Ik loop de kamer in gevolgd door Akira en Isamu. Het is een grote kamer. Heel groot. Met een hemelbed. 'Meen je dit' vraag ik zacht.
Akira knikt, 'ja. Alle kamers zien er ongeveer zo uit.'
Ik knik en kijk ze aan. 'Dus ik kan tegen een beet van een vampier?'
'Ja, als je wordt gebeten zul je niet doodgaan maar transformeren.'
'Dus als jij mij nu zou bijten zou ik ook een vampier worden.'
'Ja, dan raak je voor drie dagen bewusteloos en daarna ben je een vampier.'
'En wat is er nog meer gezegd in die voorspelling?'
'Pff, dat weet ik niet precies meer. Maar dat kun je opzoeken in de bibliotheek. Maar nu blijven we hier. Als Kana erachter komt dat jij nog steeds leeft heb je problemen.'
'Waarom wil hij mij zo graag?'
'Je bent mooi' zegt Isamu 'en je ruikt lekker.'
'Right' zeg ik 'en de geur is belangrijk?'
'Nou kijk' zegt Akira 'het gaat niet echt om je lichaamsgeur maar wij ruiken mensen hun bloed. Als dat lekker ruikt kun je ons amper stoppen tot drinken.'
Ik knik langzaam, 'maar ik bloed nu niet.'
'Zodra het uit je lichaam is dan krijg je pas problemen. Dus zorg er gewoon voor dat je geen reden hebt tot bloedden.'
Ik knik, 'en als het weer De periode is?'
'Dat is niet erg. Dat ruikt anders. Dat ruikt minder lekker.'
Ik knik, 'oké.'
'Je hebt nog andere vragen' zegt Isamu.
Ik kijk hem aan, 'hoe weet je dat?'
'We kunnen je gedachten lezen.'
'Kan je dat stop zetten?'
'Ja, je kan ons uitblokken.'
'Hoe?'
Akira wil iets zeggen maar er word geklopt. 'binnen' zegt Akira.
Er komt een dienstmeisje binnen. 'Sire' zegt ze 'uw vader wil dat u en uw vriend en dat meisje uzelf gaan omkleden. Het diner begint zo.'
'Dan heeft ze kleding nodig.'
Het meisje kijkt mij aan, 'wat is je maat?'
'Voor wat?'
'Een jurk.'
'Vierenveertig.'
Ze knikt, 'dan ga ik een jurk halen.'
Ze loopt weg. Akira kijkt Isamu aan, 'ik ga me omkleden. Blijf jij alsjeblieft bij Kumiko voordat Kana achter haar aankomt.'
Isamu knikt. Akira knikt kort en kijkt mij aan, 'Isamu zal je echt niks doen.'
Ik knik. Hij gaat weg. Ik kijk Isamu aan, 'en Kana is de oudste prins?'
Hij knikt, 'helaas wel. Akira is zijn jaar jongere broertje.'
'En jij bent zijn beste vriend?'
'Al vanaf zijn geboorte. Ik ben een dag ouder.'
Ik knik. Het dientsmeisje komt de kamer weer in. Ze heeft een zwarte jurk in haar handen. 'Hier is je jurk.'
'Dank je' zeg ik.
'zal ik je helpen?'
'Graag. Ben nogal onhandig.'
Ze glimlacht, 'dan help ik.'
Ik kijk Isamu aan. 'Ik wacht buiten' zegt hij.
Ik knik. Hij loopt de kamer uit. Het dienstmeisje helpt me omkleden en daarna doet ze mijn haar en make-up. Ze doet een beetje eyeliner op en mascara. Mijn haar doet ze in een vlecht.
'Zo' zegt ze 'klaar.'
'Dank je' zeg ik 'het is zo mooi.'
Ze glimlacht, 'mag Isamu binnen komen?'
'Natuurlijk' zeg ik.
Ik sta op en we lopen naar de deur. Ze opent de deur. Maar Isamu is niet buiten Akira staat tegen de muur tegenover de deur geleund. 'Wauw' zegt hij 'mag ik zeggen dat je er geweldig uitziet.'
Ik bloos en sla mijn ogen neer. 'Dank je Rosa' zegt Akira 'dan gaan we nu naar de eetzaal. Ga je mee?'
Ik knik en loop achter hem aan naar een eetzaal. Keshin is er al. 'Je ziet er goed uit' zegt hij.
Ik glimlach, 'dank u.'
De deur gaat weer open en Isamu komt binnenlopen. 'Wauw' zegt hij.
'Gaat dit over mij?'
Akira gniffelt. Dan gaat de deur weer open. Kana komt binnenlopen. Zodra hij mij ziet snuift hij. 'Vader' zegt hij 'wat doet ZIJ hier?'
JE LEEST
vampire's prey
VampireDe prins staat op en loopt naar me toe. Ik wil weglopen maar de twee andere pakken mijn armen beet. De prins staat nu voor me. Zijn rode ogen kijken mijn blauwe ogen doordringend aan. Hij grijnst waardoor ik zijn scherpe, puntige hoektanden zie. Mij...