Een week gaat voorbij. Akira en ik slapen dan wel apart maar zijn nog steeds een heel verliefd. Soms zegt Isamu iets gemeens dat gaat Akira snel tegen. Bij nieuwjaar kust Akira me precies om middernacht. Ik word, 4 januari, wakker door geklop. 'Binnen' zeg ik slaperig. Akira komt binnen en sluit snel de deur achter zich. 'We hebben problemen Kum' zegt hij.
'Hoezo' vraag ik terwijl ik rechtop ga zitten.
'Kijk naar buiten' zegt hij 'door een kiertje.'
Ik loop naar het raam en kijk door het raam. Beneden staan heel veel mensen. Ik kijk Akira aan, 'wat doen zij hier?'
'Mijn vader heeft bekend gemaakt dat ik koning zal worden in plaats van Kana en toen heeft Kana geroepen dat wij een relatie hebben.'
'Demn' sis ik, 'en nu?'
'Ze willen je zien.'
'Nu?'
'Het liefste wel.'
Ik zucht, 'en wat wil jij?'
'Ze zullen niet weggaan tot ze ons gezien hebben. Samen.'
Ik loop naar mijn kast, 'en waarom willen ze ons zien?'
'ze verwachten dat ik jou binnen een paar dagen een huwelijksaanzoek doe en met je trouw binnen een maand.'
'En wat denk jij daarvan?'
'Ik... niet zo snel maar... ik wil je wel... ik wil jou... ik wil jou graag als mijn vrouw.'
Ik glimlach, 'en ik zou jou heel graag als mijn man willen Akir.'
Hij glimlacht en loopt naar me toe. 'Laten we dan maar naar beneden gaan. Anders zullen ze nooit weggaan.'
Ik knik en kleed me snel om. Ik doe een wit topje aan en blauw vest en natuurlijk jeans. Hij pakt mijn hand en neemt me mee naar beneden. We lopen naar de tuin. Kenshin staat samen met wat wachters, Isamu en nog wat raadsleden bij de achterdeur. 'Niet mijn schuld' zegt Isamu.
'Dat weet ik' zeg ik 'het is Kana's schuld.'
Kenshin knikt, 'ja. Laten we maar gaan.'
Twee wachters openen de deur en Kenshin loopt voorop naar buiten. Akira en ik lopen hand in hand. De menigte wordt stil. We gaan rechts staan van Kenshin. Alle ogen zijn op mij gericht. Akira knijpt even in mijn hand. Ik kijk hem aan. Hij glimlacht. Ik glimlach even kort terug. Isamu komt ook naast ons staan. De raadsleden gaan aan de andere kant van Kenshin staan. Kenshin schraapt zijn keel. Iedereen kijkt naar hem. Ze buigen. 'Goed' zegt Kenshin 'zoals mijn oudste zoon heeft gezegd heeft mijn tweede zoon, kroonprins Akira, een relatie met de uitverkorene, Kumiko'
Ze kijken naar ons. Ik zet een muizenstapje naar achter. 'Nu dit bekent is' zegt Kenshin 'vraag ik jullie om ze met rust te laten. Kumiko heeft veel te voorduren gehad.'
'Wat Sire' vroeg een man.
Kenshin kijkt naar mij. Ik schud mijn hoofd langzaam. 'Dat zult u haar moeten vragen' zegt hij 'later. Maar ik wil dat iedereen hen een maand met rust laat. Is dat duidelijk?'
'Ja Sire' zegt de menigte.
'Goed' zegt Kenshin 'fijn. Dan vraag ik jullie nu beleefd om weg te gaan.'
Ze buigen. We lopen naar binnen. 'Oké' zeg ik 'ze laten ons dus een maand met rust. En dan begint het weer overnieuw?'
'Nee' zegt Akira 'we zullen er iets op bedenken. En tot die tijd zijn wij gewoon voorzichtig met ons laten zien.'
JE LEEST
vampire's prey
WampiryDe prins staat op en loopt naar me toe. Ik wil weglopen maar de twee andere pakken mijn armen beet. De prins staat nu voor me. Zijn rode ogen kijken mijn blauwe ogen doordringend aan. Hij grijnst waardoor ik zijn scherpe, puntige hoektanden zie. Mij...