cinta dengan Afrina.
"Apa pandang-2! Cepat laaaaah"
"Cepat apa ni?? Malam nanti ye sayang" jawab aku membelai rambutnya.
"Gatal!! Dahlah.. Cepat siap. Bukan cepat tu! Otak kuning.Ish." kata Afrina mencubit perut aku.
"Sakitlah!! Hermm. Geram tau tengok leher isteri abang ni" kata aku lalu memegang lehernya. Aku mendekatkan lidah aku lehernya.
Pintu bilik aku ditolak oleh Mummy.
Afrina menolak aku. Pipi Afrina dah kemerahanAku pun bangun sambil membetulkan tuala aku. "Mummy ni.. Ketuk lah dulu.." rungut aku.
"Muaz? yang tak kunci kenapa? Mummy ketuk jelah.. Dah terbukak sendiri. Kamu pun satu.. Awal lagi kot nak buat aksi macam tu!" kata Mummy tersengih sambil mendukung Putra Rayyan yang umurnya kira-2 1 tahun lebih.
Afrina pulak berpaling muka lalu mencapai Majalah. Malu.
"Alah.. Dah kawin kan? Biarlah" jawab aku lalu memilih baju dari almari.
"Dah Afrina. Jom turun tolong Mummy. Kamu tunggu Muaz ni bersiap sampai esok tak selesai"
Afrina menjeling aku memuncungkan bibir lalu berjalan bersama Mummy . "Meyh Rayyan akak dukung" kata Afrina sambil menyambut Rayyan daripada Mummy.
----------
"Kamu ni bersiap ke apa? Lama kami tunggu" rungut Mummy.
"Biasalah... Anak Datin Rozanna" jawab aku.
"Muaz, Mummy duduk Ipoh ni dalam seminggu boleh tak? Daddy Harith overasea" kata Mummy sambil mengambil lauk.
"Betul ke Mummy nak duduk sini Seminggu? Kalau macam tu nanti Afrina suruh Umi Afrina temankan Mummy. Lagi pun Umi pun bukan ada kerja. Suri Rumah je " sampuk Afrina.
Mummy Rozanna mengangguk tersenyum.
Iphone berdering .
'Iskandar Zulkarnaen'Mummy mengambil telefon aku lalu mematikan panggilan. "Makan dulu. Tak dibenarkan ada sebarang gangguan"
"Mummy... Alah. Bukan senang nak contact. Kalau sini Pukul 8 malam kat sana baru pukul 12 tengah hari tau."
"Alah.. Awal lagi." sampuk Afrina.
"Herm. Yelah" kata aku akur.
"Iskandar je pun. Sayang sangat dengan Adik dia" kata Mummy lagi.
----------
Si Afrina tolong Mummy aku kat dapur. Apa? Ingat datin tak reti buat kerja rumah ke? Reti lah. Basuh pinggan je tak . Tangan hancur katanya.
Aku melabuhkan diri ke kerusi luar rumah. Video Call Iskandar .
"Hai Izz"
".Hai.., Kenapa matikan panggilan tadi?" tanya Iskandar.
"Mummy aku matikan. Tengah dinner tadi. No call allowed. Sama jugak Afrina tak kasi. Huh satu kepala!"
"Hermm? Afrina? Apa kaitan?" tanya Izz
Aku terkaku. Just pandang muka dia kat skrin.
"Oooo! Dah kawin ye!! Patutlah cheerup je! Herm.. Tahniah lah Muaz!"
okay. Riak wajahnya agak berubah.
"Aku tetap sayang kau lah" bisik aku.
"Ye! Aku pun sayang kaulah. Okaylah kau dah kawin. Aku rela even aku sedih jugak. Tapi untuk kebaikan kau jugakkan? hm.. Bila kau kawin?"
"Minggu lepas.. Baru je lagi" kata aku tersengih.
"Herm.. Okay la tu. Datin Rozanna sihat?"
"Ada tu kat dapur. Kejap"
aku berlari menuju ke dapur. "Mummy! Ni Izz nak cakap" ujar aku.
Mummy menyambut telefon aku. Dalam 3 minit dia sembang dengan Mummy. "Mummy, dahlah tu.. Muaz tak puas lagi!" rungut aku.
"Eh bak kejap!" sampuk Afrina. Lagi sorang menyebok . -,-
Lebih kurang 3 minit, aku ambil iphone daripada Afrina . "Muaz ni!! Teruklah. Aff lagi lama tak tegur Izz" aku jelir lidah menuju ke ruang tamu.
"Izz.. Macam tu lah keadaan aku buat masa sekarang."
"Haa.. Okaylah tu." kata Izz
Aku tak tahu nak tanya apa. Aku tengok je wajah dia. Agak muram.
"Izz? Are you okay??"
"Aku okay. Dont worry"
okay. Izz menangis.
"Izz.. Apa nangis-2 ni? Taknak lah."
"A..Aku rindu kau Muaz. Jangan lupakan aku erk. Kalau aku balik sana aku tak boleh main dengan kau." kata Iskandar.
"Izz.. Ye.. Aku tak lupakan kau. Tak boleh main? Kau kata dulu boleh even aku dah kawin?"
"Muaz.., Jaga Afrina elok-2. Tau? Mulakan hidup baru. Aku masih ada. Tapi hubungan kita sebagai couple dah tak ada."
"Izz! Apa ni!"
"Muaz! Kau sedar tak kau dah kawin! Kita tak boleh nak teruskan hidup kita yang lama!"
Izz menangis lagi. Aku sebak.
"Kenapa kau nangis kalau kau boleh terima yang kita dah tak boleh buat kerja lama-2 tu?"
"Bagi aku masa lah bangang untuk terima semua ni! Aku memanglah sedih! Tapi aku bukan pentingkan diri! Lagipun aku taknak kita ni sesat sampai tak sempat nak taubat! Dosa lama oun berlambak. And start malam ni, last aku send gambar naked aku. Lepas ni dah tak ada. Okay?" kata Izz. Emosi gila.
"Izz... Aku cintakan .... "
"Yes! I love u to! But please, bagi cinta kau dekat Afrina. Okay? Cinta kita dah tamat lah! And nanti pun aku akan hilangkan cinta aku pada kau and cuba cintkakan bakal isteri aku. That real life!" jelas Izz.
"Izz! Aku tak boleh!!" kata aku agak menjerit. Air mata aku gugur.
"Muaz. Kau boleh. Please. Kau dah jadi laki orang. Be matured okay?"
Panggilan Izz matikan. Aku masuk ke rumah mengelap air mata. Menghampiri Mummy dengan Afrina yang duduk atas sofa. Aku di tegur "Kenapa mata merah?" Aku menggeleng lalu tersenyum.
"Rayyan!!!" Aku mengusik Afrina dan Rayyan. Cuba buat macam tak ada apa-2 berlaku.
YOU ARE READING
BrotherRomance
Fiksi RemajaPerkenalam aku dan dia bukan sekadar saudara tapi menjadi pasangan kekasih yang mencintai satu sama lain. Pada mulanya hanya menganggapnya tidak lebih daripada seorang adik tiri, Tapi... Kejadian satu malam telah mengubah identiti diri. Ya! Aku me...