one tho three pho days later..
" oih. lekas lah! kau ni eh " Aina memekak. Lengan baju yang disising aku turunkan dengan segera. Langkah kaki aku cepatkan dengan berlari anak-bapak.
" Bukannya air dekat pantai surut kalau aku tak pergi. " bebelku perlahan. Tapi cukuplah hanya didengari oleh Adam. Ha memang nak suruh dia dengar pun.
Oleh sebab aku bebel tu depan muka pintu, dia pula duduk dekat ruang tamu dan pintu pula dekat dengan ruang tamu eh bila masa pula pintu rumah aku beralih ya Allah panjang elaborate pulanya lahai.
" Taknak pergi taknak pergi, ni siap juga. Dah keluar saya nak kunci pintu. " Tubuh aku ditolaknya perlahan keluar rumah. Aku langsung tak berpaling ke arahnya.
Peh saya ah wak! dia cakap saya awak ah dengan kita. Pergh awaknya tak bunyi lagi 😂. Ha nanti kita cerita wak, macamana terberanaknya 'saya-awak' di bibir Nik Adam Ikmal sorang ni.
--
Pada suatu hari yang hening,
okay kita cerita direct.
De ko tahu lepas dia macam hm teriak gitu la kot noh, teriak ke eh? ha biar la. Dia bangkit dari bahu aku, aku pandang dia lama.
Mata dia merah, air mata dia dah kering di baju aku. Sebelum dia nak bangkit, aku dah rasa baju aku kena tarik. Dia lap.
Oh ini sungguh menahikan. Sukatahi ko je. smh😂
Ha aku cerita formal la
ok naruto shipuden 🙏. (situasi sebenar😂😂)
matanya merah aku tenung. Dalam kepalotak aku dah kosong, aku hanya tunggu mulut dia berbicara.
Tangan aku dicapai dan dia tekup di wajahnya.
Acikko! jangan cakap kau nak hembus air hidung dan aku jadi besennya.
Tapi-- sangkaan aku meleset bila matanya kembali jadi panas dan berair. Dia nangis lagi, hm aku dah nampak sisi Adam ni satu lagi. Dia manja.
Manja dan cengeng. Tak habis lagi ayat aku, tapi dia.. bukannya selalu teriak. Harini ni kenapa hati dia senang koyak.
Aku menarik tangan aku perlahan sebelum membentuk tisu (ok tak. tak jadi ni, benda tak kelakar)
Jari telunjuk aku meratakan airmatanya ditubir sehingga kosong.
" Awak.. Besar betul masalah tadi ni bagi awak " aku berjeda.
Dia hanya merenung aku bersama getaran dimatanya yang memerah. Tangan aku menekup pipinya.
" Awak.. saya, " aku menarik nafas panjang.
" Mungkin bagi cinta itu takde lagi diantara kita, tapi kalau suka itu mungkin dari awak akad nikah nama saya, saya dah mula suka awak as awak yang mungkin ada sebab awak sendiri kenapa awak kena kahwin dengan saya. Kan? "
Aku sambung.
" Sayang, saya sayang semua orang yang ada dengan saya. Saya sayang awak ibu, ayah, Fiqh, Aina. "
Dan aku sambung lagi,
" O-ok, mungkin kita boleh pupuk rasa sayang ni ke next level ke apa ke, kan? "
Bahu aku angkat rapat ke leher, bila ayat last tu aku kata. Ha mana tahu kan, boleh pupuk jadi jatuh cinta sayang pula.
Aku menyambung lagi, adu nasib dia tak react apa-apa.
" Ha dah la. Saya tak reti nak bagi ayat berflower ni awak, tapi tadi memang ikhlas dari hati saya. " Aku tersengih.
Adam memejamkan matanya. Tamgan aku dia tarik ke bawah perlahan.
" Zara aku nak minta maaf. " Suaranya serak.
Adam celik matanya kembali dan memandang aku dengan dalam. Tangan aku dia sudah letak di atas paha aku kembali.
" Sebelum apa-apa jadi, mungkin yang akan lahir dalam hati kau. Aku nak kau tahu yang aku, ada awek. Kau tahu itu kan? " Aku menyimpan senyuman sinis di dalam hati dan i'm scowled, man.
" Actually, kami dah putus lama. Tapi aku.. " Dia mengeluh sebelum menyambung kembali.
" Aku tak tahu kenapa harini aku jadi sengau bodoh tak tentu arah. Aku ingatkan dia! Ya ya. Aku teringatkan dia, " Suaranya mengendur.
Begitu juga hati aku..
" Dan soalan yang aku tanya kau, untuk pengetahuan kau. Hanya untuk tenangkan hati aku, and your answer make me feel good. Aku.. "
Oh hati aku dah koyak, sikit.
" Aku nak kau tahu, yang kau tak bertepuk sebelah tangan. "
--
asdfghjkl.Okies 🌸. Gitula ceritanya.
Acikko la! Aku ingat dia ni memainkan hati aku yang rabak sekeping ni. Ingat bombastik sangat la tu ha?
akhir kata dia, macam gitu rupanya dan lahirlah saya tadi, nak tunggu awak kena tunggu lain part manis 😂. Dekah!
Sandal hitam aku sarung dekat kaki.
" Fiqh ce ambil kasut dekat kaki tu. " Aku dengan Aina dekat belakang, Fiqh dekat depan. Harini ibu dengan ayah takde dekat rumah. Pergi kenduri, jadi kami berempat juga. Dan Aris pun dah balik pagi tadi, jadi kalau tak nak ajak depa juga tapi diorang nak bertolak awal sebab Ariana, adik Aris kena daftar masuk asrama awal.
Di Beach.
Tapi kan, to clear everyone imagination yang pasal Liya tu, mungkin time Liya datang rumah mama haritu diorang dah putus, kan? Tapi kenapa Liya tu macam masih- dengan Adam?
Haih biarlah.
Janji aku takde rugi, untung lagi adalah 😛.
" eh amboi hang. aku cakap dengan lalat kot dari tadi hang bisu ja, " Bisikan Aina menjengah di hawa telinga.
Aku mengerling ke arahnya. apa benda pula main bisik-bisik ni?
" Apa benda? Tadi kau bercakap ke bagi isyarat angin, ha? " Aku berkata perlahan. Ha acikko! Aku pun macam berbisik ni amenda.
Tangan aku menyeluk ke dalam sling bag, bukannya aku tak nampak Aina bagi isyarat nak sunblock tadi. Dekah! Dengan tangan menepek-nepek muka lepastu tangan bentuk O jadi matahari. Bahagian muka tak boleh bla, siap dengan EXPRESSION YA ALLAH ZARA AKU NAK SUNBLOCK, SUN NI TERLALU LIT UNTUK AKU YANG CANTIK NI 😭.
-
maaf lama menghilang 😭🐢( makin sakit aku dengan cerita ni, maaf akan dihabiskan juga ini cerita! 🌝💖)
YOU ARE READING
4 | Kahwin PT3 ✔
Fanfiction25'Dec2015 13'May2019 Hidup sebagai seorang Zara yang berusia 15 tahun amat mencabar tatkala dia terpaksa meletak 'title' Mrs. di namanya. Mrs. Adam Nur Zahara, That is her new name before having a big examination in her life as a teenager. Macam...