"Um- taknak balik lagi ke?" Aku bertanya lepas siap satu pusingan tawaf mall ni. Aku menarik tali beg galas aku. Beg galas naik ke atas punggung. Aku lenguh. Kaki aku sakit, dalam hidup aku. Aku paling tak suka berjalan lama. Lenguh tangan nak urut kaki dekat rumah nanti.
Adam mengerutkan keningnya. "Kau tak suka shopping ke?" Adam menaikkan beg-beg kertas yang dipegangnya. Aku menggeleng. Beg kertas aku juga digenggam erat. Ini barang Adam. Ulang?
"saya bukan shopaholic macam awak-" aku berkata perlahan. Lagipun bukan barang aku nak dibeli. Semua barang Adam, eh malas ler nak ulang banyak kali.
Lepas habis Belajar Bersama Incik Bodyguard Kiri Kanan tadi, Adam ajak aku naik atas, nak cari barang katanya. Yang lain, balik mahupun masih dekat mall ni. Entahlah-
"Weh-" aku mendongak. "Ha?" Aku menaikkan kening. Air liur sudah melecur. Ais keghemm.
"Nak flavour apa?" Adam memberikan beg kertasnya dekat aku. Semua. Eh ulang. Eh malas.
(*¯︶¯*)
"Vanilla-"
--
Aku masih makan french fries yang Adam beli tadi, dalam kereta. Hu aku belum balik, Adam cakap lepas Asar baru gerak balik rumah. Jadi aku masih di 'jalan'.
Lepas membuat ekspedisi mentawaf mall tadi, Adam bawa aku pergi McD dulu. Drivethru. Makan dalam kereta. "Nak lagi-" aku berhenti makan. Nafas dalam diambil, semoga Allah menguatkan kesabaran dalam diri aku. Aku berdoa.
"Hahhh hahh-" aku meniup beberapa gugus(?) kentang goreng depan mulut aku dulu sebelum suap ke dalam mulut Adam. Baru acah nak hulur.
"Ee kau makan habis kau makan habis-" Adam mencebik manakala aku sudah berdekah dalam hati, aku menaikkan kening. Alantakoler.
"Aumm- dap em dap em" berlagak aku. Tapi biasanya, kalau berlagak tak kena tempat ni ada something wrong nak kena jap agi. Serta merta aku diam. Menelan ubi kentang dengan khusyuk sambil Adam membebel benda yang aku tak nak dengar.
Aku membuka tingkap kereta. Tangan aku 'basuh' dengan tisu. Angin menerpa ke wajah aku. "Aaaaa-" aku membuka mulut mengepung angin dalam mulut. Mungkin orang tengok aku gila, tapi biarlah.
Namun tetiba tingkap kereta terroll up sendiri, pft tahu dah kerja siapa. Aku mencebik, tubuh aku betulkan perlahan menghadap jalan raya yang sesuck.
Aku mencebik. "Nak gi mana pulak ni?" . Tangan diletak atas riba seperti 'baka-baka' pengantin yang menunggu tangan mereka direnjis pada hari persandingan.
Auh.
"Bitch-"
Aku memandangnya sebelum ketawa. Aku tahu tadi dia sebut 'bitch' bukan 'beach'. 'T' dia berbunyi.
--
Aku menyedut air kelapa yang ada eskeghem dekat atas atau macam biasa aku minum, coconut shake. Biasa kalau pergi pasar malam. Benda ni aku cari dulu, dengan Aina. Hm rindu dia.Adam hanya makan benda macam mee atau bukan mee sebab nampak nipis dan 'slim' sikit. Sebab aku curiga, jadi aku tanya dia. Kahkah sepatutnya dari tadi aku tanya.
"Apa benda tu?" aku menyisip air kelapa lagi. Manis. "Kerabu maggie-" dia berkata sekerat sebelum kembali menyuap makanan dia dalam mulut. "Nak ke?" Aku memandang matanya, lalu tersengih. Dari tadi mata elok usha kerabu maggie tu. Terliur.
Pedas rasanya tu. Sebab Adam dari tadi 'hiss hiss' menahan pedas. Dia berpeluh dan muka dia merah. Aku ketawa.
"Em takyah ah gini-" dia mencebik sebelum kembali tunduk makan. Hampanya. Aku nak tapi kalau order confirm tak habis, sebab aku dah kenyang melantak burger dengan kentang goreng dalam kereta tadi.
YOU ARE READING
4 | Kahwin PT3 ✔
Fanfiction25'Dec2015 13'May2019 Hidup sebagai seorang Zara yang berusia 15 tahun amat mencabar tatkala dia terpaksa meletak 'title' Mrs. di namanya. Mrs. Adam Nur Zahara, That is her new name before having a big examination in her life as a teenager. Macam...