23

3.3K 148 6
                                    

"Aduh kenyangnya-" aku mengatup mata dalam dan sedalam dalam yang mungkin. Posisi tidur aku tukar dari melentang ke mengiring.

Ya ampun, jangan kata aku belum mimpi!

😭 aku nak nangis. Aku baru nak terlelap tho ada makeluk datang.

"Ele tidur konon." Rambut yang bertebiaran di tengkuk aku diusik. Tanpa persediaan yang teguh, kepala aku sudah melekat dibahu. Tahukan apa jadi?

Aku geli.

Aku membuka mata sipi, melihat lampu meja diarah lain. Terlentang macam aku kes aku pun terlentang mengiring.

"Senyap je ni. Kau memang tidur betul ke apa?" soalnya. Mata aku berkedip, masih stoned dan tidak bercakap. Percaya atau tidak tadi lepas aku mengiring aku terus tahan nafas, takut punya pasal😹.

Kemudian, lama aku membatu. Adam turut senyap, aku fikir Adam sudah tidur tapi kemelesetan ekonomi dalam pemikiran aku merundum jatuh bila katil bergoyang. (minggu ejem jadi eko kait hm)

Oh dayem.

Belakang aku terasa panas. Rambut aku sekali lagi jadi mangsa. Oh janganla! dia main tarik-tarik rambut pula.

Boleh ke sekarang aku nak bingkas bangun dan lari pecut keluar bilik?

Nampak obvious sangat tak?

"tidur ke malu ni?" Aku menutup mata kembali. Membutakan mata, memekakkan telinga, membisukan-

Lalalala tak dengar.

" mana tahu kan malu-malu kes semalam. tu yang action tidur tak menjadi ni " Rambut aku disebak ke belakang oleh tangannya.

Tangan aku sudah sejuk biarpun sudah lama digenggam di bawah baju. Haha aku kepal dan letak dekat perut. Perut aku panas. Gugup menghiasi hari aku lagi sekali bila dua batang jari menari-nari di atas lengan aku.

Tak lama dua jari tu kekal terus diganti dengan lima jari kemudiannya, sebelum sebelah tangan diletak diatas perut aku perlahan.

Aduh! Dia nak apa ni?

" Semalamkan ada sorang tu confess dekat aku-"  bisiknya perlahan. Elemek main bisik-bisik mendayu kasih nan sepi pula tepi telinga. Ingat aku tak suka ke hah?

Eh

" Dialog dia ceni ah 'siapa kata tak sayang? kita sayang awak la!' dia cakap macam tu. Haha comel je. Tapi tula- "

Tapi?















Ehkejep beng kejep. " Mana ada saya tambah yang 'kita sayang awal la' semalam. Mana ada!"
bantah aku. Tubuh sudah aku pusing ke arahnya pantas, tangannya juga sudah terlempar (?) jauh dari lengan aku tadi.

Ini tidak bisya! aku harus pertahankan hak aku. Ini fitnoh!

Mana boleh jadi ni. Kenapa dia nak ungkit pasal semalam? Kenapaaaa?

Perlu ke? Ya ampun! aku takdelah maksud sampai macam tu sekali yang 'mana ada tak sayang' eh. ' siapa kata tak sayang' la.

Ha yang itu, aku takdelah cakap yang sampai maksud category confessss adui Adam Jaiho ni kan. Malu la aku!

Tahu semalam? Aku ada bukti ni.

flashbackies.

" siapa kata tak sayang? "
aku memandangnya tanpa riak, menunggu reaksinya. Hue mulut ini dirrhaka sungguh. Bidas tanpa sengaja bung!

4 | Kahwin PT3 ✔Where stories live. Discover now