Babak 23

3.8K 85 1
                                    

Kini hubungan aku dan Iskandar semakin rapat. Mama,Papa,Daddy,Mummy. Dah tak kisah Kitorang nak tidur rumah siapa. Tapi mummy tetap dengan ketegasannya.. Dah masuk bulan ni,dah 5 kali aku kena bayar duit motor tuh. Daddy Shamsul pun taknak support dah.

Sekarang kat rumah Mama Rossa..

"Muaz,temankan aku pergi kedai buku. Buku komsas aku hilang." ajak Izz memaut lengan aku yang sebok membaca buku sejarah.

"Kejap lagi lah. Nak habiskan baca buku ni." jawab aku dengan muka stress.

"Jomlah... Kau ni janganla stress sangat. Alah Sejarah Spm fail no hal lah! Anak Dato' kan?" kata Iskandar.

"Memanglah.. Harta boleh diwarisi, tapi ilmu sukar diwarisi" kata aku.

"Kau tak payah nak madah berhelah. Jomlah bukan jauh pun!" Izz menarik tangan aku yang sedang meniarap atas katil membaca buku.

Huh.Mengganggu ketenteraman betul. Aku pergi ke toilet membasuh muka dan membasahkan rambut.
Keluar toilet:

"Nah pakai baju ni" kata Izz menghulurkan ke arah aku.

"Baju biru? Ei... Kau ni dah kenapa nak pakai baju warna sama. Ah. Taknak aku" rungut aku lalu menuju ke almarinya.

"Tak nak sudah!" kata Izz mencampak baju ke atas katil.

"Kau apesal? Hish..Yelah-2.." ujar aku lalu menuju ke arah katil.

Izz tersengih. "Aku tunggu kat bawah"

"Woi! Pergi kedai je kot! Takpayah nak berkasut sangatlah!" sergah Izz yang dah lama menunggu aku mengikat tali kasut.

"Macam kau tak kenal je Anak Datin Rozanna ni kan? Hehe"

"lantak kaulah Muaz"
----------

Aku dan Izz berjalan menuju ke kedai buku... Tiba-2..
"Iskandar!" kata seorang budak perempuan.Menarik tangan Izz dari belakang. Aku tak kenal siapa budak tu. Kawan Izz kot. Yelah ramai peminat. Cantik tapi jalang. -..-

"Muaz,kau pergi masuk kedai buku tu. Aku ade hal kejap" kata Izz menggarukan kepala, senyuman tak ikhlas terpancar.

Aku rasa mesti ada tak kena, aku pura-2 menuju ke kedai buku, Dan bila Izz dan Perempuan tu berlalu, aku mengikuti jejak mereka ke tempat yang tidak ramai orang.

"Izz!" kata perempuan tu memegang kedua belah tangan Izz, bermuka simpati.

"Kau nak apa lagi? Tak cukup ke duit yang aku dah bagi? Sekarang kau nak lagi? nah!" kata Izz sambil menghulurkan duit daripada poket belakangnya.

"Izz, kau tahu tak aku mengandung anak kau!" kata perempuan tu.

Izz gelisah. "Hei! Tak mungkin lah! Aku main pakai kondom!! " kata Izz memaling muka daripadanya.

"Iskandar! Kau kena bertanggungjawab!" marah perempuan itu.

"Okay . Aku bagi kau duit,pandai-2 lah kau! Aku taknak kawin dengan kau. Esok jumpa tempat biasa!" Izz berlalu dari situ, aku dengan pantas berjalan ke kedai buku.

----------

Lepas balik berjalan, aku dan Izz duk dalam bilik. Izz bermuka gelisah. Jalan tak tentu hala.

"Izz..Kau kenapa ni?? Kau tahan berak ke? Aku rasa toilet tak ada orang? "

"Pikir lawak ke?"

"Izz... cerita kat aku. Aku tahu kau ada masalah."

"Muaz,perempuan yang aku romen haritu... mengandung anak aku.." kata Izz.

"Izz.. Boleh aku tahu tu gambar bila?" tanya aku.

"Masa form 3.. Bulan 6" kata Izz.

"Are you sure kandungan dia anak kau? Dah lebih setahun dah weii..Anak jantan lain tu" kata aku.

"Herm. Aku tahu tu.,Tapi masalah aku yang kena tanggung semua ni!"

"Kau pun bodoh! Yang kau cuak sengat apesal! Esok kau jumpa dia kat mana?"

"Sebab aku pernah try dia la! hm.. Jumpa kat Disko ah.Mana lagi"

"Nak ikut? Kita dajjal balik Minah tu" ujar Aku.

"Kau biasa ke pergi tempat macam tu. Nanti dengan kau hanyut."

"Rilexlah.Aku tahu apa nak buat. Just relax okay! Kau layan je dia esok. Aku,Hanif dengan Razif bantu kau. Tak payah ajak member kau tu. Bukan boleh percaya!"

---------

BrotherRomanceWhere stories live. Discover now