()(32)()

1.2K 62 0
                                    

een maand later...

Akira en ik zijn met rust gelaten. Isamu anders niet. Hij kon zich amper vertonen in het bos. En dat vond hij vervelend. En wij ook. Ze wilden alleen met hem praten omdat ze wilde weten of Akira me al een huwelijksaanzoek heeft gedaan. Akira heeft me gezegd te wachten tot het wat rustiger is in de media. Het blijkt namelijk dat de vampieren ook een media hebben. Ze hebben kranten, roddelbladen en tv. Zelfs tv. De avond van 4 januari was het groot in het nieuws dat Akira en ik een relatie hebben. Ik wilde meer weten maar Kenshin vond het niet goed. Hij zei dat het alleen maar geroddel was. En ze vertelden leugens. Heel veel leugens! Ik zit nu met Akira op zijn kamer. De afgelopen week hebben we besloten dat ik bij hem slaap. Isamu komt 's ochtends altijd heel vroeg omdat hij wil weten hoe we liggen als we wakker worden. Ik lig met mijn hoofd op Akira's borst. Ik zucht. 'Wat zit je dwars' vraagt hij.

'Vandaag is de maand om.'

'Dat weet ik' zegt hij.

'En wat gaan we doen?'

'We zijn van plan om een soort van interview te houden. Jij, ik en mijn vader met de media. Maar alleen als jij dat ook wil.'

Ik kijk hem aan, 'dat is goed.'

Hij glimlacht, 'dan zal ik het tegen mijn vader zeggen.'

Er wordt geklopt. 'Binnen' zegt Akira terwijl hij rechtop gaat zitten en mijn hoofd weer op het kussen valt.

Kenshin komt binnen, 'Akira. De media is er. Ze willen nu een interview.'

Akira kijkt mij aan, 'Kum?'

Ik haal mijn schouders op, 'hoe eerder hoe beter.'

Hij knikt, 'inderdaad.'

'Goed' zegt Kenshin 'ik zal het zeggen. Zie ik jullie dan zo in de zitkamer?'

We knikken en staan op. We kleden ons razendsnel aan. We lopen naar de zitkamer. Kenshin wacht daar met een vrouw. Ze is dik opgemaakt heel tenger en heeft een mantelpak aan. Ze buigt, 'Sire.'

'Komt u binnen' zegt Akira.

We lopen naar binnen. Akira en ik gaan op de bank zitten. Kenshin gaat in de stoel zitten en de vrouw gaat in de eenzame stoel zitten. Ze glimlacht, 'prins Akira. Hoe lang hebben u en miss Kumiko nu een relatie?'

'Dat weet ik niet' zegt Akira.

'En hoe lang kent u haar nu al?'

'Sinds twintig december afgelopen jaar.'

'Dus u weet wel de datum toen u haar ontmoete en niet de datum van de start van uw relatie?'

'Dat klopt, en dat komt omdat de datum van de dag dat zij hier kwam in het boek is beschreven. Het boek wat gaat over de uitverkorene om precies te zijn.'

'Het spijt me prins' zegt ze.

Akira knikt kort. Ze kijkt mij aan, 'miss Kumiko. Hoe bent u hier gekomen?'

'Ehm... mijn voormalige vrienden haalden me over om te gaan wandelen in het bos in de nacht. Normaal gesproken zou ik dat nooit doen maar ze zeiden dat er niks kon gebeuren. Ik verdwaalde en...'

'Voormalig hoofdjager Taro' zegt Akira 'merkte haar op.'

'Dat klopt' zeg ik 'hij ving me en nam me mee naar voormalig kroonprins Kana.'

'Ik neem aan dat voormalig kroonprins Kana u zag als een prooi.'

'Geen commentaar' zegt Kenshin.

De vrouw kijkt hem aan en glimlacht, 'natuurlijk Sire. Het spijt me.'

'Heeft u nog meer vragen voor ons' vraagt Akira.

'Ja' zegt ze 'gaat u haar snel een huwelijksaanzoek doen?'

'Weet ik nog niet' zegt Akira 'dat zult u dan wel horen.'

Ze glimlacht, 'dan heb ik verder geen vragen meer.'

Kenshin staat op net als Akira. Dus sta ik ook op. Ze staat ook op en buigt. De hele dag lang worden er vragen gesteld. Zoals hoe lang hebben jullie een relatie? Hoe denken jullie over trouwen? En een gezin stichten? Akira en Kenshin geven op de meeste vragen als antwoord geen commentaar. Ik weet eigenlijk niet waarom maar dat maakt niet uit. 's Avonds als iedereen zijn vragen heeft kunnen stellen gaan Akira en ik vroeg slapen. Wat een dag!




vampire's preyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu