Fail kuning yang ada atas meja aku pandang tanpa perasaan. Sekilas, pintu bilik aku pandang. Pastikan pintu dah dikunci, dan ditutup rapat.
Aku merapati tubuh ke arah meja sebelum duduk bersila. Tak betah. Kaki aku tarik dan rapatkan ke dada. Lengan kanan aku rehatkan atas lutut kanan sebelum aku letakkan muka ke atas lengan. Lama.
Pop!
Masih dalam posisi tadi, tangan kiri aku menggagau telefon yang aku letak atas meja tadi.
Pop! Pop!
Skrin telefon aku tekan sebelum membaca mesej dari nombor yang aku tak kenal,bila baca mesej aku terus save jadi Kak Rania
Kak Rania;
Zara. Ni kakak yg tadi
Save aje Rania.
So Zara masih fikir dengan apa yg saya cakap tadi?
Aku menaip membalas mesejnya. Tubuh aku sandar dekat kaki katil. Meja yang ada dekat depan aku tarik dan rehatkan tangan yang masih menaip mesej, membalas pesanan Kak Rania.
Ya. Kak saya nak tanya.
Iya, tanyalah.
Boleh saya contact Zafri tu sendiri?
em, akak bagi number dia pun tak apa. Tadi tak sempat nak sembang banyakEh boleh. Tapi saya rasa Zafri dah ada number Zara, nanti saya suruh dia message Zara.
Adam tahu pasal ni? Ada story dengan dia?
Beluk
Belum 😅Atas Zara nak cerita ke tak dengan dia.
Aku melihat mesej terakhir Kak Rania lama sebelum letak telefon atas meja balik. Fail kuning yang terbuka dari tadi, aku ambil.
Isinya aku dah selerakkan ke atas meja. Gambar-gambar lama yang katanya gambar ibu dengan ayah aku ambil dan tatap lama. Ini gambar mereka berdua. Aku tak ada, dan Zafri yang baru wujud yang aku kenal petang tadi juga tak ada dalam gambar ni.
Adik, anak angkat Encik Mustapha dengan Puan Khadijah kan?
Persoalan tu yang tarik dan pancing aku sampai aku sembang lama dengan Kak Rania bila dia cakap banyak dia tahu pasal aku dan memang apa yang dia cakap betul semua.
Aku anak angkat.
Aku kena kahwin.
Aku kahwin dengan siapa.
YOU ARE READING
4 | Kahwin PT3 ✔
Fanfiction25'Dec2015 13'May2019 Hidup sebagai seorang Zara yang berusia 15 tahun amat mencabar tatkala dia terpaksa meletak 'title' Mrs. di namanya. Mrs. Adam Nur Zahara, That is her new name before having a big examination in her life as a teenager. Macam...