24

5.7K 257 31
                                    

Aku memandangnya dalam. Seketika mata aku bergerak ke kiri ke kanan tapi tak obvious sangat nampak macam aku terdesak cari jawapan untuk soalannya nanti. Dia ni mana boleh baca, ada saja perangai baru dia keluar.

Aku mengulum tersenyum seketika sebelum mata aku bertaut dengannya semula.

" Senyap je ni. Kau suka aku ke tak? "

Dia mengerutkan dahi.

" Sekarang siapa lelaki siapa perempuan? Siapa kena confess siapa? Siapa perigi siapa timba? "  DUSH! Aku terdiam. Kenapa rasa pedih pula hati ni, dia shoot aku ke apani?

Zara mengangkat kening sambil riak wajahnya kosong.

Aku menghembus nafas perlahan. Dia ni serius tak senang nak makan hasutan orang. Dia 'keras'. Aku suka watak dia ni.

1 Mark up!

Tapi-

" Rileks la jangan gelabah. Saya gurau je. " Dia menekup mulutnya sebelum gelak sakauuuu.

Eh dia ni.

" HAHHAHAHAHAH-" Rambutnya yang terjatuh dari sanggul tinggi tadi aku tarik perlahan.

" Aduh! HAHHAHAH- apa la awak ni tak sweet langsung. Serius! "

Aku memandangnya kosong. Muka aku tak beriak kencang seperti muka Zara yang berdekah bagai nak pecah perut.

Dia ni-

" Okay okay sorry. " Tangannya menyentuh aku. Namun maafla ini hati soal jiwa raga hanya sekali seumur hidup meluncur dari bibir.

Tangan aku ditarik kasar sebelum memusingkan badan ke arah lain.

Pujuk kau kalau boleh!

" HAHAHALAMAK MERAJUK KE APANI? "

wtfun dia masih berdekah?  Kau tunggu la nanti.

--

" Tu la tanya lagi soalan macam tu. " Aku mengajukan pinggan yang kotor kepada Aina.

" Eh bukan salah aku eh? Dia yang mula dulu. Tanya suka-suka. Kau rasa? Kau pun tahu kan aku ni macam mana? " Pinggan yang sudah bersabun aku bilas dengan air sebelum meletakkan di tepi sink.

" Haah, tahu sangat. Weirdo. Tu kan spesies kau? "

Aku berhenti basuh pinggan. Memandangnya yang mempamerkan muka tidak bersalah.

" Apa? " soalnya.

" Takde pape Aina takde pape-" smh.

Aina menjulingkan matanya ke atas sebelum membasuh tangan di paip yang aku guna ni.

" Eh sabarla! ikan paus ni-"

" Kejap kejap! Aku nak basuh tangan. Mata aku gatal ni. Teeeeeeeepi la sikit. "

Benda normal, bila adik beradik kau bincang benda serius tahap bumi nak bergoncang pun atlast kau akan gaduh. Even benda kecik.

Dan Alhamdulillah kita NORMAL Na kita normal.

Aku turut membasuh tangan bila  pinggan yang aku bilas itu yang terakhir.

Sudah! ibu payment kami manaaaaaa?

" Kejap Na. Aduh asyik gerak je kau ni. " Tangan aku yang basah, aku gumpal dekat baju Aina. Lap.

" Ha kau pun jangan gerak. " Pesannya tertib.

Dan kami masing-masing mengelap tangan hingga kering di 'kain lap tangan' khas.

" Eh kedut baju aku woi Zara! " Tempiknya keras bila aku laju menghayunkan langkah ke hadapan meninggalkannya. Kah! 1-0.

4 | Kahwin PT3 ✔Where stories live. Discover now