Akira
Ik haal mijn tanden snel weer uit haar nek. Als ik te lang bijt zal ik gaan drinken en zal ze alsnog sterven. Mijn vader heeft Kana bij zijn keel gepakt en hem tegen de muur geduwd. 'Ik had nee gezegd' roept hij.
Kana probeert los te komen. Mijn vader laat hem op de grond vallen. Kana springt op, 'en nu dronk ik haar bloed.'
'Wat fout was' roep ik 'ze kan sterven.'
'Nee' roept mijn vader 'neem haar mee.'
Ik til Kumiko op in bruidsstijl en draag haar achter mijn vader aan naar de ziekenhuis kamer. Soms gebruikten we die. Als een van ons heel erg gewond was. 'Leg haar neer' beveelt mijn vader.
Ik leg haar op het bed en mijn vader zoekt naar iets. Opeens houd hij een spuit omhoog. 'Wat gaat u doen' vraag ik.
'Jij moet haar bloed geven.'
'Waarom?'
'Dan veranderd ze in een vampier. We kunnen niet anders.'
Ik knik. Mijn vader laat me zitten en bind een stuk stof om mijn arm net boven de holte van mijn elleboog heen. Hij neemt bij mij bloed af en brengt dat in bij Kumiko. 'Drie dagen afwachten' zegt mijn vader.
We brengen Kumiko naar haar kamer en ik leg haar op bed. Ik sluit de gordijnen en blijf nog even bij haar. Het kan niet zijn dat Kana haar heeft gebeten! Op de derde dag ben ik de hele tijd bij haar. Isamu en ik waren de afgelopen dagen ook veel bij haar. Iedere dag neemt haar temperatuur af en word haar huid bleker. Langzaam maar zeker wordt ze dus een vamp.
Kumiko
De afgelopen dagen werd de kamer warmer en warmer. Ik lag op een bed in een grote witte kamer. Ik wist niet waar ik was maar er was hier niemand. Het leek alsof ik droomde. Ergens ver weg hoorde ik stemmen. En af en toe een koude hand die de mijne vast pakte. Maar nu keek ik wel door mijn echte ogen. Ik lag in mijn kamer. Ik ging rechtop zitten en voelde een paar handen die me vast pakte. Het waren geen koude handen. Dus misschien was ik weg bij de vampiers. Weg bij Kana! En Taro! De bloedzuigers! Ik keek opzij en keek in de ogen van Akira. Wacht schiet er door me heen. Hij is een vampier en hij is niet koud. Ik trek me geschrokken los en kijk naar mijn lichaam. Was mijn huid nou bleker?! 'B-b-ben ik... e-e-een vamp?'
Akira knikt, 'ja.'
Ik rol uit bed en roep: 'waarom ben je dan hier?! Ik kan je doden!'
'Nee, je... we hebben de voorspeller gevonden.'
Ik hoor iets achter me en draai me om. Kenshin, Isamu en een oudere vrouw komen binnen. Ze gaat met haar ogen over mij heen. 'Dus dit is de uitverkorene' zegt ze.
'Ja' zegt Kenshin 'hoe gaat het Kumiko?'
'Weet ik niet' zeg ik.
'Want' vraagt Isamu.
'Ik zou niet weten hoe een vampier zich hoort te voelen.'
'Niet anders dan een mens' zegt de vrouw.
Ik zucht en ga op het bed zitten en ga met mijn hand naar de beet. 'Waar is Kana' vraag ik.
'Zijn kamer' zegt Kenshin 'Taro zit in de cel.'
Ik kijk hem aan, 'hoe wist u dat?'
'Wat' vraagt hij.
'U was in de kamer toen Kana mij beet.'
'Akira haalde me.'
'Wat gebeurde er toen? Ik hoorde het vaag maar...'
'Ik beet je' zegt Akira 'je kon dood gaan aan bloedverlies. Maar met het gif zal je bloed zich vermeerderen.'
Ik knik en zucht: 'en toen viel ik weg.'
'Ja' zei Kenshin 'maar nu moet je gaan jagen.'
Ik kijk hem aan, 'waarom?'
JE LEEST
vampire's prey
VampireDe prins staat op en loopt naar me toe. Ik wil weglopen maar de twee andere pakken mijn armen beet. De prins staat nu voor me. Zijn rode ogen kijken mijn blauwe ogen doordringend aan. Hij grijnst waardoor ik zijn scherpe, puntige hoektanden zie. Mij...