Drie maanden later...
Akira heeft een aanval gedaan en dus houd Kana me langer vast. Dat is zijn straf. Mijn buik is een beetje gegroeid. Ik draag wijde kleding en ben heel moe. Ik wil terug naar huis. Naar het paleis. Naar Akira, mijn grootouders en de rest. Kana sluit me gewoon de hele dag op in mijn kamer. Ik mag niet meer jagen van hem. Taro, Yoshiro en Kana halen nu bloed voor me. Kana heeft me één keer geprobeerd mensenbloed te geven maar dat merkte ik al bij één slokje. Ik gooide het in zijn gezicht. Hij werd gek. Kana kan zijn wil voor bloed niet bedwingen. Yoshiro en Taro moesten hem vastbinden en toen het bloed van zijn gezicht afhalen. Ik lach dubbel van het lachen. Zijn eigen verdiende loon. Dat geintje leverde me nog een maand in mijn kamer op. Akira weet ondertussen niet meer waar hij moet zoeken schreef hij in een brief aan mij. Ik mag brieven schrijven naar hem. Maar Kana leest ze na. Hij wil zeker weten dat Akira er niet achter komt waar ik ben. En toch heb ik een boodschap kunnen achterlaten. Hoe? Ik maakte soms een letter groter dan de andere. Dan zei ik dat ik een fout had gemaakt en heb probeerde te verbeteren. En Kana geloofde me ook nog. wat een sukkel.
Nu zit ik weer op bed. Ik maak me zorgen om de baby. Ik weet niet hoe een zwangerschap moet verlopen bij een vamp. Maar ik wil het niet aan Kana vragen. Die zal me dan waarschijnlijk voorliegen na wat ik hem geflikt heb. Er wordt geklopt. 'Binnen' zeg ik met een zucht.
Kana komt binnen, 'mijn broertje heeft weer een brief voor je.'
Ik steek mijn hand uit. Hij geeft me de brief. 'Ik zie je vanavond wel weer.'
Hij loopt weg. Ik open de envelop en begin met lezen. "Lieve Kumiko, ik wil je graag iets melden. Ik heb je boodschap gekregen. Ik zal op de dag dat je de brief krijg aanvallen. Ik kom je bevrijden. Houd moed. Alsjeblieft. Ik kom eraan en zal je bevrijden van mijn vreselijke broer. Als je bij Kana bent dan wil ik dat je je verstopt zodra je geluid hoort. Als je niet bij Kana bent en je hoort geluid zoek een veilige plek op. op het bed of zo maar zorg dat je uit de buurt van de deur bent. Alsjeblieft. Ik wil niet dat je gewond raakt. Ik kom je halen. Tot snel mijn lieve Kumiko."
Akira weet waar we zijn! Hij komt hierheen! Op dat moment hoor ik gerommel en wordt de deur opengetrapt. Ik kijk naar de deuropening. Kenshin, Akira en Isamu staan in de deuropening. Akira sprint op me af en omhelst me. 'Ik laat je nooit meer alleen' zegt hij zacht 'Kum.'
JE LEEST
vampire's prey
WampiryDe prins staat op en loopt naar me toe. Ik wil weglopen maar de twee andere pakken mijn armen beet. De prins staat nu voor me. Zijn rode ogen kijken mijn blauwe ogen doordringend aan. Hij grijnst waardoor ik zijn scherpe, puntige hoektanden zie. Mij...