()(37)()

1.1K 57 0
                                    

Een maand later...

Over een week trouwen we. We hebben alles al geregelden ik heb al een jurk. Mijn grootmoeder, grootvader, Kenshin en Kiyoko hebben helpen uitzoeken. Vandaag gaan we het de media vertellen. Niemand, behalve dan mijn grootouders, Akira's familie en Natana, weet dat we gaan trouwen. Zo weinig mogelijk mensen mogen mijn hand zien. En vandaag zal Kenshin het vertellen. Als ik wakker word is Akira weg. Ik ga rechtop zitten en kijk om me heen. Waar is hij heen? De deur naar de badkamer gaat open en Akira komt binnen. Hij glimlacht, 'goedemorgen Kum.'

'Goedemorgen' zeg ik 'was je al lang wakker?'

'Een tijdje.'

'Dus vandaag de aankondiging.'

'Jup. Zenuwachtig?'

'een beetje. Jij?'

'Valt mee' zegt hij terwijl hij naast me komt liggen. Ik kus hem en zeg: 'volgens mij ben jij nooit zenuwachtig.'

'Nee eigenlijk niet' zegt hij grijzend.

Ik laat me op hem vallen. 'Ah' puft hij. 

Ik gniffel en kijk hem aan, 'stel je niet aan.'

Hij trekt me op zich en kust me. 'En waar gaan we het vertellen' vraag ik.

'Troonzaal' zegt hij, 'en wij zeggen niks. Mijn vader doet dat.'

Ik knik en kus hem. 'Mooi' zeg ik 'en dan mogen we een week niks doen buiten het kasteel. Of wel?'

'We kunnen wachters meenemen die ze op afstand houden.'

Ik knik, 'goed idee.'

Hij tilt me op en staat zelf ook op. 'Laten we maar aan gaan kleden.'

Ik draai me om en loop naar de kast. Akira loopt achter me aan en ik voel hoe hij mijn trui pakt en die uittrekt. 'Serieus' vraag ik.

'Wat' vraagt Akira 'ik help je alleen maar.'

Ik zucht en hij geef een kus op De plek. Ik bijt op mijn lip, 'Akir. Kap daar eens mee.'

Hij pakt een rode, A-lijn jurk uit de kast en zegt: 'doe deze maar aan.'

'Goed' zeg ik.

Ik kleed me snel om. Hij doet nette kleding aan. Daarna lopen we naar beneden. Kenshin is in de troonzaal. Isamu en de raadsleden ook. 'Sire' zeggen de raadsleden.

Ze buigen. 'Goedenmorgen' zegt Akira met een glimlach.

'Net op tijd Akira' zegt Kenshin 'ze zullen hier zo zijn. Dus Akira kom zitten.'

Akira gaat op zijn troon zitten. Ik ga bij de rugleuning staan en leg mijn hand op zijn schouder. Hij kijkt me aan en glimlacht. Isamu komt naar ons toelopen. 'Dus weer uitgeslapen' vraagt hij.

Akira rolt met zijn ogen, 'gelukkig ben je niet zo nieuwsgierig dat je al om vijf uur bij ons komt kijken.'

Isamu grinnikt. Er komt een wachter binnen. 'Sire' zegt hij 'iedereen is er.'

'Breng ze maar hier' zegt Kenshin met een knik.

De wachter loopt weg en komt terug met de menigte achter zich aan van de eerste keer. Ze kijken van mij naar Akira naar Kensin. Ze buigen, 'Sire.'

Kenshin staat op, 'goed. De reden waarom jullie hier zijn is, denk ik, de reden waarop jullie zo lang op hebben gewacht. Kroonprins Akira en uitverkorene Kumiko zullen volgende week trouwen.'










vampire's preyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu