Karanlıkla konuşan birisini düşünün.Tek dostu karanlık olmuş bir adam.İnsanların sahte yüzlerinden bıkmış birisi.Sadece karanlıkta yaktığı sigaranın kızıl rengi görünen birisi düşünün.Onunla sohbet etmek istermiydiniz.Eğer cevabınız evet ise yaklaşın.Her yer karanlık lütfen biraz yaklaşın ve oturun.Sigara içmemde sakınca yok değil mi?Beynimi ara sıra uyuşturmam gerekiyor.Sonuç olarak diğer insanlar gibi sorunlarım çözülebilecek nitelikte olsaydım bugün bu karanlıkta oturmuş , yalnız başıma kendimi bitirmezdim.
"İsminiz nedir?" dediniz.Duymuyorum sanmayın.İsmim Bay Siyah.Ben bu ismi kullanmayı terih ediyorum.Çünkü herşey hayatımdaki bütün güzellikler bu renkle kaplanalı uzun yıllar oldu.Hayat genç yaşta yüz hatlarımı germeye başladı benim.Dert yakınmayı pek sevmem ama söylemeden geçemeyeceğim.Dertlerin ve hüznün biriktiği yıllardan kurtulmanın yollarındanda bahsetmiyeceğim size.Çünkü bunların yolunu bilseyim inanın kendim uygulardım.
Herneyse aklınızda şu sorunun varlığının olduğundan eminim.Sen neden bu hale geldin.Size kısaca kaderin ne demek olduğundan bahsetmek istiyorum.Kader aslında bizim elimize verilmiş bir oyuncaktır.Kaderimizi kendimiz yazarız.Herşeyi yapmak bizim elimizdedir.Yaradan bize gelecekte olacakları biliyor.Ama irademizi bize o verdi.Olaylardaki tutumlarımız irademizle doğru orantılıdır.
Örneğin şimdi elinize her hangi bir nesne alın.Ne olursa.Ve kaldırıp yerine tekrar bırakın.İşte bunu bir örnektir.Yaradan bizim bu nesneyi hareket ettireceğimizi önceden biliyordu.Ama bize onu istediğimiz şekilde hareket ettirme iradesini ve gücünü vermiş.Anladığınızı biliyorum.
Benim bu hale gelmemde kendi iradem çok büyük rol oynamıştır.Çünkü hatalar yaptım ve bu hataları telafi etmem gerekirken ben daha beter batırdım.Ama bazı şeylerin kesinlikle olması gerekir.Bunlar için elimizden birşey gelmez.Ne yapabiliriz diye düşünmek gerekir ama bazen düşünmesek beynimiz ve ruhsal sağlığımız için daha hayırlı olur diye düşünüyorum.
Sakin biri gibi görünüyorum.Biliyorum.Ama önceleri hiçte sakin değildim.Bir durum karşısında ik önce eylemi gerçekleştirir daha sonra ise düşünürdüm.Tam tersini yapmam gerektiğini anlamam zor olmadı ama yinede bunu gerçekleştirmek zor oldu.
Bu özelliği kendime katmaya çalışırken bir çok sevdiğimi kaybetmem gerekti.Sorunun ne olduğunu sorduğumda onların tek bahanesi üzmem oldu.Onları üzdüğüm için benden uzaklaşıp gittiklerini söylediler.Şimdilerde komik geliyor bana.Şuanki fizyolojik bilgi ve birikime sahip olsam çoğu şeyi yaşamazdım diyorum kendime.Hah işte bak bu kader.Kendi irademiz dışında gelişen ve kendi irademizin bize oynadığı oyunların toplamı kader olarak çıkıyor karşımıza.Yaradan biliyor sadece ne yapacağımızı.
Karanlık çok rahatsız etmiyor artık.Uzun zaman oldu bu şekilde yaşayalı.Karanlıktan korkmak artık saçma geliyor bana.Onunla dost olmayı denedim ve onun ne kadar derin olduğunu keşfettim.Onun da içinde renkler olduğunu farkettim.Tüm renlerin birleşimini düşünün.O kadar derin işte karanlık.
En çok olmasını istediğimiz şeylerin hayalini kurarız öyle değil mi?Hayallerimizi değişik şekillerde tartarız ve olması için dualar ederiz.Hayallerimizi alevlendiren şey karanlıktır işte.Bunun nasıl olduğunu sormadan hemen sşze açıklayayım.Karanlık yalnızlıktır aslında.Karanlık siz kadar derin ve büyüktür.Karanlığın ne kadar içindeyseniz hayallerinizinde bir o kadar içindesinizdir.Bunu biliyor olmam geçmişte bunu yapabilmiş olmam demek değil ama.Beceremediğim çoğu şeyden biride buydu.Aslında bakarsanız akademik açıdan başarılı biri oldum hep.Dersler yani sıkıcı şeyler.Ama psikolojimi kontrol altında tutmakta bir o kadar beceriksiz ve azimsizdim.Şizofren insanların kurduğu hayalleri beni hep cezbetmiştir.Gittiğim psikologlar bende de aynı sorunun olduğunu söylediler.Ama ben öyle düşünmüyorum.Çünkü bunun farkında olmam bunun bir sorundan daha çok bir farkındalık olduğunu kanıtlıyordu bence.Şizofren olduğunuzu bilemezsin çünkü.Ama ben öyle olduğunu biliyorum ve bunun farkındayım.Yani bendeki durum hastalık falan değil.Sadece s*kilmiş psikolojinin yan etkileri.Bunu böyle tasvir ettiğim için özür dilerim ama gerçekçi biri oldum karanlıkla birlikte.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Karanlık Sohbetler
Teen FictionKaranlıktan korkmamalısın.Onun ne kadar derin olduğunu sana anlatabilirim... KARANLIĞI ANLAMAK VE AYDINLIĞA ÖZLEM DUYMAK...