Bagi. Bagi aku 100 sebab kenapa aku kena tinggal ibu dan kena tinggal dengan Adam ja. Ya dua tinggal tu ada ya tuan puan semua.
"Taknak lah. Emboh lah ibu. Mengapa kamek kena tinggal kamu. Kamek tiada sanggup la." Air mata aku kesat. Kenapa? Kenapa sayang?
"SAYANG AKU KAU LUPA. AKU KAU LUKA TANPA KAU SEDAR–"
"Zahara benda tak lawak mana sampai nak kait Projector Band dalam ni. Tolong? Jadi macho sikit." Fiqh menegur.
Uh malu kita. Ish!
"Diam lah kau." aku menjeling dia dengan kelajuan jeling 173 km/j. Fuh jauhnya.
"Entah. Bukannya kena pisah sampai tak boleh jumpa ibu langsung kan? Alah ko. Ko ni memang– Drama Queen!" Aina menambah.
Ah deep.
"Kakak–" ayah menekan intonasi suaranya lepas bersin keluar kahak apa semua tadi. Eh betul, ayah bersin tadi. Eh jap aku panggil abah ke ayah?
Alantakoler.
Aku kembali merengek kepada ibu kembali. Tangan ibu aku pegang. "Janji. Kalau cuti sekolah, kalau cuti umum ke cuti raya haji ke raya china raya deepavali ke. Nanti ibu dengan ayah. Ambil orang eh–"
Ah gittew.
"Janji–"
--
"Ala takmo–"
"Zahara—"
"Takmo takmo!"
"habis pamenda ko nak pakai duduk pindah sana nanti Zahara? ha Zahara? Answer me answer me–"
Aku mengeluh.
Open list.
1. Pack baju.
2. Meet Adam.
3. WWE Adam.
Close list.
Kaki aku memanjat tangga menuju ke bilik.
"Assalamualaikum–" Aku mengetuk pintu bilik tiga kali sebelum masuk. Masuk bilik sendiri bagi salam eh sopannya.
"Waalaikumussalamwarrahmatullahiwabarakatuh–" Aku mencebik. Hujung baju aku tarik-tarik. Meja belajar aku jadi sasaran. Aku tarik kerusi dan duduk.
Keluhan dilepaskan.
"Pergi mana?"
Um? Aku angkat kepala memandang ke belakang. Siapa cakap tadi? siapa cakap? aku tak nampak–
Nyenyenye. Nyampah lah kita.
"Ignore husband. Second sin–" Senyuman kecil tersungging dibibir.
Ey.
"Borak dengan ibu ja pun."
Aku memandang komputer yang banyak berjasa pada aku selama 3 tahun lebih ni. Aw ni hadiah dari ayah tau. Masa UPSR haritu, kita dapat 4A 1B Alhamdulillah.
"Borak apa?"
Aku berpaling ke belakang kembali. Keluh tipis aku lepas. "Takda apa. Kosong ja–"
"Tipu–. Third sin"
MashaaAllah. Tidak ketam tidak beku malah mengalah pak ostat pula Adam ni. Ya Allah Engkau kuat kan lah aku ni Ya Allah.
"Pindah nanti duduk mana?" Alah ubah topik ubah topik.
Aku memusing tubuh memandangnya sambil kaki ditarik naik duduk bersila.
"Forth– mengelat."
--
YOU ARE READING
4 | Kahwin PT3 ✔
Fanfiction25'Dec2015 13'May2019 Hidup sebagai seorang Zara yang berusia 15 tahun amat mencabar tatkala dia terpaksa meletak 'title' Mrs. di namanya. Mrs. Adam Nur Zahara, That is her new name before having a big examination in her life as a teenager. Macam...