Harini dia breakfast dengan air tangan ibu mentuanya, Puan Khadijah. Sodap kata dia.
Aku menopang dagu sambil menjelingnya yang masih mencekik, dah 20 minit dia dekat meja makan tu seorang diri.
"oi!"
Tangan yang menongkat kemas dagu tiba-tiba ditolak. Sepantas kilat aku berpaling dengan mood yang kalau ini Fiqh aku nak sebat dia dengan lidi.
"pahal?" soal aku, namun ajaibnya apabila otak mentafsir itu bukan FIQAH . Tetiba kepalanya terjongol memandang ke arah belakang aku.
"pft. HAHAHAHAHAHA" Aku menjuling mata ke atas, eh Fiqh ni buat malu aku ja.
"Fiqh!" Malu aku! Dah la pahal-pahal dengan Aris- ey dia ni pun tetiba ramah duduk tepi aku ni kenapa? kan dah tertegur tadinyaa ya ampun.
"Jauh kau teropong Adamnya lah hai, kan dah dapat? kau tenung apa lagi?" Fiqh mengangkat kusyen dan duduk ditepi aku dengan bersusah payahnya kes dia-
"Fiqh sempit. Khabar la sikit kita tu body-"
"Tepi Aris banyak ruang lagi kan? Tepi la sikit. Ris bak remote tu" Aku menarik nafas tersekat . " tak payah! " aku merampas alat kawalan jauh yang datang terbang depan mata aku pantas.
Aku memasukkan remote ke dalam baju sebelum menggulungnya sampai kalau kau nak dan kau sentuh aku jerit kata kau nak rogol aku. ha
"apa yall? nak la Zara!" Aku mengangkat kening memandangnya sebelum kepala berehat di dada sofa. Dahla sempit panas plus aku tak sebat Fiqh pakai penyapu lidi tu lagi kes dia yang tolak aku topang dagu tadi. Dasar kau, tak pasalpasal kena sengih dengan Aris tadi. Pahal-pahal dia pulak .
"Tak payah. Pagi-pagi kau nak tengok apa? Al-kuliyyah nak tengok Al-kuliyyah? Abah record semalam."
"apa nda? tak main Al-kuliyyah ni. Aku nak tengok PINGUU! cepatla kang habis tak boleh tengok dah." Fiqh mengerutkan dahi sambil mendongakkan kepalanya memandang aku.
Ajak gaduh eh Fiqah ni kan.
" Malas la layan kau! " Aku mengeluarkan tongkat sakti dalam baju aku yang tergulung-gulung tadi.
Sebelum tangan Fiqh tercapai remote yang ada dekat tanga aku, dengan rela jiwa aku letak lembut atas perutnya yang kini kian membucit.
Peh dulu bukan main jaga badan, taknak Kak Siah Marhalah yang selalu jual kuih pagipagi tu terpikat dengan Aiman Rahman depan rumah ni ha.
" sak- it!! kau ni ey " perutnya dipegang kejap. Aha lupa nak cakapnya, kalau makhluk nama Zara kata 'lembut' ni maknanya kasaq, kalau dengan FIQH.
EY untung betul aku eja FIQH tu.
"tepi la sikit kaki tu!" aku menanti kaki yang menghalang laluan aku antara sofa dengan tomakninahnya. " apaa lagi? ey nah cepatlah! " Fiqh melipat kakinya hingga ke perut buncitnya. LIPAT PFT.
"eh kejap eh kejap eh-" aku meletakkan jari di bawah dagu, "saaa-tu" sebelah kaki aku sudah melangkah ke luar 'kotak sofa-sofa yang FIQH block'
" Du-du-dua "
Kening aku kerutkan lagi menahan senyum dari muncul. " alamak dia ni, ey kau saja je kan? " Fiqh sudah white flag. Kah! kakinya sudah menjunam ke lantai, peh nasib tak kena kaki aku kau hempas kaki gajoh mu tu!
Ee Fiqh ni.
"Idok ler, saja nak kabo. Yang kita body tu makin cantek, jadi petang ni kita jogging nak?"
Aku menarik balik kaki aku (jangkau kaki Fiqh, jadi aku angkat. Paham ka kamu ni?) Wajah aku maniskan, sebelum bercekak pinggang.
"Jangan nak perli pedih sangat na? Kau pun aku tengok dua kali sebelas tu-" Tangan Fiqh membentuk figura badan yang gemuk. Alah gemuk, pedih pula dengarnya haha.
Jimbitnya ala dia ni.
"Tu ajak pergi jogging tu, petang ni okay? set? set?" aku melangkau kaki Fiqh sebelum berlari naik ke atas sambil tangan aku menaik thumbs up.
Nak kata aku FIT sebab berlari itu, ish takdelah haha malu kita! Tapi berlari kerana- " naram. boleh langkah ja kau ni, padiaaaa? " Suara Fiqh kedengaran keras namun cukuplah untuk orang yang terdekat dengar. Haha.
Sewaktu marathon ke bilik, tangan memanjang mengetuk pintu bilik Aina sebelum mentarzan " Aino- jogging petang ni weh, Fiqh ajak " eha padahal aku yang ajak.
Tak tunggu lama lepas kedengaran sahutan dari Aina mengatakan " cun! " Aku terus melangkah bilik.
Wuu! Tidoq we cuti-cuti ni.
Memandangkan harini jadual waktu saya lengang dengan aktiviti yang penting seperti buat homework jadi-
Pintu bilik aku buka perlahan. kepala menjengul masuk ke dalam, scanning ruang bilik sebelum terus masuk.
LAIN KELIOR-
"tidur kurkur-" aku berlari 100 meter berpagar sebelum melompat 'star' dengan libasan back flip dengan tubuh yang menjunam selaju 180km/j.
membuta- tidur sebelum Zohor sat.
lek lu.
YOU ARE READING
4 | Kahwin PT3 ✔
Fanfiction25'Dec2015 13'May2019 Hidup sebagai seorang Zara yang berusia 15 tahun amat mencabar tatkala dia terpaksa meletak 'title' Mrs. di namanya. Mrs. Adam Nur Zahara, That is her new name before having a big examination in her life as a teenager. Macam...