18

5.7K 259 5
                                    

(More to 'caaa' bab ni tk best, siyes')

Lost in your mind

I wanna know

Am I loosing my mind

Never let me go

If this night is not forever

At least we are together

I know I am not alone

I know I am not alone ♬♪

--brr mengapakah, ?

"SubhanAllah Walhamdulillah Walailla HaillAllah WallAhuakhbar-♩♪"

Kerutan didahinya menggetuskan senyuman dibibir aku. Menjadi ah 😂.

"Marobbuka-" sayup. Suara dialun halus ditelinganya. Menyedarkan semakeluk manusia yang mati sekejap.

"A'u- A'uzubillahiminisyaitonirojim wahai manusia, bangkit!"

Sedengan itu aku ketawa mengilai bak guruh berdentum di telingan Alif da Alif mim.

Kah!

"Subuh!"

--

" Assalamualaikum mama!"

Aku mengambil beberapa pinggan di rak dan membawanya ke meja makan.

Mama hanya tersenyum. Ish! comey ngoti la mama ni.

"Zara.. eh Adam? Anak mama ke tu?" Aku memusingkan badan ke belakang. Aku hanya menggeleng. Ha ko explain la dengan mama.

Aku mencedok mee goreng ke dalam pinggan. Sudu diambil dari bekas besi saduran di atas meja.

"Adam?" mama panggilnya lagi. Ai yang sorang ni pun dah kenapa? Tak reti nak menyahut ke mama seru ni?

Kerutan di dahi mama menyentakkan aku. Ish dia ni! Dia ni dia ni memang.

"Abang Adam balik semalam ma. Mama tak tahu?"

Bola matanya bertembung dengan aku. "Ha? Bila? Mama dah tidur kot. Pukul berapa?"

"Semalam. Balik ikut shortcut. Ish kau ni, melantak ja" Tangan aku dijentik.

Eee

Aku menelan kunyahan mee yang terbantut.

Aku mengerutkan dahi. Jenayah ke kalau aku makan ni? Berdosa ke?

"Haip! jangan lah ganggu Zara tengah makan tu. " Mama membantah.

"Kenapa?

Adam tarik kerusi dan duduk sebelah aku, "ha? Apa ma? Eh terima kasih-" pinggan mee aku ditarik dan ditukar posisi ke hadapannya.

"Mama- eh haip! Adam! Apa lah ambil rezeki orang ni-" suara mama mengendur, membebel jampi serapah barangkali sebelum dia menghilang keluar dari kubu dapur.

Cari papa barang kali? Eh kenapa tak barang bahagi? Tambah taknak tambah?

Aku mengemam bibir, geram. Ey- dia ni an dia ni- aku- lapar ni?

Dia hanya makan dengan diam sambil tangan membuka laman OG.

😭😭

Benci kau!

Aku menolak kerusi ke belakang untuk bangun, perlahan.

Srettt

"Heh bisinglah, tengah makan ni kan?" Dia memandang aku sipi. Mulut masih mengunyah yitu mee goreng basah yang masih berasap!!

Ee benci kau kuasa dua!

Aku mengerutkan dahi. Tanpa berlengah aku bangun, membawa diri ke ruang tamu.

Tapi tak sampai beberapa langkah aku berlari masuk ke dapur kembali.

Dang!

Aku menerajang kerusi yang aku duduk tadi masuk ke meja.

Setelah itu aku berpusing keluar dan menjelingnya tajam bak buluh perindu cerita Z.Ramlee.

Eh kerusi mama! Nasib baik mama tak ada 😂 mama ampun')

Adam yang terpinga, ada aku kesah?

Ey tak minat lah aku pagi-pagi bangun nak breakfast, orang ganggu.

Dahlah flag merah, baru nak Subuh tadi terasa 'hujan'.

Sakit pinggang!

Sakit kepala!

Sakit hati!

--
"Darling you~" aku memejamkan mata. Suara Taeyang yang mengulit dan mengubat hati aku yang rekah aku kuatkan lagi volumenya.

"Darling-"

"Weh-"

Katil berasa bergerak dan terasa 'telung' di tepi.

Aku kaku.

Dahi aku terasa diusap sehingga ke rambut belakang.

Aku menge'uh' tanda menyampah.

Kening aku kerutkan. Haha dari dapur pagi tadi aku berkerut, tak kendur-kendur.

Hidung aku terasa dicucuk dengan bauan-

"Zara- makan."

Itu!

"Mama keluar, mee dah habis so aku masak Maggie tomyam. Kau nak?" Suaranya perlahan di telinga aku.

Aku menggeleng perlahan tanpa membunyikan suara.

"Makanlah, dah pukul 12. Bangun makan." Bahu aku digoncang.

"Emboh, paham op?" Aku bangun dan duduk dalam posisi 'duduk'. K duduk 😂.

Aku berpaling ke arahnya. Memandang dia yang memang 'batu' dan keyes. Eh keras. Keras- maksud aku, mukanya. Yang kureng senyuman waima sinister.

"Makan- kejap lagi balik Kedah. Taknak makan buang ja-" Adam bingkas bangun, wuh macam flash menghilang tapi matanya aku sempat tangkap.

Dia jeling kita! 😳

Hum- sudah, aku ke dia yang merajuk ni?

"Nak sakarstik lagi, kau baling mangkuk tu sampai pecah. Nanti aku lap-" aku mengangkat muka mencari suara itu lagi.

Adam menunduk membuka drawernya. Bagasi yang sudah diambil di atas almari dibuka.

Aku hanya memandang gerak gerinya, diam. Sesudah dia menyimpan segala- apa yang, telah aku lakukan kau masih-

Okay-okay.

Aku pandang dia sampailah dia siap kemas dan pandang aku balik. Aku? Apa lagi, stone lah. As well!

'Makan' matanya turun memandang mangkuk maggie yang masih berasap tapi kurang dari tadi dan aku, silih berganti.

"Ya, makan ni-"

Aku berkata perlahan.

Surrender? Tak ah. Aku lapar. Siyes. Ni aku makan ni

--

slay, bab nonsense ni okay. Another chap i post, inshaaAllah 💞

4 | Kahwin PT3 ✔Where stories live. Discover now